Jakiś 1000km temu było słuchać w autko przez kilka kilometrów dziwny tarcie, jakby blacha o blache - tak jakby z prawego przedniego koła... Odkręciłem koło, nic nie zauważyłem, zrobiłem kilka kilometrów i problem ustał, założyłem więc że może coś dostało się między klocki albo coś w tym stylu....
Wczoraj rozpoczął się mój urlop, w drodze nad morze około 300km od celu znów zaczęło szumieć (trzeć) a po kilku kilometrach zamieniło się w dość głośne tarcie, czuć że auto drży jak się jedzie - szumi od 20 km w góre, im szybciej tym głośniej, gdy jadę na luzie też szumi... Stanąłem więc, znów koło na bok i jedyne co mogę powiedzieć to że koło ciężej się obraca niż drugie (to nie hamulce, odkręciłem zacisk), szum słuchać od strony mechanizmu różnicowego, ale co to jest konkretnie, nie mam pojęcia.
Jestem w okolicach Mielna, niedaleko Koszalina, znacie tu jakiegoś dobrego mechanika? zamierzam zostać tu tydzień i nie wiem czy da rade wrócić z tym do domu...
[B4 1,9TDI 94] Przegub, łożysko ? Koszalin potrzebna pomoc..
- tokarka606
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
- Lokalizacja: ZKO
Witam.
Nie wiem gdzie dokładnie jesteś ale nie daleko jest miejscowość Mścice jest tam sporo warsztatów,popytaj może ci wymienią łożysko ,bo to nie taka filozofia(powinien być wyczuwalny spory luz na podniesionym kole i szum).
A jak nie to pozostaje Koszalin mechaników jest sporo.Popytaj na miejscu,na pewno będziesz musiał czekać z dwa ,trzy dni.
Pozdro
Nie wiem gdzie dokładnie jesteś ale nie daleko jest miejscowość Mścice jest tam sporo warsztatów,popytaj może ci wymienią łożysko ,bo to nie taka filozofia(powinien być wyczuwalny spory luz na podniesionym kole i szum).
A jak nie to pozostaje Koszalin mechaników jest sporo.Popytaj na miejscu,na pewno będziesz musiał czekać z dwa ,trzy dni.
Pozdro
Szum narastajacy wraz z obrotami wskazuje z dużym prawdopodobieństwem a właściwie z pewnością że to łożysko piasty w zwrotnicy ,dość duże dwurzędowe łozysko ,którego wymiana wymaga wymontowania zwrotnicy z auta i użycia prasy do wyciskania i wciskania .Także roboty przy tym trochę jest .Koszt łożyska w granicach 100zł (u mnie w sklepie za optimala 55zł) U mnie w aucie siędzą jeszcze ori ze znaczkami audi vw ,przebieg 267tys luzów jeszcze nie mają i nie wydają żadnych odgłosów ale w zimie przy ujemnych temp.potrafią popiskiwać zanim się nie rozgrzeją co niechybnie świadczy o zbliżającym się ich końcu...Jest jeszcze ewentualność że to któryś z przegubów (ze wskazaniem na wewnętrzny czyli ten przy skrzyni )ale żeby się upewnić trzeba by odkręcić półoś od przegubu przy skrzyni.