Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] Dostęp do wentylatorów chłodnicy.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
yawor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 441
Rejestracja: 29 mar 2008, 14:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

[B4 ABK] Dostęp do wentylatorów chłodnicy.

Post autor: yawor » 16 wrz 2009, 20:37

Witam,

Od jakiegoś czasu strasznie głośno chodzi mi jeden z wentylatorów chłodnicy (ten bez silnika). Prawdopodobnie jest to wina łożyska.

Czy da się wykręcić zespół wiatraków bez wyjmowania całej chłodnicy?

Awatar użytkownika
MIODEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3818
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:48
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: MIODEK » 16 wrz 2009, 20:43

Da się, bodajże obudowa jest na kluczyk 6mm.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 16 wrz 2009, 20:44

Tak da się bez problemu. Odkręcasz od góry te trzy śrubki (6mm) na klucz 10 odłączasz kostki i lekko odchylając wentyle w stronę silnika wyciągasz je do góry.

Awatar użytkownika
yawor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 441
Rejestracja: 29 mar 2008, 14:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: yawor » 17 wrz 2009, 00:51

Dzięki, będę pewnie kombinować w weekend. Muszę zobaczyć najpierw czy to się da naprawić, czy zmienić cały ten jeden wentylator razem z łożyskiem. Tak czy inaczej muszę to zrobić, to aż mi głupio jak się załącza chłodnica np na czerwonym świetle albo w korku :P. Hałas straszny.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 17 wrz 2009, 09:21

Na bardzo krótką metę możesz zdjąc pasek klinowy co napędza ten wentyl bez silnika. Ale to na krótką metę bo nie wiem jak będzie się zachowywać temp w korkach. Choć myślę że nie powinno być problemu gdyż są wersję dmuchaw tylko z jednym wentylatorem.

Awatar użytkownika
yawor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 441
Rejestracja: 29 mar 2008, 14:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: yawor » 17 wrz 2009, 21:58

kokolino1, no można i tak. Mogę tak zrobić na próbę, to przy okazji potwierdzę (albo wprost przeciwnie), że to ten drugi wentyl tak hałasuje.

A te z jednym wentylem to przypadkiem nie są do mniejszych silników?

Awatar użytkownika
Katana_6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 181
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:43

Post autor: Katana_6 » 18 wrz 2009, 06:51

Ja mam ABT i mam jeden wentylator, tak jest oryginalnie. Wentylator załącza mi się przy 93. Nigdy nie doszła temperatura mi do 98. Daję radę. Nie wiem jak jest w ABK, wiem że tam są dwa wentylatory, nie wiem dlaczego. Może ktoś to wytłumaczy?

Awatar użytkownika
yawor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 441
Rejestracja: 29 mar 2008, 14:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: yawor » 18 wrz 2009, 14:57

Katana_6, a chłodnica jest takiej samej wielkości? Masz w ogóle miejsce na drugi? Dzisiaj po pracy, zanim ruszę do domu, zdejmę pasek klinowy. Z tego co widziałem, to nie powinno być to trudne.

Awatar użytkownika
Katana_6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 181
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:43

Post autor: Katana_6 » 18 wrz 2009, 16:59

Z tego co wiem to chłodnice w ABT i ABK są takie same. U mnie wygląda to tak: po jednej stronie jest wentylator a po drugiej takie zasłonki. W ABK jest tak ze są dwa wentylatory z tym że tylko jeden ma zasilanie a drugi jest napędzany od niego paskiem.

I tak u siebie zamierzam zmienić wentylatory. Jeżeli znajdę kpl. klimę od ABT to pokuszę się o jej montaż, wtedy będę musiał zmienić wentylatory, bo jeden to chyba nie da rady.

Awatar użytkownika
dexx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 567
Rejestracja: 28 lut 2008, 15:59
Lokalizacja: Jarocin
Kontakt:

Post autor: dexx » 18 wrz 2009, 17:07

Ja mam tak samo jak Katana_6, a 2 wentylatory to właśnie chyba jak klimę masz, bo muszą 2 chłodnice dobrze przewiać <ok>

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 18 wrz 2009, 21:01

szwagier ma ABT z italii i jest tam jeden wentylator czyli wydala z chłodzeniem. Dwa śmigła są w ABK z racji większych osiągów silnika.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 18 wrz 2009, 22:28

ABK ma dwa wentylatory. ABT bez klimy ma jeden wentylator, z klimą ma dwa wentylatory.
Darecki3037 pisze:szwagier ma ABT z italii i jest tam jeden wentylator czyli wydala z chłodzeniem.
ABT na rynek włoski miały trochę większą chłodnicę niż te przeznaczone na rynek niemiecki.

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 19 wrz 2009, 07:05

ma taką samą jak u mnie w ABK, bo zamienialiśmy. Ma za to więcej dziurek w zderzaku w kratkach.

Awatar użytkownika
yawor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 441
Rejestracja: 29 mar 2008, 14:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: yawor » 19 wrz 2009, 18:48

Póki co zdjąłem pasek klinowy i poczekałem, aż się wiatrak włączy. Teraz jest bardzo cicho (nie aż tak, jak przy dwóch sprawnych, bo jak jest tylko ten jeden sam, to wchodzi na wyższe obroty). Także teraz mam już pewność, że jest coś nie tak z łożyskiem tego drugiego.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl