Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4,2.0,ABK,94r]dziwne odgłosy na zimnym silniku

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
newerafan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 201
Rejestracja: 23 kwie 2008, 17:15
Lokalizacja: Ostrołęka

[B4,2.0,ABK,94r]dziwne odgłosy na zimnym silniku

Post autor: newerafan » 18 wrz 2009, 13:38

Witam kolegów jak silnik jest zimny i go rozpalę słyszę nieraz dziwne odgłosy jak by coś piszczało a nieraz jak by trzeszczącą blachę z okolic silnika nie miałem jeszcze okazji tego sprawdzić zawszę rano jak jadę do pracy to słyszę jak odpalam zimny silnik dziś za uwarzyłem że obrotek jak by mi zgłupiał z 1000 obrotów skoczył do zera potem z powrotem na 1000 obrotów i znowu spadł do zera ale silnik ładnie chodził jak dodałem gazu ustabilizował się czy to jakiś spadek napięcia? no i te odgłosy ? co to może być ?

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 18 wrz 2009, 15:37

zobacz czy blachy termiczne wydechu są prawidłowo zamontowane.

Jeśli na ciepłym (rozgrzany) silniku odgłosy ustepują może tez katalizator się rozlatywać.

wjedź na kanał i posprawdzaj blachy. Tak samo na zimnym silniku uderz lekko ręka w katalizator. jak będzie w nim coś telepało to masz winowajcę.

newerafan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 201
Rejestracja: 23 kwie 2008, 17:15
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: newerafan » 19 wrz 2009, 12:51

widmo pisze:zobacz czy blachy termiczne wydechu są prawidłowo zamontowane.

Jeśli na ciepłym (rozgrzany) silniku odgłosy ustepują może tez katalizator się rozlatywać.

wjedź na kanał i posprawdzaj blachy. Tak samo na zimnym silniku uderz lekko ręka w katalizator. jak będzie w nim coś telepało to masz winowajcę.
Cholera dziś z rana znowu to samo na zimnym silniku :-/ hm... może masz i racje jakieś pół roku temu wywaliło mi z katalizatora jakieś włosy i krateczki zapchało mi to końcowy tłumik i musiałem wymienić bo Audi było zamulone możliwe że coś tam jeszcze zostało?

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 20 wrz 2009, 13:19

newerafan pisze:Cholera dziś z rana znowu to samo na zimnym silniku hm... może masz i racje jakieś pół roku temu wywaliło mi z katalizatora jakieś włosy i krateczki zapchało mi to końcowy tłumik i musiałem wymienić bo Audi było zamulone możliwe że coś tam jeszcze zostało?
Skoro wywaliło z katalizatora kawłek wkładu mozliwe ze KAT jest uszkodzony i on tak brzęczy. Jeśli ten odgłos występuje tylko na zimnym a na ciepłym jest cisza to na 100% KAtalizaor jest uszkodzony.

Sprawdź go lepiej szybko bo szkoda zeby cały wydech zapchało kawałkami porcelany z wkładu.

Jeśli masz VAGa to sie wepnij w autko i zobacz co pokaże.
W 99% gdy jest uszkodzony katalizator ECU zwraca błąd sondy lambda
coś w stylu "Regulation Reach upper limit" -> błąd regulacji lambdy, skład mieszanki w górnym zakresie ( bogata mieszanka)
z racji często cofających sie spalin z powodu przypchanego katalizatora.
Jeżeli auto na ciepłym jest troche bardziej mułowate to też świadczy o katalizatorze.

Awatar użytkownika
Tomi1989
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 14 maja 2009, 18:53
Lokalizacja: Łuków

Post autor: Tomi1989 » 20 wrz 2009, 14:25

Co do obrotów, to mi się zdaje że masz zimne luty przy zegarach.

newerafan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 201
Rejestracja: 23 kwie 2008, 17:15
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: newerafan » 21 wrz 2009, 23:08

widmo pisze:
newerafan pisze:Cholera dziś z rana znowu to samo na zimnym silniku hm... może masz i racje jakieś pół roku temu wywaliło mi z katalizatora jakieś włosy i krateczki zapchało mi to końcowy tłumik i musiałem wymienić bo Audi było zamulone możliwe że coś tam jeszcze zostało?
Skoro wywaliło z katalizatora kawłek wkładu mozliwe ze KAT jest uszkodzony i on tak brzęczy. Jeśli ten odgłos występuje tylko na zimnym a na ciepłym jest cisza to na 100% KAtalizaor jest uszkodzony.

Sprawdź go lepiej szybko bo szkoda zeby cały wydech zapchało kawałkami porcelany z wkładu.

Jeśli masz VAGa to sie wepnij w autko i zobacz co pokaże.
W 99% gdy jest uszkodzony katalizator ECU zwraca błąd sondy lambda
coś w stylu "Regulation Reach upper limit" -> błąd regulacji lambdy, skład mieszanki w górnym zakresie ( bogata mieszanka)
z racji często cofających sie spalin z powodu przypchanego katalizatora.
Jeżeli auto na ciepłym jest troche bardziej mułowate to też świadczy o katalizatorze.
Hm... A wiesz mam takie wrażenie że jak załapię większa temperaturę to jak by troszkę muli się ale mechanik mówił że tam już nic nie ma raczej jak to sprawdzić czy coś jest? i czy można zastąpić to jak w niektórych samochodach strumiennicą ? nie znam się dobrze więc pytam ;-)

[ Dodano: 2009-09-30, 13:31 ]
Witam A może to być Alternator? grzechocący czytałem w gazecie kiedyś że są w nim jakieś łożyska i one się wycieraj ale nie pamiętam od czego :-/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl