[80 B4 2.6 ABC] =>> [80 B4 4.2 ABZ]
[80 B4 2.6 ABC] =>> [80 B4 4.2 ABZ]
Witam ekipę z forum, przedstawiam swoje autko- 1994 b4 sedan, ośka. Import Szwajcaria, kupione od rodziny, mam je już 3 lata. Sprzęt jest napędzany silnikiem 2.6+sekwencja i posiada:
-elektryczne szyby przód & lusterka
-2 x airbag
-klimatronik
oraz to ,co zadecydowało o kupnie:
-automatik
Zdjęcia środka:
Jedno z niewielu zdjęć 'przed', które mam, autko z zewnątrz jeszcze seria, ale stoi już na nieseryjnym zawiasie(springi Powertech -60/-60):
Z uwagi na to,że od jakiegoś czasu korzystam z auta służbowego, a audi zimą miało dwa niegroźne spotkania z(tą samą )barierką na początku tego roku przyszedł zderzak cabrio przed liftem 4/5cyl ,zniknęły dziury na tablice rejestracyjną:
Można powiedzieć, że od tego momentu sprawy prac nad autem przybrały nieco inny niż tylko czysto serwisowy charakter i padła decyzja o przeprowadzeniu dalszych zmian. Remont zawieszenia przód/tył - wymienione tuleje wahaczy/końcówki drążków/przeguby/etc.
Nie było łatwo,ale się znalazł - zderzak tył compi/s2,z wyciętą dziurą na hak holowniczy,tu już po uporaniu się z tym mankamentem:
Auto miało trochę zadrapań/wgniotek/etc. więc z początkiem lipca 2009 wjechało do lakiernika. W międzyczasie listwy/emblematy raus:
Coraz bliżej ku końcowi:
Czas na klamki - Don't try this at home:
Tu już jest dobrze:
Powoli coś zaczyna być widać:
Zawsze witam z uśmiechem na twarzy listonosza, który przynosi paczkę z naklejkami USPS :
Trafione fartem na allegro RH ZW1, 8x17 et 35, założone opony to Bridgestone Potenza 225/45:
Wyszło tak:
WRZESIEŃ 2009:
Blacha z przodu jest, ale mam co do niej mieszane uczucia:
Pod blache tył mam dwie ramki - białą i (niby-?)karbon - i nie wiem, na którą się zdecydować, więc póki co tablica jest za szybą.
Następną rzeczą do zrobienia jest układ hamulcowy, i tu - tak jak w przypadku zawieszenia - chce wstawić wszystko nowe i zrobić porządek w nadkolach - piastę,zaciski,itp. Po sezonie do rozkręcenia idą felgi, żeby wyglądały jak należy, będą pomarańczowe kierunkowskazy z przodu.
PAŹDZIERNIK 2009
Przednia blacha wylądowała na podszybiu, w miejsce dziury nowa kratka:
LISTOPAD 2009
Nowe tarcze + klocki + zestawy naprawcze do zacisków:
GWIAZDKA 2009
Dawca: 1991 coupe 2.8 manual fwd
przed dachem/po dachu/już u mnie na lawecie:
STYCZEŃ 2010
Kółka po renowacji, jeszcze nie złożone:
LUTY 2010
Trochę nowych gratów:
Felung;
Ozdoby na lodówkę:
Walentynki 2010 Zaciski BREMBO z Porsche Boxter/Cayman S + adaptery:
MARZEC 2010
Żuraw warsztatowy już jest:
Rozrząd, pompa wody i świece do AAH:
KWIECIEŃ 2010 porządki w nadkolach.
Nowe amortyzatory na przód, przyszły też przewody hamulcowe. Będą wymagały modyfikacji, żeby pasowały pod większe zaciski, ale już wszystko obcykane:
MAJ 2010
Filtr K&N + rury:
Dłubanie w autach:
Nowa poduszka silnika i gumy skrzyni biegów.
