Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3/1,6/PP] Gaźnik 2EE zacina się

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
tomek112233
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 17 lip 2009, 22:40

[B3/1,6/PP] Gaźnik 2EE zacina się

Post autor: tomek112233 » 17 wrz 2009, 22:21

Przy hamowaniu silnikiem coś zacina się w gaźniku.Nie jest to na pewno cięgło gazu,bo po wciśnięciu pedału sprzęgła pedał gazu lekko wciąga i opór znika.Jest to krótki twardy opór pomaga dopiero silne uderzenie w pedał gazu.Proszę o pomoc.

Awatar użytkownika
macspeed
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 157
Rejestracja: 30 sty 2009, 17:28
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: macspeed » 17 wrz 2009, 23:26

Auto nie ma instalacji gazowej?

tomek112233
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 17 lip 2009, 22:40

Post autor: tomek112233 » 18 wrz 2009, 05:47

Ma instalację gazową.

Awatar użytkownika
macspeed
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 157
Rejestracja: 30 sty 2009, 17:28
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: macspeed » 18 wrz 2009, 10:01

Problem występuje bez różnicy, czy gaz czy benzyna?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 18 wrz 2009, 13:31

tomek112233, ale poza tym nic się nie dzieje? To że pedał gazu jest "żywy" to normalne. Tak w tym sprzęcie działa hamowanie silnikiem nastawnik wtedy całkowicie zamyka przepustnicę co objawią się tym że pedał gazu cofa się więcej niż gdy silnik pracuje na biegu jałowym. Gorzej jak zacinana na hamowaniu silnikiem, pedał gazu nie wciska się sam i silnik gaśnie.

tomek112233
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 17 lip 2009, 22:40

Post autor: tomek112233 » 18 wrz 2009, 16:50

Silnik nie gaśnie, ale żeby po hamowaniu silnikiem przyspieszyć trzeba mocno uderzyć w pedał gazu, albo wycisnąć sprzęgło.Wygląda to na zacinającą się przepustnicę.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 18 wrz 2009, 19:09

Teraz zajarzyłem w czym rzecz. Sprawdź czy linka od strony gaźnika przy pancerzu nie jest uszkodzona i się nie rozplata bo może zahaczać za pancerz.
I sprawdź czy dobrze siedzi w rowku takiego plastykowego elementu który służy za taką jakby prowadnicę. Zobacz czy w ogóle ten element jeszcze tam istniej i nie jest uszkodzony.
Na tym foto masz zaznaczony ten element, zobaczysz go jak spojrzysz pod filtr powietrza od strony akumulatora.
Obrazek

tomek112233
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 17 lip 2009, 22:40

Post autor: tomek112233 » 18 wrz 2009, 20:05

Linka jest nowa.Prowadnica też jest w porządku.Pedał blokuje się tylko przy hamowaniu silnikiem.Naciskając pedał gazu i jednocześnie wyciskając sprzęgło czuje się jak zablokowany pedał puszcza.Czy możliwe jest że przepustnica przy hamowaniu silnikiem odchyla się za daleko i zakleszcza się w gardzieli gaźnika?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 19 wrz 2009, 14:51

tomek112233 pisze:Czy możliwe jest że przepustnica przy hamowaniu silnikiem odchyla się za daleko i zakleszcza się w gardzieli gaźnika?
Może jeśliby złapała luz na ośce albo zderzak który zatrzymuje przepustnice w pozycji w której idealnie zasłania światło gardzieli się zgiął lub sklepał. Przez co może się ona przekręcać aż za bardzo.
W obu przypadkach klapka przepustnicy może zapierać o gardziel a nastawnik przpustnicy może ją odblokować. Dlatego że dźwigienka, którą naciska jest z innej strony osi przepustnicy niż cześć za którą ciągnie linka.
Żeby zobaczyć co się dzieje trzeba by zdjąć gaźnik bo od spodu dokładnie widać przepustnice. Tylko żeby dokładnie obejrzeć jak się ona zamyka należałoby odkręcić nastawnik bo on będzie uniemożliwiał pełne zamknięcie przepustnicy. Jeszcze mógłbyś spróbować wykręcić śrubkę zderzaka aby przepustnicą nie zamykała się tak bardzo.
Nawet po wyjęciu gaźnika w celu oględzin może okazać się że „na sucho” będzie pracował dobrze, a po założeniu na miejsce gdy będziesz hamował silnikiem ciśnienie powietrze które będzie napierało na przepustnicę będzie powodowało problem.

tomek112233
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 17 lip 2009, 22:40

Post autor: tomek112233 » 19 wrz 2009, 19:21

Dzięki ,pomogła regulacja zderzaka.Jest OK.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl