[1.9 TDI 1Z] - szarpanie autem na wysokich obrotach
[1.9 TDI 1Z] - szarpanie autem na wysokich obrotach
Witam
Oto mój problem gdy jade autem i jeszcze dobrze się nie nagrzeje jest w miare ok. Gdy zrobi już pare km i zaczynam jechać np na 4 biegu od 60-80km to czuc takie telepanie buda jakby od silnika lub od koła ale gdy jade na 5 biegu 60-80km to nie czuc tego wogole.
natomiast gdy jade na 5 biegu od 90 do 120 km strasznie trzesnie całym autem. Natomiast powyżej 125km ustaje trzęsienie. A gdy przy predkosci 100km zredukuje na 4 bieg to też nie czuje tego szarpanie.
Nie moge powiedzieć w jakim to jest przediale obrotów silnika ponieważ nie mam obrotomierza. Ale najbardziej to jest odczuwalne kiedy przyspieszam na 5 biegu od 90 do 120 km i kiedy staram sie jechac ze stala predkoscia 120km. Powyzej robi sie juz spokojniej.
Na Vagu żaden błąd nastawnika nie wyskakuje.
93rok Bosh
Moja myśl idzie w kierunku którejś poduszki pod silnikiem lub skrzynią biegów, jak sprawdzić która poduszka jest wadliwa, lub prosze o rady co może być innego niż poduszka ??
Oto mój problem gdy jade autem i jeszcze dobrze się nie nagrzeje jest w miare ok. Gdy zrobi już pare km i zaczynam jechać np na 4 biegu od 60-80km to czuc takie telepanie buda jakby od silnika lub od koła ale gdy jade na 5 biegu 60-80km to nie czuc tego wogole.
natomiast gdy jade na 5 biegu od 90 do 120 km strasznie trzesnie całym autem. Natomiast powyżej 125km ustaje trzęsienie. A gdy przy predkosci 100km zredukuje na 4 bieg to też nie czuje tego szarpanie.
Nie moge powiedzieć w jakim to jest przediale obrotów silnika ponieważ nie mam obrotomierza. Ale najbardziej to jest odczuwalne kiedy przyspieszam na 5 biegu od 90 do 120 km i kiedy staram sie jechac ze stala predkoscia 120km. Powyzej robi sie juz spokojniej.
Na Vagu żaden błąd nastawnika nie wyskakuje.
93rok Bosh
Moja myśl idzie w kierunku którejś poduszki pod silnikiem lub skrzynią biegów, jak sprawdzić która poduszka jest wadliwa, lub prosze o rady co może być innego niż poduszka ??
<hmm> poczytaj z tych o to linków , ale jeszcze są jakieś tematy związane z tym problemem
https://audi80.pl/19tdi-1z-szarpanie ... anie+autem
https://audi80.pl/19d-rt-szarpanie-v ... anie+autem
https://audi80.pl/19tdi-1z-szarpanie ... anie+autem
https://audi80.pl/19d-rt-szarpanie-v ... anie+autem
Witam
Nastawnik odpada. Odpiełem czujnik prędkości na skrzyni i dalej jest to samo.
Trzęsie na wysokich obrotach. Chciałem się jeszcze też zapytać od czego jest drugi czujnik czyli podłączenie do skrzyni biegów ?? Po odłączeniu jego nic nie zauważyłem, czyżby byłby to czujnik poziomu oleju w skrzyni ??
Nastawnik odpada. Odpiełem czujnik prędkości na skrzyni i dalej jest to samo.