PAŹDZIERNIK 2010 Autko stoi w Radziejowicach, a pod maską ma wylądować:
LISTPOAD 2010 Zaciski s8 tył na 280mm
przed robotą:
<mikolaj> <mikolaj> MIKOŁAJKI 2010 <mikolaj> <mikolaj>
GRUDZIEŃ 2010 short shifter, licznik mph ac/bc
LUTY 2011 Stołki:
LIPIEC 2011 Auto już w moich rękach. Aktualny setup:
Piec:
'97 ABZ 4.2 v8
ECU:
VEMS
Wdech:
Dolot 70mm, stożek
Kolektor ssący seria
Wydech:
Kolektory wydechowe seria
2.75' przelot kwas na 3 tłumikach
Heble:
przód:
zaciski BREMBO Porsche Boxster S / tarcze 312x25
tył:
zaciski s8 d2 / tarcze s8 d2 stoczone do 276x22
Przewody w oplocie Goodridge
Pompa hamulcowa & serwo s8 d2
ABS out
Przeniesienie napędu:
Sprzęgło s6 c4
Skrzynia biegów 5gang z 2.8 v6
Poduszki pod skrzynią od Desa
Short shifter 034
Ponadto:
Oczywista konwersja piast na 5x112
Piasty przód a4 b5 na łożyskach b4 v6
Piasty tył a6 c4 na łożyskach a6 c4
Mercedesy 17x8 / Bridgestone Potenza 225/45/17
Polibusze przód
Auto do wykończenia, nie trzyma wolnych obrotów, koniecznie trzeba zamontować korektor siły hamowania z regulacją bo lubi postawić bokiem przy mocniejszym dociśnięciu hebla,no i trochę podnieść przód w górę, bo siadło strasznie. Spalony jest czujnik prędkościomierza i nie ma podpiętej temperatury wody, do zrobienia jest geometria, gdzieś ucieka prąd, itp.
Docelowe koła u Słonika się skręcaja, bo na tym co wyszło z pierwszych kombinacji nie dało się za bardzo jeździć. Mimo, że na zdjęciu wydaję się być sporo miejsca w nadkolu to prawa strona - przód i tył - przypaliła opony o błotniki:
Auto niedługo powinno otrzymać ostatnie poprawki. Tu chciałbym podziękować Guziorowi i Syrowi z BRmotoRS za cierpliwość i wytrwałość - czasem do rana - podczas prac przy aucie. Mam nadzieję, że chłopaki dokończą projekt w miarę szybko i będzie można wstawić jakiś filmik jak to chodzi.
LISTOPAD 2011 Nareszcie znalazłem czas żeby pojechać do chłopaków na końcowe poprawki:
Korektor i końcówki:
W trakcie montażu i już zamontowany:
Nowy aku, prąd już nie ucieka:
Odświeżenie licznika - czyszczenie, nowe żarówki i troche drutowania:
Usunięte niepotrzebne kable - wiązka od climatronica:
Po zamontowaniu korektora autko hamuje zdecydowanie lepiej, tył nie blokuje.
Dodatkowo wpadł śpiący i ustawił wolne obroty.
Na tym kończę sezon 2k11, w przyszłym roku zaczynamy od skrzyni biegów.
KWIECIEŃ 2012
Koła, które kupiłem na Mikołajki 2010 nareszcie wylądowały na aucie.
RH PD
9x18 + opony 225/40
ET nieznane
Przód:
Rant 1,75"
Falken
Tył:
Rant 2,25"
Yokohama
Więcej zdjęć na str. 16.
Ponadto, poszły nowe poduszki amortyzatorów i tuleje stabilizatora.
Na koniec maja detailing.
MAJ 2012
Auto po korekcie lakieru w shine factory zawiozło nam tyłek do ślubu i dumnie prężyło sie przed salą bankietową:
A tu dokładna sesja z prac nad przywróceniem kryki do świata żywych:
http://www.tdiracing.pl/viewtopic.php?t=71&start=1700
CZERWIEC 2012 Napędy:
MARZEC 2013 Hamownia u Słonia, ostatni raz auto jako FWD podało takie kreski:
Pozdrawiam wszystkich forumowiczów i zapraszam do komentowania.
-elektryczne szyby przód & lusterka
-2 x airbag
-klimatronik
oraz to ,co zadecydowało o kupnie:
-automatik
Zdjęcia środka:
Jedno z niewielu zdjęć 'przed', które mam, autko z zewnątrz jeszcze seria, ale stoi już na nieseryjnym zawiasie(springi Powertech -60/-60):
Z uwagi na to,że od jakiegoś czasu korzystam z auta służbowego, a audi zimą miało dwa niegroźne spotkania z(tą samą )barierką na początku tego roku przyszedł zderzak cabrio przed liftem 4/5cyl ,zniknęły dziury na tablice rejestracyjną:
Można powiedzieć, że od tego momentu sprawy prac nad autem przybrały nieco inny niż tylko czysto serwisowy charakter i padła decyzja o przeprowadzeniu dalszych zmian. Remont zawieszenia przód/tył - wymienione tuleje wahaczy/końcówki drążków/przeguby/etc.
