Post
autor: gornik » 09 wrz 2009, 23:24
Marcin błąd wielki, masz Audi 90 i nie wiesz o wersji sport. Wtopa.
W maju 1987 wprowadzono do oferty luksusową odmianę Audi 90. Auto wyposażone było w silnikAudi 90i pięciocylindrowe: 2.0i 115KM (opcjonalnie z katalizatorem), 2.2i 136KM i 2.3i kat 136KM. Audi 90 z zewnątrz można odróżnić po szerokich przednich reflektorach, reflektorach przeciwmgielnych
i kierunkowskazach zintegrowanych w przednim zderzaku, innej atrapie chłodnicy (w kształcie kratki), chromowanych obwódkach wokół szyb, chromowanych nakładkach na zderzakach i listwach odbojowych, gumowych listwach ochronnych na dole drzwi oraz szerokiej blendzie na tylnej klapie. Audi 90 miało znacznie bogatsze wyposażenie seryjne od 80-tki. Wewnątrz zastosowano do wyboru bez dopłaty tapicerkę wełnianą Pirell lub welurową Chenille (dostępne za dopłatą w 80), standardowo montowano elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka, centralny zamek, obrotomierz, modele z silnikiem 2.3 posiadały wspomaganie kierownicy. Auta z silnikami 2.2 i 2.3 można było zamówić w wersji z napędem 4x4 quattro.
W styczniu 1988 roku przedłużono gwarancję na perforację nadwozia do 10 lat i do oferty jednostek napędowych Audi 90 wprowadzono opracowany na podstawie doświadczeń zdobytych w RSMŚ pięciocylindrowy silnik wykonany w technice 4 zaworowej 2.0 20V o mocy 160KM. Silnik dostępny był tylko w połączeniu z napędem 4x4 quattro.
W kwietniu 1988 do oferty wszedł silnik wysokoprężny z turbosprężarką i intercoolerem o pojemności 1.6TD i dysponujący mocą 80KM. Zaprezentowano także wersję specjalną Audi 80 Sport, która była dostępna do 1991. Wyróżniała się zderzakami w kolorze nadwozia, aluminiowymi felgami 14", sportowym zawieszeniem i wyposażeniem wnętrza. Dostępna była tylko w 3 perłowych kolorach nadwozia - niebieskim, szarym i czerwonym.
W czerwcu 1988 zaprezentowano Audi 90 z topową jednostką napędową, silnikiem 2.3 20V o mocy 170KM, który był bliźniaczą konstrukcją w stosunku do zastosowanej wcześniej 2.0 20V (oba były produkowane równolegle). Auto było początkowo dostępne wyłącznie z napędem 4x4 quattro.