[A 4 1.6 ARM] Dziwne zachowanie zegarow
[A 4 1.6 ARM] Dziwne zachowanie zegarow
Witam wszystkich forumowiczy .mam pytanko , czy ktos moze sie spotkal z takim przypadkiem jak u mnie jest a mianowicie po przekreceniu kluczyka na zaplon wskazowka od obrotomierza i predkosciomierza zaczynaja podskakiwac do gory i staja w takim samym polozeniu ,TZ obrotomierz zostaje na 2 tys obrotach delikatnie skaczyc a predkosciomierz zaczymuje sie na 40 km i tez delikatnie podskakuje , pomimo tego ze samochod nie jest zapalony .Jest to rocznik 99 .Prosil bym o jakies wskazowki ,z gory dziekuje.
Tylko, że VAG tu nic nie da ponieważ w przypadku tego silnika tylko kody błyskowe. Raczej to jabym sprawdził dokładnie płytkę od licznika i poszukał zimnych lutów. Dla pewności poprawiłbym wszystkie punkty lutownicze. Po tym zabiegu obserwował co się dzieje, jeżeli nic w liczniku to może coś poza nim.
Matek pisze:Tylko, że VAG tu nic nie da ponieważ w przypadku tego silnika tylko kody błyskowe. Raczej to jabym sprawdził dokładnie płytkę od licznika i poszukał zimnych lutów. Dla pewności poprawiłbym wszystkie punkty lutownicze. Po tym zabiegu obserwował co się dzieje, jeżeli nic w liczniku to może coś poza nim.
Kolego zwróć uwagę że chodzi o audi a4 z silnikiem 1,6. <ok> A to co założyciel tematu ma w profilu jest nie ważne
Dokładnie Spiczi ujołeś to idealnie.spiczi pisze:Matek napisał/a:
Tylko, że VAG tu nic nie da ponieważ w przypadku tego silnika tylko kody błyskowe. Raczej to jabym sprawdził dokładnie płytkę od licznika i poszukał zimnych lutów. Dla pewności poprawiłbym wszystkie punkty lutownicze. Po tym zabiegu obserwował co się dzieje, jeżeli nic w liczniku to może coś poza nim.
Kolego zwróć uwagę że chodzi o audi a4 z silnikiem 1,6. A to co założyciel tematu ma w profilu jest nie ważne
Pozatym w B3 1.8S jak domniemywam jest to silnik na gaźniku (NE) nie ma diagnostyki nawet przez kody błyskowe.
Tak jak napisałem z tym VAGiem jest prawdą Grupa 17 (instruments i wykonanie segmentowego testu). jedyna kwestia to wersja zegarów czy pozwalają one na diagnostykę zegarów (bez FISa, 1/2 FISa i Pełny FIS) ale w większosci przypadków jest to możliwe.
Test Sementowy sprawdzi poszczególne partie zegarów tj:
- Wszystkie wskazniki analogowe (obrotomierz, prędkościomierz, wskaznik temperatury, wskaznik paliwa) wychylają się od 0 do maximum
-wszystkie kontrolki będą się zaswiecać po kolei w miarę klikania myszką na kompie w przycisk NEXT (ABS, SRS, w diesli świece żarowe, kontrola plynu sprysków, ładowanie, niski poziom oleju itp itd)
- sprawdzenie segmentu ostrzegania dzwiękowego (buzer od np nieskiego stanu oleju, oraz pikadełko od np otwrtych drzwi
test bardzo przydatny bo sprawdza cały licznik pod względem sprawnosci.
przy umiejetnym odczytywaniu wartosci mierzonych z pamięci licznika da się zobaczyć przebieg :!: oraz to czy zebary były cofane komputerem. mozna zobaczyć tez il np jest paliwa, kiedy konczy sie inspekcja olejowa lub ją całkowicie wyłączyć.
Jeśli zegary są z pełnym FISem to mozna pobawić sie w przekodowanie niektórych funkcji.
np zmiana z KMH na MPH, przekodowanie języka i komunikatów na wyświetlaczu. przekodowanie ustawienia tempomatu i wiele wiele innych.