Nie było łatwo,ale się znalazł - zderzak tył compi/s2,z wyciętą dziurą na hak holowniczy,tu już po uporaniu się z tym mankamentem:
Auto miało trochę zadrapań/wgniotek/etc. więc z początkiem lipca 2009 wjechało do lakiernika. W międzyczasie listwy/emblematy raus:
Coraz bliżej ku końcowi:
Czas na klamki - Don't try this at home:
Tu już jest dobrze:
Powoli coś zaczyna być widać:
Zawsze witam z uśmiechem na twarzy listonosza, który przynosi paczkę z naklejkami USPS :
Trafione fartem na allegro RH ZW1, 8x17 et 35, założone opony to Bridgestone Potenza 225/45:
Wyszło tak:
WRZESIEŃ 2009:
Blacha z przodu jest, ale mam co do niej mieszane uczucia:
Pod blache tył mam dwie ramki - białą i (niby-?)karbon - i nie wiem, na którą się zdecydować, więc póki co tablica jest za szybą.
Następną rzeczą do zrobienia jest układ hamulcowy, i tu - tak jak w przypadku zawieszenia - chce wstawić wszystko nowe i zrobić porządek w nadkolach - piastę,zaciski,itp. Po sezonie do rozkręcenia idą felgi, żeby wyglądały jak należy, będą pomarańczowe kierunkowskazy z przodu.
PAŹDZIERNIK 2009
Przednia blacha wylądowała na podszybiu, w miejsce dziury nowa kratka:
LISTOPAD 2009
Nowe tarcze + klocki + zestawy naprawcze do zacisków:
GWIAZDKA 2009
Dawca: 1991 coupe 2.8 manual fwd
przed dachem/po dachu/już u mnie na lawecie:
STYCZEŃ 2010
Kółka po renowacji, jeszcze nie złożone:
LUTY 2010
Trochę nowych gratów:
Felung;
Ozdoby na lodówkę:
Walentynki 2010 Zaciski BREMBO z Porsche Boxter/Cayman S + adaptery:
MARZEC 2010
Żuraw warsztatowy już jest:
Rozrząd, pompa wody i świece do AAH:
KWIECIEŃ 2010 porządki w nadkolach.
Nowe amortyzatory na przód, przyszły też przewody hamulcowe. Będą wymagały modyfikacji, żeby pasowały pod większe zaciski, ale już wszystko obcykane:
MAJ 2010
Filtr K&N + rury:
Dłubanie w autach:
Nowa poduszka silnika i gumy skrzyni biegów.
PAŹDZIERNIK 2010 Autko stoi w Radziejowicach, a pod maską ma wylądować:
LISTPOAD 2010 Zaciski s8 tył na 280mm
przed robotą:
<mikolaj> <mikolaj> MIKOŁAJKI 2010 <mikolaj> <mikolaj>
GRUDZIEŃ 2010 short shifter, licznik mph ac/bc
LUTY 2011 Stołki:
LIPIEC 2011 Auto już w moich rękach. Aktualny setup:
Piec:
'97 ABZ 4.2 v8
ECU:
VEMS
Wdech:
Dolot 70mm, stożek
Kolektor ssący seria
Wydech:
Kolektory wydechowe seria
2.75' przelot kwas na 3 tłumikach
Heble:
przód:
zaciski BREMBO Porsche Boxster S / tarcze 312x25
tył:
zaciski s8 d2 / tarcze s8 d2 stoczone do 276x22
Przewody w oplocie Goodridge
Pompa hamulcowa & serwo s8 d2
ABS out
Przeniesienie napędu:
Sprzęgło s6 c4
Skrzynia biegów 5gang z 2.8 v6
Poduszki pod skrzynią od Desa
Short shifter 034
Ponadto:
Oczywista konwersja piast na 5x112
Piasty przód a4 b5 na łożyskach b4 v6
Piasty tył a6 c4 na łożyskach a6 c4
Mercedesy 17x8 / Bridgestone Potenza 225/45/17
Polibusze przód
Auto do wykończenia, nie trzyma wolnych obrotów, koniecznie trzeba zamontować korektor siły hamowania z regulacją bo lubi postawić bokiem przy mocniejszym dociśnięciu hebla,no i trochę podnieść przód w górę, bo siadło strasznie. Spalony jest czujnik prędkościomierza i nie ma podpiętej temperatury wody, do zrobienia jest geometria, gdzieś ucieka prąd, itp.
