[1,9 TDI 1Z] Szarpie przy wyprzedzaniu .
[1,9 TDI 1Z] Szarpie przy wyprzedzaniu .
Ostatnio moje auto zaczeło szarpac przy większych obrotach najczęściej przy wyprzedaniu szarpanie jest bardzo moce i nie regularne ( czasami nie szarpie wogule a czasem tak że nie da się wyprzedzic ) Szarpanie wygląda tak jakby silnik gasł na sekundę . co to może byc?????
Przyczyn może być wiele.Między innymi zapowietrzony układ paliwowy,walnięty wtrysk sterujący lub zabrudzony nastawnik(jesli pierburg).
Też przerabiałem ten problem i w moim przypadku był uszkodzony wtrysk sterujący.
Poczytaj:
audi80.pl/19tdi-1z-szarpanie-bardzo ... =szarpanie
audi80.pl/19-tdi-1z-szarpanie-autem ... =szarpanie
audi80.pl/19tdi-1zszarpanie-podczas ... =szarpanie
Też przerabiałem ten problem i w moim przypadku był uszkodzony wtrysk sterujący.
Poczytaj:
audi80.pl/19tdi-1z-szarpanie-bardzo ... =szarpanie
audi80.pl/19-tdi-1z-szarpanie-autem ... =szarpanie
audi80.pl/19tdi-1zszarpanie-podczas ... =szarpanie
Ostatnio zauważyłem że w rurce podającej paliwo z filtra czasami pojawiają się pęcheżyki powietrza i lecą jeden za drugim tak kilkadziesiąt sztuk . później długo nic i znowu kilkadziesiąt . Ruszałem wężykami wymacałem tam wszystko ale nie zlokalizowałem nieszczelności .
Czy to może być przyczyna szarpania ??????
Czy to może być przyczyna szarpania ??????
Mam od niedawna również problem z szarpaniem, tylko że u mnie przejawia się to również nieregularną pracą silnika na biegu jałowym. Problem występuje znienacka i tak samo też znika. Zauważyłem, że dzieje sie to kiedy bardziej agresywnie jeżdżę, tzn. szybciej wchodzę w zakręty oraz kręcę silnik do wyższych obrotów. Najciekawsze jest to, że posiadam auto od 1,5 roku i przez cały ten czas nie mam zaworu N75, po prostu tak go kupiłem. Ale problem z szarpaniem jest od niedawna, jednak zdarza się coraz częściej. Nie wiem od czego zacząć, może to problem z pompą?
Dodam że audziora jest z końcówki 1991 r. i nawet nie wiem jaki ma przepływomierz.
Dodam że audziora jest z końcówki 1991 r. i nawet nie wiem jaki ma przepływomierz.
na 100% wiesz ze nia ma zaworka n75 :?: powinien byc on na prawym nadkolu obok zaworka n18, skoro koniec 91r i tdi to przeplywka klapkowa boschadoonaj pisze:Mam od niedawna również problem z szarpaniem, tylko że u mnie przejawia się to również nieregularną pracą silnika na biegu jałowym. Problem występuje znienacka i tak samo też znika. Zauważyłem, że dzieje sie to kiedy bardziej agresywnie jeżdżę, tzn. szybciej wchodzę w zakręty oraz kręcę silnik do wyższych obrotów. Najciekawsze jest to, że posiadam auto od 1,5 roku i przez cały ten czas nie mam zaworu N75, po prostu tak go kupiłem. Ale problem z szarpaniem jest od niedawna, jednak zdarza się coraz częściej. Nie wiem od czego zacząć, może to problem z pompą?
Dodam że audziora jest z końcówki 1991 r. i nawet nie wiem jaki ma przepływomierz.
u siebie przechodzilem przez wszystkie wymienione tu usterki, mianowicie: zabrudzony nastawnik, N75 i wtrysk sterujący.
Przy zabrudzonym nastawniku szarpie przy niskich obrotach gdy chce sie utrzymac jednostajna predkosc.
N75 jak powoduje przeladowanie to nie ma takiego mocnego szarpania jak pisze autor tylko falowanie mocy.
Ja stawiam na wtrysk sterujacy, albo przetarty kabel od czujnika polozenia wału. Proponuje sprawdzic najpierw to 2 bo naprawa moze zamknac sie w kwocie dwucyfrowej.
Radze Ci wykrecic czujnik (jest blisko filtra oleju - nie pomylic z czujnikiem cisnienia) i sprawdzic caly kabel. Przy okazji warto go oczyscic. U mnie na pierwszy rzut oka byl ok. A jednak po dokladnym obejrzeniu okazal sie przetarty i momentami robil zwarcie do masy co skutkowalo bardzo mocnym szarpaniem czesto przy max przyspieszaniu.
BTW Vag pokazywal 0 bledow przy kazdej z tych usterek.
Sprawdz to jak nic to nie da to pomyslimy co dalej ;]
Przy zabrudzonym nastawniku szarpie przy niskich obrotach gdy chce sie utrzymac jednostajna predkosc.
N75 jak powoduje przeladowanie to nie ma takiego mocnego szarpania jak pisze autor tylko falowanie mocy.
Ja stawiam na wtrysk sterujacy, albo przetarty kabel od czujnika polozenia wału. Proponuje sprawdzic najpierw to 2 bo naprawa moze zamknac sie w kwocie dwucyfrowej.
Radze Ci wykrecic czujnik (jest blisko filtra oleju - nie pomylic z czujnikiem cisnienia) i sprawdzic caly kabel. Przy okazji warto go oczyscic. U mnie na pierwszy rzut oka byl ok. A jednak po dokladnym obejrzeniu okazal sie przetarty i momentami robil zwarcie do masy co skutkowalo bardzo mocnym szarpaniem czesto przy max przyspieszaniu.
BTW Vag pokazywal 0 bledow przy kazdej z tych usterek.
Sprawdz to jak nic to nie da to pomyslimy co dalej ;]
Zgadza się, ale moje wężyki idą w powietrze, kabel prowadzący do N75 również, a po samym zaworze zostało puste miejsce. Zastanawiam się czy to może być przyczyną,UKI_XX pisze:ta kostka elektryczna co idą do niej te trzy wężyki to zawór N75
czy po prostu syf w którymś miejscu układu paliwowego. Zaznaczam, że oprócz szarpania jest jeszcze jakby dławienie się silnika podczas pracy na luzie.