Trzęsie na wysokich obrotach. Chciałem się jeszcze też zapytać od czego jest drugi czujnik czyli podłączenie do skrzyni biegów ?? Po odłączeniu jego nic nie zauważyłem, czyżby byłby to czujnik poziomu oleju w skrzyni ??
kolego, a sprawdzałeś wtrysk sterujący :?: znam przypadek że on był powodem takiego zachowania silnika, na zimnym było ok a jak się nagrzał to mu odbijało, żeby to sprawdzić potrzebne są dwie osoby, jedna siedzi w samochodzie i trzyma silnik na obr. ok 2500-3000 a druga stuka młotkiem w ten wtrysk, jak szarpnie to znaczy że trzeba go wymienić
sam kładąc cegłę na gazie tego nie wykryjesz <ok>
dodatkowo sprawdź kąt wtrysku ale kilka razy i za każdym razem zgaś silnik i zapal przed kolejnym pomiarem
sam kładąc cegłę na gazie tego nie wykryjesz <ok>
dodatkowo sprawdź kąt wtrysku ale kilka razy i za każdym razem zgaś silnik i zapal przed kolejnym pomiarem
Nastawnik sprawdziłem
Wtrysk sterujący także na podany powyżej sposób.
Mam pytanie czy te szarpanie może występować przez niesprawną półośke ??
Zauważyłem że w aucie kiedy chcę cofnąć i zrobie to gwałtownie z prawej strony auta z przodu wydobywa się tak jakby trzask lub stuk jakby młotkiem uderzył np w półośke ;/
Dzieje się tak zarówno na prostych jak i skręconych kołach. Ale bardziej to słychać na prostych. I tylko wtedy kiedy cofam. A jak cofam pod górke to już wtedy słysze za każdym razem. No chyba że go wciągam bardzo powoli.
Szarpanie występuje przy prędkości 60-80km/h na biegu zarówno 3 jak i 4 oraz przy prędkości 100-120km/h na 3,4 i 5 biegu.
Szarpanie strasznie się nasila kiedy lece z taką prędkością np po łuku w prawą strone.
Kiedy skręcam w lewo takjakby się uspokajało.
Ale na wprost też to czuć.
prosze o pomoc
Wtrysk sterujący także na podany powyżej sposób.
Mam pytanie czy te szarpanie może występować przez niesprawną półośke ??
Zauważyłem że w aucie kiedy chcę cofnąć i zrobie to gwałtownie z prawej strony auta z przodu wydobywa się tak jakby trzask lub stuk jakby młotkiem uderzył np w półośke ;/
Dzieje się tak zarówno na prostych jak i skręconych kołach. Ale bardziej to słychać na prostych. I tylko wtedy kiedy cofam. A jak cofam pod górke to już wtedy słysze za każdym razem. No chyba że go wciągam bardzo powoli.
Szarpanie występuje przy prędkości 60-80km/h na biegu zarówno 3 jak i 4 oraz przy prędkości 100-120km/h na 3,4 i 5 biegu.
Szarpanie strasznie się nasila kiedy lece z taką prędkością np po łuku w prawą strone.
Kiedy skręcam w lewo takjakby się uspokajało.
Ale na wprost też to czuć.
prosze o pomoc
- pepo_avant
- Forum Audi 80
- Posty: 44
- Rejestracja: 03 paź 2008, 14:04
- Lokalizacja: T_L/lubelskie
- Kontakt:
Problem rozwiązałem.
Przyczyną była prawa półośka, a dokładnie jej przegub wewnętrzny ten od strony skrzyni.
Mimo, że guma była cała w środku z przegubu była sieczka.
Dodatkowo ustało mi stukanie, które dochodziło tak jakby ze skrzyni przy zmianie i redukcji biegów.
Winna była temu ta półośka ponieważ, przegub był przerdzewiały i robił duży luz i to własnie tak stukało.
Wymieniłem całą półośke i mam spokój.
Od początku obstawiałem, że to to
Przyczyną była prawa półośka, a dokładnie jej przegub wewnętrzny ten od strony skrzyni.
Mimo, że guma była cała w środku z przegubu była sieczka.
Dodatkowo ustało mi stukanie, które dochodziło tak jakby ze skrzyni przy zmianie i redukcji biegów.
Winna była temu ta półośka ponieważ, przegub był przerdzewiały i robił duży luz i to własnie tak stukało.
Wymieniłem całą półośke i mam spokój.
Od początku obstawiałem, że to to