Docelowe koła u Słonika się skręcaja, bo na tym co wyszło z pierwszych kombinacji nie dało się za bardzo jeździć. Mimo, że na zdjęciu wydaję się być sporo miejsca w nadkolu to prawa strona - przód i tył - przypaliła opony o błotniki:
Auto niedługo powinno otrzymać ostatnie poprawki. Tu chciałbym podziękować Guziorowi i Syrowi z BRmotoRS za cierpliwość i wytrwałość - czasem do rana - podczas prac przy aucie. Mam nadzieję, że chłopaki dokończą projekt w miarę szybko i będzie można wstawić jakiś filmik jak to chodzi.
LISTOPAD 2011 Nareszcie znalazłem czas żeby pojechać do chłopaków na końcowe poprawki:
Korektor i końcówki:
W trakcie montażu i już zamontowany:
Nowy aku, prąd już nie ucieka:
Odświeżenie licznika - czyszczenie, nowe żarówki i troche drutowania:
Usunięte niepotrzebne kable - wiązka od climatronica:
Po zamontowaniu korektora autko hamuje zdecydowanie lepiej, tył nie blokuje.
Dodatkowo wpadł śpiący i ustawił wolne obroty.
Na tym kończę sezon 2k11, w przyszłym roku zaczynamy od skrzyni biegów.
KWIECIEŃ 2012
Koła, które kupiłem na Mikołajki 2010 nareszcie wylądowały na aucie.
RH PD
9x18 + opony 225/40
ET nieznane
Przód:
Rant 1,75"
Falken
Tył:
Rant 2,25"
Yokohama
Więcej zdjęć na str. 16.
Ponadto, poszły nowe poduszki amortyzatorów i tuleje stabilizatora.
Na koniec maja detailing.
MAJ 2012
Auto po korekcie lakieru w shine factory zawiozło nam tyłek do ślubu i dumnie prężyło sie przed salą bankietową:
A tu dokładna sesja z prac nad przywróceniem kryki do świata żywych:
http://www.tdiracing.pl/viewtopic.php?t=71&start=1700
CZERWIEC 2012 Napędy:
MARZEC 2013 Hamownia u Słonia, ostatni raz auto jako FWD podało takie kreski:
Pozdrawiam wszystkich forumowiczów i zapraszam do komentowania.
Ostatnio zmieniony 15 mar 2013, 20:05 przez mikoPKK99, łącznie zmieniany 40 razy.
- siwusek216
- Forum Audi 80
- Posty: 695
- Rejestracja: 29 lip 2007, 11:28
- Lokalizacja: Myslowice
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 948
- Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
- Imię: Rafał
- Model: Audi 80 B1
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 6A
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- barto-team
- Forum Audi 80
- Posty: 1620
- Rejestracja: 16 sie 2008, 21:21
- Lokalizacja: Wisła
- Kontakt:
Odnośnie blachy z przodu to tak jak napisałem nie jestem szczególnie do niej przekonany, znalazła się tam dlatego, że zderzak przyszedł bez małej kratki i przy okazji żeby nie psuć wygładzonego zderzaka. Z ciemnymi szybami sprawa jest otwarta, ale pomarańczowe kierunki będą na 100%. German nie german, zmiany robiłem pod siebie i tak ,żeby mi się podobało. Nie kierowałem się jakimiś konkretnymi kanonami. Auto już chyba raczej nie ulegnie zmianom na zewnątrz, niżej(znowu chyba )też nie pójdzie. Osobiście podobają mi się sleepery. Dzięki za opinie.
-
- Moderator
- Posty: 1240
- Rejestracja: 23 lis 2006, 00:23
- Imię: Michał
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
te tablice z komarka zapodaj na tyl a normalna w standartowe miejsce z przodu...zadnej ramki na przedni zderzak wkrety na bialo i bedzie zajefajnie jakby tylko cyferki byly naklejone na zderzak... ramke czarna dookola tablicy pomaluj tez na bialo - reszta modow miodzio tylko blende us pomaluj na bialo