Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1,9 TDI 1Z] Szarpie przy wyprzedzaniu .

ODPOWIEDZ
maniekwrc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 02 lip 2009, 14:06
Lokalizacja: Wrocław

[1,9 TDI 1Z] Szarpie przy wyprzedzaniu .

Post autor: maniekwrc » 15 wrz 2009, 12:09

Ostatnio moje auto zaczeło szarpac przy większych obrotach najczęściej przy wyprzedaniu szarpanie jest bardzo moce i nie regularne ( czasami nie szarpie wogule a czasem tak że nie da się wyprzedzic ) Szarpanie wygląda tak jakby silnik gasł na sekundę . co to może byc?????

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 15 wrz 2009, 13:32

szarpanie tzn czuć tak jakby komp odcinal dawke :?: bo moze turbawka przeladowywuje, podpianales pod kompa albo chocby manometr zeby zmierzyc cisnienie doladowania :?:

Awatar użytkownika
łukib4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 07 mar 2009, 15:18
Lokalizacja: Kuj-pom

Post autor: łukib4 » 15 wrz 2009, 15:33

Przyczyn może być wiele.Między innymi zapowietrzony układ paliwowy,walnięty wtrysk sterujący lub zabrudzony nastawnik(jesli pierburg).
Też przerabiałem ten problem i w moim przypadku był uszkodzony wtrysk sterujący.
Poczytaj:
audi80.pl/19tdi-1z-szarpanie-bardzo ... =szarpanie
audi80.pl/19-tdi-1z-szarpanie-autem ... =szarpanie
audi80.pl/19tdi-1zszarpanie-podczas ... =szarpanie

maniekwrc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 02 lip 2009, 14:06
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: maniekwrc » 15 wrz 2009, 19:28

Ostatnio zauważyłem że w rurce podającej paliwo z filtra czasami pojawiają się pęcheżyki powietrza i lecą jeden za drugim tak kilkadziesiąt sztuk . później długo nic i znowu kilkadziesiąt . Ruszałem wężykami wymacałem tam wszystko ale nie zlokalizowałem nieszczelności .



Czy to może być przyczyna szarpania ??????

Awatar użytkownika
audik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 08 gru 2007, 18:44

Post autor: audik » 15 wrz 2009, 19:35

Przyczyna może być powietrze w wężykach paliwowych jak i również zawór n75 odopwiadający sterowaniem ciśnienia na turbawkę.

Awatar użytkownika
doonaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 15 wrz 2009, 19:52
Lokalizacja: Liniewo/pomorskie

Post autor: doonaj » 15 wrz 2009, 20:16

Mam od niedawna również problem z szarpaniem, tylko że u mnie przejawia się to również nieregularną pracą silnika na biegu jałowym. Problem występuje znienacka i tak samo też znika. Zauważyłem, że dzieje sie to kiedy bardziej agresywnie jeżdżę, tzn. szybciej wchodzę w zakręty oraz kręcę silnik do wyższych obrotów. Najciekawsze jest to, że posiadam auto od 1,5 roku i przez cały ten czas nie mam zaworu N75, po prostu tak go kupiłem. Ale problem z szarpaniem jest od niedawna, jednak zdarza się coraz częściej. Nie wiem od czego zacząć, może to problem z pompą?
Dodam że audziora jest z końcówki 1991 r. i nawet nie wiem jaki ma przepływomierz.

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 15 wrz 2009, 20:46

doonaj pisze:Mam od niedawna również problem z szarpaniem, tylko że u mnie przejawia się to również nieregularną pracą silnika na biegu jałowym. Problem występuje znienacka i tak samo też znika. Zauważyłem, że dzieje sie to kiedy bardziej agresywnie jeżdżę, tzn. szybciej wchodzę w zakręty oraz kręcę silnik do wyższych obrotów. Najciekawsze jest to, że posiadam auto od 1,5 roku i przez cały ten czas nie mam zaworu N75, po prostu tak go kupiłem. Ale problem z szarpaniem jest od niedawna, jednak zdarza się coraz częściej. Nie wiem od czego zacząć, może to problem z pompą?
Dodam że audziora jest z końcówki 1991 r. i nawet nie wiem jaki ma przepływomierz.
na 100% wiesz ze nia ma zaworka n75 :?: powinien byc on na prawym nadkolu obok zaworka n18, skoro koniec 91r i tdi to przeplywka klapkowa boscha

Awatar użytkownika
doonaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 15 wrz 2009, 19:52
Lokalizacja: Liniewo/pomorskie

Post autor: doonaj » 15 wrz 2009, 21:08

Napewno nie mam tego zaworka, są tylko wężyki: czerwony, niebieski i czarny oraz kostka elektryczna. Nie wiem czy ma to wpływ na te "ataki" mojego samochodu, chciałbym zacząć od wyczyszczenia baku, bo wymiana filtra paliwa nic nie dała.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 15 wrz 2009, 22:25

ta kostka elektryczna co idą do niej te trzy wężyki to zawór N75

a jeśli chodzi o szarpanie to może być wina paliwa, filtra, nastawnika, przepływomierza a także wtrysku sterującego

Awatar użytkownika
Ross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 689
Rejestracja: 17 sty 2008, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ross » 15 wrz 2009, 23:34

u siebie przechodzilem przez wszystkie wymienione tu usterki, mianowicie: zabrudzony nastawnik, N75 i wtrysk sterujący.


Przy zabrudzonym nastawniku szarpie przy niskich obrotach gdy chce sie utrzymac jednostajna predkosc.
N75 jak powoduje przeladowanie to nie ma takiego mocnego szarpania jak pisze autor tylko falowanie mocy.

Ja stawiam na wtrysk sterujacy, albo przetarty kabel od czujnika polozenia wału. Proponuje sprawdzic najpierw to 2 bo naprawa moze zamknac sie w kwocie dwucyfrowej.
Radze Ci wykrecic czujnik (jest blisko filtra oleju - nie pomylic z czujnikiem cisnienia) i sprawdzic caly kabel. Przy okazji warto go oczyscic. U mnie na pierwszy rzut oka byl ok. A jednak po dokladnym obejrzeniu okazal sie przetarty i momentami robil zwarcie do masy co skutkowalo bardzo mocnym szarpaniem czesto przy max przyspieszaniu.

BTW Vag pokazywal 0 bledow przy kazdej z tych usterek.

Sprawdz to jak nic to nie da to pomyslimy co dalej ;]

maniekwrc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 02 lip 2009, 14:06
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: maniekwrc » 16 wrz 2009, 18:45

Dobra Dobra :)
Tylko że jest to mój pierwszy diesel w życiu i nie mam pojęcia co to N75 i wtrysk sterujący może jakaś podpowiedź albo foto ???

A może jest ktoś z okolic wrocka i pomoże mi w diagnostyce ?????

Awatar użytkownika
doonaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 15 wrz 2009, 19:52
Lokalizacja: Liniewo/pomorskie

Post autor: doonaj » 16 wrz 2009, 19:39

UKI_XX pisze:ta kostka elektryczna co idą do niej te trzy wężyki to zawór N75
Zgadza się, ale moje wężyki idą w powietrze, kabel prowadzący do N75 również, a po samym zaworze zostało puste miejsce. Zastanawiam się czy to może być przyczyną,
czy po prostu syf w którymś miejscu układu paliwowego. Zaznaczam, że oprócz szarpania jest jeszcze jakby dławienie się silnika podczas pracy na luzie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl