witam
planuję zdemontować bak i go wyczyścić, czy są jakieś sprawy na które należy zwrócić szczególną uwagę, czy wystarczy obejmy baku zdemontować, odpiąć przewody paliwowe i kostki elektryczne od pompy i można śmiało go wyciągać ? Czy samą pompę można również rozkręcić i wyczyścić, czy lepiej jej nie ruszać aby coś nie namieszać ?
pozdrawiam
[1z] demontaż i czyszczenie baku
-
- Forum Audi 80
- Posty: 27
- Rejestracja: 22 sie 2009, 22:27
- Lokalizacja: Żary/Zielona Góra
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 27
- Rejestracja: 22 sie 2009, 22:27
- Lokalizacja: Żary/Zielona Góra
myślałem że jest jeszcze jakaś pompa w baku, przepraszam za omyłkę jeśli nie ma, dopiero od tygodnia mam b4 w TDi i poznaję auto, a jest to mój pierwszy diesel. Bak chciałem wyciągnąć i wyczyścić, gdyż przy wymianie filtra paliwa zauważyłem że jest bardzo brudny i nie wiem czy bak jest czysty, aby mi nowo założonego filtra nadmiernie nie zabrudził.
pozdrawiam
pozdrawiam
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
dokładnie <ok> . a po przekreceniu stacyjki na zapłon słychać "wir w baku" takie charakterystyczne zasysanie paliwarczopik2 pisze:Wszystkie silniki Tdi na PD mają pompy w baku
Bak mozna wyczyscić na 2 sposoby jednak efekty obydwu będą podobne.Marcin Gutek pisze:planuję zdemontować bak i go wyczyścić, czy są jakieś sprawy na które należy zwrócić szczególną uwagę, czy wystarczy obejmy baku zdemontować, odpiąć przewody paliwowe i kostki elektryczne
(znamto z autopsji)
1. Odkręcasz objemy na baku, demontujesz przewody paliwowe, kostke od pływaka, oraz wlew paliwa.
Wyciągasz bak na zewnątrz i demontujesz dekielek od pływaka (duży plastikowy czarny pierscien jako nakrętka) wyciagasz pływak (biały dekielek z kroćcami i kostką elektryczną) i wtedy spuszczasz reszki paliwa i czyścisz bak
2. Otwierasz bagażnik, wyciągasz wykładzinę bagażnika, odkręcasz 3 śruby od czarnego dekielka, odpinasz kostkę elektryczną od pływaka, demontujesz przewody zasilania i powrotu paliwa. Nastepnie przy pomocy młoteczka i np drewnianego trzonka odkręcasz platikową czarną nakrętką (przez pobijanie tylko z wyczuciem)
odkręcasz nakrętkę, wyciagasz biały dekielek z pływakiem i masz wnetrze baku na wierzchu.
Spuszczasz resztę paliwa (pompka elektryczna od benzynki) lub duża strzykawka (tzw Żaneta używana na stacjach dializ)
Gdy w baku zostanie juz minimalny poziom paliwa bierzesz czystą szmatkę(ki) i wyciągasz paliwo szmatką do sucha.
Czasami trzeba podnieść auto od Lewej Tylniej strony aby paliwo napłyneło pod otwór.
Zaopatrz się w jakiś dobry odtłuszczacz i środek czyszczący jednocześnie np:
Izopropanol lub benzyna ektrakcyjna (około 1 litra) w ostatecznosci spirutus (ja wolałbym wypić )
Wlewasz do pustego baku trochę i szmatką wycierasz bak od wewnątrz, w niektóre zakamarki baku nie sięgniesz bo jest naprawdę trudno.
Wycierasz do sucha i powtarzasz do skutku aż szmatka nie będzie się brudzić.
Później składasz w kolejnosci odwrotnej i gotowe.
Pisałem że obydwa sposoby czyszczenie (z wyciaganiem lub bez wyciągania zbiornik) przynoszą podobne efekty ponieważ nie bedziesz w stanie dotrzeć do wszystkich zakamarków zbiornika. Dlatego uważam ze wyciąganie baku jest zbyteczne. pozatym jest wtedy więcej roboty i istnieje szansa że śruby od mozowania obejm lub same obejmy sie urwią lub są tak zapieczone ze będą trudnosci z demontażem.
