[B4] Ktory przewod to "+" po stacyjce?
[B4] Ktory przewod to "+" po stacyjce?
Krotkie pytanie, od czego sa 3 przewody idace w drzwiach do zamka:
- zielono niebieski - centralny
- brazowy - ?
- czerwono czarny - czy to krancowka drzwi?
Chce podpiac alarm pod krancowke otwarcia drzwi.
- zielono niebieski - centralny
- brazowy - ?
- czerwono czarny - czy to krancowka drzwi?
Chce podpiac alarm pod krancowke otwarcia drzwi.
Ostatnio zmieniony 14 wrz 2009, 16:53 przez anemia7, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 280
- Rejestracja: 01 lut 2007, 21:23
- Lokalizacja: EP
jeśli masz już centralny to te przewody idą właśnie do niegoanemia7 pisze:Krotkie pytanie, od czego sa 3 przewody idace w drzwiach do zamka
przeważnie idzie masa 8-)anemia7 pisze:brazowy - ?
krańcówki są umieszczone w słupkach i tam ich szukajanemia7 pisze:Chce podpiac alarm pod krancowke otwarcia drzwi
A jak poznac ze mam alarm? To w sumie moglabym wpiac sie w ten przewod jako krancowka lub na wypadek otwarcia zamka srubokretem..kubik pisze:Zasilanie ze skrzynki bezpieczników i sygnał do oryginalnego alarmu.anemia7 pisze:czerwono czarny - czy to krancowka drzwi?
Ostatnie pytanie, szukam przy kostkach za kierownica "+" po stacyjce, prosze o podpowiedz ktory przewod najlepiej ciac
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Źródło: Montaż alarmu Audi B3/B4 "http://www.centrum.audi80.pl/component/ ... nfo/id,45/"Wyłącznik drzwi – Zwykle mamy możliwość podłączenia się do + który pojawia się po otwarciu drzwi, lub masy, która także pojawia się na przewodach po otwarciu drzwi. Łatwiejszym sposobem podłączenia się do czujników drzwiowych w B3/B4 jest wybór masy jako źródło impulsu wykorzystywanego przez centralkę alarmową. Przewody masowe od czujników drzwiowych: brązowo-niebieski i brązowo-biały znajdujące się w 3-y polowym złączu konektorowym pod tablicą rozdzielczą po lewej stronie (można zastosować także podłączenie bezpośrednio do przewodów wychodzących od lampki wewnętrznej – jest to przewód 3-żyłowy płaski, wychodzący ze słupka drzwi kierowcy, podpiąć należy się do przewodu masowego czyli puszczającego masę do lampki po otwarciu drzwi, przy takim podłączeniu należy pamiętać żeby ustawić czas opóźnienia centralki na 25 lub 30s).
Zasilanie + 12V stałe – przewód idący bezpośrednio z akumulatora, lub w skrzynce bezpiecznikowej. Na przewodzie tym powinien być zlokalizowany bezpiecznik. W wypadku gdy nie występuje na nim bezpiecznik zalecane jest jego własne dołożenie. Uchroni to zarówno alarm, jak i instalację elektryczną przed ewentualnym zwarciem i zniszczenie.
+12V po stacyjce – przewód czarny znajdujący się na wsporniku czarnego przekaźnika po stronie kierowcy.
Alarm fabryczny masz tylko wtedy gdy w slupkach drzwiowych masz takie pastylki. One funkcjonuja jako odbiorniki sygnalu z pilota ktory masz w kluczyku.
Jak nie masz miernika to sie nawet za to nie zabieraj, bo mozesz cos latwo pomieszac. Osobiscie jak zakladalem w Mazdzie Ojca alarm, to wpinalem sie w przewody od krancowek w progu po stronie kierowcy. Tam odnalazlem wiazke. A kolory kabli bedziesz mial jak na dloni, gdy wyjmiesz czujnik (krancowke) drzwiowa.
Jak nie masz miernika to sie nawet za to nie zabieraj, bo mozesz cos latwo pomieszac. Osobiscie jak zakladalem w Mazdzie Ojca alarm, to wpinalem sie w przewody od krancowek w progu po stronie kierowcy. Tam odnalazlem wiazke. A kolory kabli bedziesz mial jak na dloni, gdy wyjmiesz czujnik (krancowke) drzwiowa.
Jesli chodzi o +12V to kolega krisiun1, wyraznie napisal ktory to kolor przewodu, a nie ze leci on przez krancowki drzwiowe.Wyłączniki krańcowe drzwi przekazują tylko masę, a nie żądne +12 V nie wprowadzaj ludzi w błąd. Poza tym sygnał z drzwi nie przechodzi przez kostkę stacyjki.
- Skuciok
- Forum Audi 80
- Posty: 1404
- Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Z kostki za stacyjką wychodzą przewody, czerwony najgrubszy to jest to czego szukasz. W razie wątpliwości wbij szpilkę w przewód i zmierz miernikiem czy pojawia się napięcie po przekręceniu kluczyka.anemia7 pisze:Ostatnie pytanie, szukam przy kostkach za kierownica "+" po stacyjce, prosze o podpowiedz ktory przewod najlepiej ciac