Witam,
Ostatnio coś mi się zadziało z elektryką, ale zanim zacznę wszystko rozbierać i szukać przyczyny wolę się dowiedzieć czy ktoś nie miał podobnego problemu.
Objawy są takie:
Po przekręceniu kluczyka pali się tylko kontrolka oleju. Po chwili odzywa się brzęczący dźwięk- ale nie jest to ten brzęczyk od świateł tylko przekaźnik od poziomu oleju o oznaczeniu 433 919 082.
Samochód odpala i jeździ, tyle że podczas jazdy w losowych momentach zapalają się wszystkie kontrolki które powinny były się palić przed uruchomieniem samochodu (nadrabiają sobie wcześniejszą opieszałość ;p). ładowanie dobre, temperatura 90+ stopni, płyny są.
ABS i tak odłączam więc nie miga.
Zapala się poziom płynu hamulcowego równocześnie z alternatorem.
Jeszcze jedna ważna rzecz którą zauważyłem: elektryczne szyby od strony kierowcy, gdy zapłon był włączony- domykały się automatycznie, a gdy zaczynają się palić kontrolki to nie działa automat.
Jakieś diagnozy? Ta wspaniała kostka za kluczykiem? Czy we wszystkich silnikach były montowane takie same? Kolega ma rozbite audi więc może pożyczę od niego tą kostkę...
[B3 2.3NG] Zapalające się kontrolki brzęczący przekaźnik
Przy uruchomionym silniku i włączonych światłach mam około 14.3V ładowania więc jest ok. Przejechałem tak z 200km więc cośtam musi ładować. Kontrolka akumulatora miga jednocześnie z przegrzaniem i płynem hamulcowym... no i abs-em.
Sądzę, że gdzieś + może się gubić, albo jakiś przekaźnik wysiadł.
Wygląda to jakby sygnał że kluczyk jest przekręcony uciekał gdzieś co chwila. Chociażby automtyczne domukanie szyb - słychać przekaźnik, który po sekundzie się odłącza jak tylo migną te kontroli.
Stacyjka nie jest problemem, wziąłem od kolegi i nie pomogło, jest identycznie
Jakieś pomysły?
Sądzę, że gdzieś + może się gubić, albo jakiś przekaźnik wysiadł.
Wygląda to jakby sygnał że kluczyk jest przekręcony uciekał gdzieś co chwila. Chociażby automtyczne domukanie szyb - słychać przekaźnik, który po sekundzie się odłącza jak tylo migną te kontroli.
Stacyjka nie jest problemem, wziąłem od kolegi i nie pomogło, jest identycznie
Jakieś pomysły?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Ja miałem podobnie gdy siadał regulator ładownia albo szczotki dokładnie nie wiem bo te elementy są zintegrowane ale szczotek było mało. Czasami piszczało gdy nie zaświecały się kontrolki od ładowania, wody i układu hamulcowego po włączeniu zapłonu, innym razem świeciły się podczas pracy silnika i nie było ładowania, dopiero po przegazowaniu pojawiało się ładowanie 13,5V. ABS wyłącza się prawdopodobnie jak ginie ładowanie albo zapala się kontrolka ładowania, ma takie zabezpieczanie w razie spadku napięcia bo jest strasznie prądożerny.
Jak radzi kolega spiczi sprawdź kabel wzbudzenia (ten cienki), jeszcze mógł zaśniedzieć styk regulatora napięcia łączący go resztą alternatora.
Dało się z tym spokojnie jeździć bo przez większość czasu było jakieś ładowanie.
Jak radzi kolega spiczi sprawdź kabel wzbudzenia (ten cienki), jeszcze mógł zaśniedzieć styk regulatora napięcia łączący go resztą alternatora.
Dało się z tym spokojnie jeździć bo przez większość czasu było jakieś ładowanie.