Tu masz temat odnośnie ustawianiu rezerwy paliwa w B4, jednak duża część opisu jak i zdjęcia pokażą Ci co i jak.
https://audi80.pl/b4-all-ustawianie- ... fd95329c6b
-
- Forum Audi 80
- Posty: 27
- Rejestracja: 22 sie 2009, 22:27
- Lokalizacja: Żary/Zielona Góra
witam
w ubiegłą sobotę zdemontowałem bak, wypłukałem go - ropą, za wiele brudu nie było, ale... po zamontowaniu miałem mały problem, ponieważ stalowe przewody były przerdzewiałe, więc wymieniłem je w tylnej części auta, jednak nie zauważyłem co się dzieje pod osłoną silnika. Auto nie chciało się odpowietrzyć, ciągle chwytało nowe powietrze w przewody zasilające, a mi coraz bardziej opadały ręce. Dopiero po chwili walki zauważyłem plamę ropy po autem, okazało się że przewody stalowe biegnące nad osłoną silnika i skrzyni przerdzewiały doszczętnie i łapały powietrze, nie widziałem tego wcześniej bo nie ściągałem osłony. Zakupiłem więc po 7 metrów przewodów - zasilający 8 mm i powrót 6 mm, i wymieniłem przewody w 100%, od filtra do baku, a przy okazji zaworek zwrotny. Teraz furka odpala na dotyk. Polecam sprawdzić te przewody wszystkim którzy jeszcze ich nie wymienili, coby w trasie się rdza na nich nie odezwała.
Jedynie nie ustawiłem rezerwy, ale myślę że było ok przed demontażem zbiornika, więc chyba nie ma potrzeby....
pozdrawiam
w ubiegłą sobotę zdemontowałem bak, wypłukałem go - ropą, za wiele brudu nie było, ale... po zamontowaniu miałem mały problem, ponieważ stalowe przewody były przerdzewiałe, więc wymieniłem je w tylnej części auta, jednak nie zauważyłem co się dzieje pod osłoną silnika. Auto nie chciało się odpowietrzyć, ciągle chwytało nowe powietrze w przewody zasilające, a mi coraz bardziej opadały ręce. Dopiero po chwili walki zauważyłem plamę ropy po autem, okazało się że przewody stalowe biegnące nad osłoną silnika i skrzyni przerdzewiały doszczętnie i łapały powietrze, nie widziałem tego wcześniej bo nie ściągałem osłony. Zakupiłem więc po 7 metrów przewodów - zasilający 8 mm i powrót 6 mm, i wymieniłem przewody w 100%, od filtra do baku, a przy okazji zaworek zwrotny. Teraz furka odpala na dotyk. Polecam sprawdzić te przewody wszystkim którzy jeszcze ich nie wymienili, coby w trasie się rdza na nich nie odezwała.
Jedynie nie ustawiłem rezerwy, ale myślę że było ok przed demontażem zbiornika, więc chyba nie ma potrzeby....
pozdrawiam
U mnie nie ma bata zeby przewody były skorodowane. 8-)Marcin Gutek pisze:Polecam sprawdzić te przewody wszystkim
Miedź rządzi Oczywiście ORI bo wyprofilowane jak fabryka zrobiła
Hamulcowe tak samo :mrgreen:
Ja zawsze wymieniam całe przewody niezależnie czy dobre czy nie. bo jak strzeli koło koła to od nowa kłade miedź i spokój na 100 latMarcin Gutek pisze:ponieważ stalowe przewody były przerdzewiałe, więc wymieniłem je w tylnej części auta, jednak nie zauważyłem co się dzieje pod osłoną silnika
Żeby płyty nie sciagnąć :?: :!: WSTYD Żarcik oczywiscieMarcin Gutek pisze:jednak nie zauważyłem co się dzieje pod osłoną silnika.
Jeśli nie ruszałeś licznika (wymiana) tzn zegarów i nie kreciłeś pokrętłem to nie ma sensu ustawiać rezerwy <ok>Marcin Gutek pisze:Jedynie nie ustawiłem rezerwy, ale myślę że było ok przed demontażem zbiornika