[B4 1,9 TDI 1Z] Jaki kąt i dawka
-
- Forum Audi 80
- Posty: 269
- Rejestracja: 16 lip 2009, 21:07
- Lokalizacja: Łańcut/Rzeszów
- Kontakt:
[B4 1,9 TDI 1Z] Jaki kąt i dawka
Witam wszystkich mam pytanie, bo na dniach będę chciał zmienić kąt wtrysku i dawkę. Auto jest z roku1992 z kwietnia na przepływomierzu BOSCH, silnik 1Z 90 koni, dodam ze sprężarka jest nowa a silnik jest ok., rozrząd był wymieniony, mechanik ustawił kąt na ok 93 (wskazania z VAG-a) a wiem ze ma być w granicach 50-65 i tu moje pytanie ile powinno być chodzi mi żeby nie dymił, bo teraz dymi strasznie i podczas przyspieszania dymi na szaro i tu drugie moje pytanie, co do dawki paliwa, bo teraz wynosi 013 (wskazania z VAG-a) a powinno być 15-30 i tu kolejne pytanie ile powinno być tak na prawdę chodzi mi głownie o zmniejszenie dymienia i zużycie paliwa jak na diesla przystało.
Z góry dzięki za odpowiedzi
Z góry dzięki za odpowiedzi
- bieniek1984
- Forum Audi 80
- Posty: 446
- Rejestracja: 07 lip 2007, 14:49
- Lokalizacja: Elbląg
co do dawki jak nie "trzepie' silnikiem to moze zostac, popraw statyczny kat wtrysku na wartosci jak sam pisales nie wiem co to za mechanik ktory tak ustawil kat jeszcze vagiem, co do kopcenia to moze masz dziurę w dolocie, zrob logi lub zmierz cisnienie doladowania manometrem, samochod dobrze przyspiesza czy mul jest :?:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 269
- Rejestracja: 16 lip 2009, 21:07
- Lokalizacja: Łańcut/Rzeszów
- Kontakt:
No wiec wcześniej był mocniejszy i troszkę lepiej się zbierał takie mam odczucie a teraz jedzie, bo musi a cały dolot nie sprawdzałem a sprawdzę w przyszłym tygodniu, bo chce wyciągnąć interculer i go wyczyścić wiec sprawdzę szczelność każdego węża a co do dawki to jest trochę mała nie sądzisz,silnikiem nie telepie, ale jest taki głuchy dźwięk wcześniej nie było takiego dźwięku kąt mu musze przestawić może jutro to zrobię :roll:
popraw kat i dzwiek bedzie ok hehe <ok> co do dolotu to najpierw sprawdz cisnienie doladowania bo moze jest ok, co do dawki to masz okolo 2,6 mg/skok czyli wartosc liczbowa u ciebie 13 jak zwiekszysz wartosc liczbowa na np te 20 to zmniejszysz zakres dawki (mniejsza dawka) bo im wieksza wartosc liczbowa to tym wieksza mniejsza dawka a im mniejsza wartosc liczbowa to wieksza dawka poprostu odwrotnie :mrgreen:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 269
- Rejestracja: 16 lip 2009, 21:07
- Lokalizacja: Łańcut/Rzeszów
- Kontakt:
Czyli jak teraz taki mam wynik, co do dawki to w rzeczywistości mam dużą dawkę, bo jak mówisz ze jest na odwrót (im mniejsza wartość ze wskazań VAG-a to dawka jest większa tak) a jak bym mu ustawił na 20 tak mniej więcej pośrodku mi nie zależy bardzo na mocy tylko żeby mało palił i nie dymił jak STAR a chipa i co za tym idzie wtrysków nie będę ruszał na razie, bo jak wiesz wszystko związane z kasą a jak już jest to audi to niech chodzi tak jak ma być , a kąt ustawie mu dziś na 57 powinno być :roll:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 269
- Rejestracja: 16 lip 2009, 21:07
- Lokalizacja: Łańcut/Rzeszów
- Kontakt:
No dziś przeprowadziłem wszystkie regulacje a mianowicie kąt wtrysku i dawkę wtrysku z ta ostatnią to były cyrki mianowicie trzeba przestawiać delikatnie i o małe wartości np. ja przestawiłem o 0,3 mm i jest ok., ale niestety moim zdaniem nic nie pomogło no, ale zobaczymy w trakcie prania. Kąt ustawiłem na 55 (wskazania z VAG-a) i czy ten kąt noże mieć wahania plus minus 4 czy kąt powinien wskazywać cały czas jedną wartość??, a dawkę ustawiłem na 021 (wskazania z VAG-a) czy ten kąt jest poprawny i ta dawka dodam jeszcze ze auto nadal dymi na szaro pod białe. :cry:
Poniżej zdjęcie z pomiarów po regulacji.
Poniżej zdjęcie z pomiarów po regulacji.
dawkę zmniejszyłeś więc może być teraz bardziej mułowaty samochód, kąt widać trafiłeś praktycznie idealnie a co do dymienia to bym użył środka do czyszczenia wtrysków z firmy K2 (w takiej bardzo małej buteleczce wygląda tak ) wlewasz odpowiednią ilość, robisz ok 300km (dobrze by było tak 60% trasa 40% miasto) i potem na koniec na 3 biegu przez ok 7-10km wskazówka prędkościomierza ma trzymać równo 100km/h, często ten zabieg potrafi pomóc <ok>
sprawdzales takie cudo :?: myslisz ze powodem dymienia moga byc wtryski :?: nie wiem kolega pisze ze dymi na szaro bialy kolor, na biegu jalowym tez dymi na szarobialo czy tylko pod obciazeniem :?: jakie ma kolega max cis doladowania :?:UKI_XX pisze:co do dymienia to bym użył środka do czyszczenia wtrysków z firmy K2 (w takiej bardzo małej buteleczce wygląda tak ) wlewasz odpowiednią ilość, robisz ok 300km (dobrze by było tak 60% trasa 40% miasto) i potem na koniec na 3 biegu przez ok 7-10km wskazówka prędkościomierza ma trzymać równo 100km/h, często ten zabieg potrafi pomóc <ok>
jak pierwszy raz użyłem tego środka i przegoniłem samochód przez kilka km na wyższych obrotach to delikatna poprawa nastąpiła, w sumie zrobiłem już ponad 60tys.km i użyłem tego specyfiku ok dwa razy, jak jest zimny silnik i mało się jeździ a konkretnie na krótkich dystansach to silnik ma prawo puścić siwy dym (troche oleju z dolotu czyli odma+turbo+uszczelniacze dodatkowo troche nasączy się z turbiny do wydechu) więc i chwilę przydymi ale później to już tylko delikatnie może czarny puścić no chyba że wtryski niedomagają lub jest problem ze szczelnością silnika
tak więc użyć tego i przegonić furę nie zaszkodzi tym bardziej że koszty nie są jakieś kosmiczne
tak więc użyć tego i przegonić furę nie zaszkodzi tym bardziej że koszty nie są jakieś kosmiczne