witam,
niedawno wymieniałem rozrząd, ustawiałem go według znaku na kole wałka rozrządu, i znaku koła pasowego wału i koła wałka pośredniego, ale nie w tym rzecz, w tym prawidłowym ustawieniu rozrządu, gdzie niby tłok jest w GMP, ZZ, czy jak kto woli OT, nie ma znaku "O" w okienku skrzyni biegów, jest przesunięte o kilkanaście centymetrów. troche czytałem też, że goście w silnikach VW też to zauważyli i jak i u mnie nic z kołem zamachowym nie było od nowości robione, nawet odkręcane nie było.
a więc skąd taka rozbieżność, jak mam teraz ustawić zapłon?
dzięki
[b3 89r. SF] zapłon znaki
Koło zamachowe jest tak skonstruowane, że nie da się go założyć w inny sposób.
Chyba, że zmieniany był sam wieniec.
Ale skoro twierdzisz, że koło nie było ruszane, to nie tu tkwi przyczyna. Prawdopodobnie było ruszane kółko wałka rozrządu ( nie ma ono klina, więc możesz ustawić je jak chcesz)
służy to dokładnemu ustawieniu rozrządu (dokładność co do połowy zęba)
Miałem podobny problem, tyle że w 1.6td ustawiałem wszystko na znaki a tu kicha, zawory pukały. Jedyny pewny sposób na ustawienie rozrządu to liniał w wałek, znak na kole zamachowym i powinno grać
Chyba, że zmieniany był sam wieniec.
Ale skoro twierdzisz, że koło nie było ruszane, to nie tu tkwi przyczyna. Prawdopodobnie było ruszane kółko wałka rozrządu ( nie ma ono klina, więc możesz ustawić je jak chcesz)
służy to dokładnemu ustawieniu rozrządu (dokładność co do połowy zęba)
Miałem podobny problem, tyle że w 1.6td ustawiałem wszystko na znaki a tu kicha, zawory pukały. Jedyny pewny sposób na ustawienie rozrządu to liniał w wałek, znak na kole zamachowym i powinno grać
macspeed pisze:Jest na stożku to fakt, samo nie powinno się obrócić.
A powiedz jak wygląda praca silnika?
nie wiem jakie było poprzednie ustawienie rozrządu ale palił elegancko na dotyk, zawory nie grały ani na PB ani na LPG, teraz jest rozrząd na znaki, aparatem nie ruszałem nic, i dalej pali na dotyk i chodzi nawet troszke lepiej niż chodził, ale obroty teraz mam o 150 wyższe niz były.