[Audi 80 B3 2.0E] dmucha spod korka oleju
[Audi 80 B3 2.0E] dmucha spod korka oleju
Czytałem sporo o tym ale nie dowiedzialem się konkretnie tego czego oczekiwałem.Mianowicie, ok 3 tyś km temu zrobilem remont silnika: panewki, rozrząd itd Miesiac temu sprawdzalem cisnienie na wszystkich cylindrach było rowno 14 barów.Po dzisiejszym powrocie znad morza chcialem sprawdzić olej w silniku, stan był nie naruszony ale potem po odpaleniu go (jeszcze był ciepły) i odkreceniu korka wlewu oleju zaobserwowalem wydmuch powietrza i wylatywanie kropel oleju.Dlaczego tak sie dzieje i co mam robić, władowałem w remont auta duzo pieniedzy i sam juz nie wiem co ma oznaczac takie zachpwanie sie silnika.Prosze o pomoc!
Wyydmuch powietrza z pod korka oleju jest normalny, każdy silnik trochę dmucha bo w koncu przez odmę jest odpowietrzenie skrzyni korbowej, oczywiscie jeżeli nie dmucha tak zeby rękę urwałomixer85 pisze:odkreceniu korka wlewu oleju zaobserwowalem wydmuch powietrza i wylatywanie kropel oleju
Wylot kropel oleju też jest zjawiskiem naturalnym i nie przejmowałbym się tym.
Pęd powietrza ze skrzyni korbowej zabiera latające krople oleju np z wirujących krzywek wałka (rozbryzg oleju) wiec chcąc nie chcąc parę kropel musi wylecieć przez otwarty korek
Jeśli kompresja jest na poziomie 14 bar to jest bardzo dobrze, a skoro poziom oleju stoi to jest rewelacja.
super odpowiedz! Dzięki kolego myslalem że coś złego sie dzieje z silnikiem(po remoncie) dzisiaj nawet na ciepłym silniku odkreciłem korek wyleciało kilka kropel, potem wyciagnalem bagnet i był leciutki podmuch ale nic tam nie wylatywało i nie wskazywało na złą prace silnika.Dzieki jeszcze raz za odpowiedz
witam chciałbym wrócić do tego tematu zbyt dużego u mnie ciśnienia . dużego do tego stopnia że po odkręceniu korka silnik przyspiesza na wyższe obroty . w filtrze powietrza jest sporo oleju a od oparów jest mokry cały filtr powietrza tak ze nie przepuszcza powietrza. zacząłem się oglądać za silnikiem bo ktoś mi powiedział ze pierścienie poszły. jednak nie zauważyłem aby był słabszy choć i tak jest słaby silnik 1,6 PP no i oprócz oleju w filtrze nie bierze oleju. może mi ktoś podpowiedzieć jaka jest przyczyna bo jak pytam na warsztacie to wymyślają takie cuda ze zaczynam się gubić pomimo że jestem mechanikiem z wykształcenie jednak z praktyka gorzej w moim przypadku. podjąłem decyzję o wymianie silnika na 1.8 JN . jednak chciałbym wiedzieć tak dla siebie co powoduje takie objawyPozdrawiam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Masz duże ciśnienie czy dużo gazów wylatuje po odkręceniu korka?Jaco48 pisze:chciałbym wrócić do tego tematu zbyt dużego u mnie ciśnienia .
Jak masz duże ciśnienie to pewnie masz zapchaną siatkę odmy w pokrywie zaworów. Wtedy małymi otworkami wywiewa także olej. Najlepiej jakbyś odkręcił pokrywę głowicy i dobrze umył siatkę przy wylocie odmy.
aldi, dużo gazów myślę i zastanawia mnie fakt że jak odkręcę korek to zwiększają się obroty silnika. i dziwi mnie zapchanie odmy skoro siatka zapchana to przez ten króciec w pokrywie klawiatury nie powinno lecieć nic a tam tez jest dużo gazów a w obudowie filtra olej
. przy zwiększeniu obrotów prawie na max wyskakuje bagnet z osadzenia .
[ Dodano: 2014-10-05, 18:25 ]
aldi, tak na odległość to jest takie gdybanie . jestem teraz za granica audi stoi na bazie mieli mi pomierzyć ciśnienia w cylindrach to będzie wiadomo więcej . w każdym razie narazie dziękuje odezwę się jak będę wiedział więcej
. przy zwiększeniu obrotów prawie na max wyskakuje bagnet z osadzenia .
[ Dodano: 2014-10-05, 18:25 ]
aldi, tak na odległość to jest takie gdybanie . jestem teraz za granica audi stoi na bazie mieli mi pomierzyć ciśnienia w cylindrach to będzie wiadomo więcej . w każdym razie narazie dziękuje odezwę się jak będę wiedział więcej
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo
Robiłeś remont. Male pytanie. Założyłeś osłonę wałka (taki plastik ?). On chroni przed wychlapywaniem oleju przez wlew.
Druga sprawa to doprowadzenie odmy do porządku. Remont robiłeś bo brał olej? Jeśli tak to odma może być zawalona rożnymi pochodnymi.
Kolejna sprawa piszesz, że robiłeś panewki i rozrząd. Co z pierścieniami? zmieniałeś? Zwracałeś uwagę na oznaczenie TOP na pierścieniach?
Druga sprawa to doprowadzenie odmy do porządku. Remont robiłeś bo brał olej? Jeśli tak to odma może być zawalona rożnymi pochodnymi.
Kolejna sprawa piszesz, że robiłeś panewki i rozrząd. Co z pierścieniami? zmieniałeś? Zwracałeś uwagę na oznaczenie TOP na pierścieniach?