Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.6 TDI 83KM 91r] Głowica 1,6D a 1,6TDI

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 02 wrz 2009, 15:59

spiczi pisze:a co do głowic z d i td to wieczorkiem sprawdze w etce czy numery się różnią.
Jeśli chodzi o głowicę z silnika SB 91 rok:

068 103 351 AK

Głowica CY z 85 to

068 103 351 G

Passat b2 silnik JK

068 103 351 AA

Różnice są więc w ostatnich literach. Nie wiem natomiast jaki to ma wpływ na budowę samej głowicy.

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 02 wrz 2009, 16:51

Tu jest screen z etki z audi z roku 89 i różnica też jest w dwóch ostatnich literach.
Obrazek

W etce podpisane jest to jako głowica cyl. z zaworami i wałkiem rozrządu. Więc te litery mogą się nie koniecznie odnosic do samej głowicy.

critu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 30 sie 2009, 21:46

Post autor: critu » 02 wrz 2009, 17:22

spiczi pisze:Ten kolega uturbiał 1,6d :arrow: https://audi80.pl/przemo89_2006,u,9605.htm

a co do głowic z d i td to wieczorkiem sprawdze w etce czy numery się różnią.
Bardzo byłbym wdzięczny

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 02 wrz 2009, 20:43

critu pisze:
spiczi pisze:Ten kolega uturbiał 1,6d :arrow: https://audi80.pl/przemo89_2006,u,9605.htm

a co do głowic z d i td to wieczorkiem sprawdze w etce czy numery się różnią.
Bardzo byłbym wdzięczny
;-) jeden post wyżej dałem screena z etki. Jak dla mnie to są takie same. I ja bym zmieniał.
A co do oleju to ja obstawiam że turbo Ci puszcza a nie odma. Ściąg węże i sprawdź czy wirnik ma luzy.

critu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 30 sie 2009, 21:46

Post autor: critu » 02 wrz 2009, 21:52

spiczi pisze:Ściąg węże i sprawdź czy wirnik ma luzy.
Wirnik delikatne luzy ma, ale ponoć ma każdy. Na ściągniętych wężach odpaliłem przyłożyłem białą kartkę papieru i kręciłem tak na ok 3 tys obr. przez dobrą chwilę. Kartka nie była zachlapana. Nie mniej jednak turbo jest mokre, mokry jest także wąż od odmy do dolotu, więc zanim zabiorę się za turbo chcę wyeliminować tę odmę.

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 02 wrz 2009, 22:12

critu pisze:
spiczi pisze:Ściąg węże i sprawdź czy wirnik ma luzy.
Wirnik delikatne luzy ma, ale ponoć ma każdy. Na ściągniętych wężach odpaliłem przyłożyłem białą kartkę papieru i kręciłem tak na ok 3 tys obr. przez dobrą chwilę. Kartka nie była zachlapana. Nie mniej jednak turbo jest mokre, mokry jest także wąż od odmy do dolotu, więc zanim zabiorę się za turbo chcę wyeliminować tę odmę.
Wymiana głowicy też będzie Cie kosztować:
- nowa uszczelka -min 60zł
- jak dawno rozrząd nie robiony to trzeba pasek, napinacz (~150zł)
- uszczelki pod kolektory, pokrywe zaworów, uszczelniacze pod wałek rozrządu. (~30zł)
- ustawienie kąta wtrysku (~50zł)

+ robocizna jeśli sam nie dasz rady.

A ta głowica którą chcesz zakładać długo leży? Jeśli jakiś czas to może warto zamienić uszczelniacze zaworowe.

critu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 30 sie 2009, 21:46

Post autor: critu » 02 wrz 2009, 22:42

spiczi pisze:A ta głowica którą chcesz zakładać długo leży?
Od bodaj listopada, ale nie leży leżąc, tylko zamontowana przy tamtym silniku, olej itp co tam potrzeba. Uszczelniacze jak najbardziej będą wymienione.

[ Dodano: 2009-09-03, 17:05 ]
Koledzy, a podpowiedzcie mi proszę (podobno temat był już wałkowany, lecz pomimo starań i chęci nie znalazłem tego wątku, może nie tak szukałem albo co), jeżdżę na mineralnym oleju 15W/40, wyczytałem tu na forum że do turbo lepszy jest półsyntetyk.

Moje pytanie jest takie, czy mogę bez konsekwencji zmienić mineralny na półsyntetyk ewentualnie jakie konsekwencje mogłyby być.

I przepraszam za post pod postem, ale po edycji brak jest powiadomienia o nowym wpisie i może ktoś nie przeczytać..

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 11 wrz 2009, 00:40

Długo silnik jest zalany mineralnym?
Jeśli zalejesz go teraz półsyntetykiem to zacznie Ci pić olej.

critu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 30 sie 2009, 21:46

Post autor: critu » 11 wrz 2009, 08:54

od bodaj grudnia, jakieś może 8 tys km.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 11 wrz 2009, 09:44

Możesz wrócić do półsyntetyka (bo półsyntetyk to w 70% olej mineralny) ale kup jakiś "łagodniejszy" dla silnika. Słyszałem, że Elf jest taki.
Jeśli zacznie brać Ci olej to albo uszczelniacze zaworów przepuszczają albo, co bardziej prawdopodobne, pierścienie zbierające olej na tłokach.
Jak się mylę, to mnie poprawcie :-)

critu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 30 sie 2009, 21:46

Post autor: critu » 11 wrz 2009, 10:16

Kupiłem już velvoline czy jakoś tak, ale jeszcze nie wymieniałem. Zastosowałem rozwiązanie z odmą i zobaczę jaki jest efekt jeśli chodzi o zużycie oleju.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 11 wrz 2009, 11:50

Założyłeś catch oil tanka? Jakaś samoróbka czy kupione z allegro? Pochwal się zdjęciem bo ja też chcę go sobie założyć. Tylko zastanawiam się, czy jest sens wydawać te ~150zł na allegro czy samemu coś zrobić.

critu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 30 sie 2009, 21:46

Post autor: critu » 11 wrz 2009, 11:58

Chwilowo jest to obcięta butelka plastikowa, jednak jak zda egzamin to z pewnością będzie to samoróbka i wrzucę foto.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl