Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 All] montaz sterownika centralnego z pilota

ODPOWIEDZ
marcin-b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 18 sie 2009, 20:25

Post autor: marcin-b3 » 20 wrz 2009, 18:25

Wszystko podłączałem wg schematu który był identyczny jak kolega wcześniej załączył od maxicar 686. Podłączałem to do siłownika drzwi kierowcy i albo działało samo otwieranie albo samo zamykanie, albo jeszcze otwierał a po 4 sekundach sam się zamykał. Może nie powinienem się podłączać pod siłownik? testowałem wszystkie warianty schematu i kilka bezpieczników poszło :/ Przydałoby się jakieś fotostory dla takich laików elektryki jak ja...
Jeśli ktoś ma to zamontowane w swojej b3 i pamięta mniej więcej jak to robił to proszę o wyrozumiałość :)

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 20 wrz 2009, 19:29

Upewnij się że dobrze połączyłeś kable w sterowniku wg. instrukcji:
Obrazek
i ustawiłeś zworkę/przeciąłeś kabelek który powoduje dłuższe podawaniu impulsu sterującego. Druga sprawa to musisz rozciąć i podłączyć się do właściwego kabla idącego idącego z drzwi do pompki zamka. Fabrycznie od obsługi centralnego masz 3 kable idące z drzwi jednym idzie cały czas minus, drugim cały czas plus a na trzeci jest podawany minus albo plus z dwóch poprzednich w zależności od położenia rygielka w drzwiach. Musisz zlokalizować ten trzeci najlepiej użyć do tego kontrolki z "igłą" żeby wkłuwać się w poszczególne kable, drugi koniec kontrolki należy podłączyć pod minus (masę) i szukać tego przewodu na którym podczas zasuwania i odsuwania drzwi będzie się zapalać i gasnąć kontrolka. Druga sprawa to żeby po przecięciu kabla nie podłączyć odwrotnie dwóch kabelków ze sterownika do tych który powstały po przecięciu. Możesz próbować zakładać sterownik w bagażniku przy pompce, takie rozwiązanie ma tą zaletę że w B3 przy pompce jest niewiele kabli.
Ostatnio zmieniony 20 wrz 2009, 19:52 przez Multifonika, łącznie zmieniany 1 raz.

marcin-b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 18 sie 2009, 20:25

Post autor: marcin-b3 » 20 wrz 2009, 19:51

http://img57.imageshack.us/img57/2931/schematpolvt9.jpg

Wszystko rozumiem, tylko proszę jeszcze o potwierdzenie tego czy dobrze myślę.
Korzystam ze schematu nr 3 (dla zamka pneumatycznego), odszukuję przewód przy siłowniku master w drzwiach kierowcy który zmienia bieguny z + na - w zależności od położenia rygielka-(otwarty,zamknięty) - podłączam do niego przewód biały i pomarańczowo-czarny,(ale pytanie czy razem czy trzeba rozciąć przewód i pod jeden koniec wpiąć biały a pod drugi pomarańczowo-czarny?), pomarańczowy łączę z biało-czarnym,żółto czarny podpinam do +12v,a żółty do masy i wszystko powinno działać?


czy centralka musi działać tak samo jak zamek tzn. zmieniać bieguny na wyjściu z + na - ???

Coraz bardziej wierzę że to zadziała.

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 20 wrz 2009, 20:09

marcin-b3 pisze:Korzystam ze schematu nr 3 (dla zamka pneumatycznego), odszukuję przewód przy siłowniku master w drzwiach kierowcy który zmienia bieguny z + na - w zależności od położenia rygielka-(otwarty,zamknięty)
Tak
marcin-b3 pisze:pomarańczowy łączę z biało-czarnym,żółto czarny podpinam do +12v,a żółty do masy i wszystko powinno działać?
Tak zgadza się ale upewnij się że tak podłączyłeś.
marcin-b3 pisze:ale pytanie czy razem czy trzeba rozciąć przewód i pod jeden koniec wpiąć biały a pod drugi pomarańczowo-czarny?
Tak, (masz narysowane nożyczki w instrukcji) Pomarańczowo-czarny podłączasz do tego końca który idzie do siłownika w drzwiach a biały do tego końca który idzie do instalacji samochodu ("Pompa centralnego zamka" z instrukcji)
marcin-b3 pisze:czy centralka musi działać tak samo jak zamek tzn. zmieniać bieguny na wyjściu z + na - ???
Tak jest. Gdy centralka nie pracuje przepuszcza ona sygnał z siłownika w drzwiach łącząc przecięty obwód, gdy używasz pilota centralka rozłącza ten obwód i w stronę pompki podaje + albo – po kilku sekundach, gdy drzwi zostaną odsunięte/zasunięte łączy go z powrotem.

marcin-b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 18 sie 2009, 20:25

Post autor: marcin-b3 » 21 wrz 2009, 19:43

Aldi wielkie dzięki !!! dzisiaj po pracy podłączenie centralki zajęło mi 5 minut i wszystko działa,a wszystko dzięki pomocy forum !!! Teraz tylko ładnie to schować i podłączyć na gotowo i mogę się cieszyć centralką z pilota w mojej 80-tce. Pozostała sprawa nie działającego prędkościomierza ale mam nadzieję że na tym forum razem do tego dojdziemy. Pozdrawiam i jeszcze raz wielkie dzięki.

dziadunioo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 30 wrz 2009, 12:43

Post autor: dziadunioo » 30 wrz 2009, 13:47

Witam!! jestem tu nowy:) ia mam pytanie jeśli można.
Otóż zakupiłem sobie sterownik zamka centralnego Carprotect Bx40 i za cholere nie wiem o co chodzi w instrukcji a chciałbym go sam podłączyć bo nie uśmiecha mi sie płacić kolesiom 100zł za podłączenie paru kabelków.Dołączam instrukcje i prosił bym o pomoc.

Nadmienię tylko że że zmojej pomki wychodzą kable:
ziel/czer
nieb/ziel
czerw/czarny
braż

no i oczywiście czerwony.
Moje auto to Audi 80 B3 89r.

z góry dzięki za pomoc.
pozdr. Obrazek

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 30 wrz 2009, 14:57

Po dwóch minutach spędzonych w niewygodnej pozycji z miernikiem mogę powiedzieć że:
czerwono-czarny - plus, numer przewodu w kostce 1
(zapomniałem zapisać kolor ale przewód jest obok 1) - minus, numer przewodu w kostce 2
zielono-czerwony - sygnał z drzwi kierowcy, tego rozcinasz i podłączasz sterownie, numer przewodu w kostce 4
Tylko jak będziesz podłączał w bagażniku będzie trudniej podłączyć kierunkowskazy, ale i tak widzę że masz tylko jeden przewód do kierunków więc trzeba by użyć dwóch diod albo dwóch przekaźników.
Kierunkowskazy z tego co pamiętam są w brązowej kostce pod półką nad nogami kierowcy albo wersja partyzancka dla instalacji w bagażniku to podłączanie się przy żarówkach.
Centralkę konfigurujesz według E "Fig5 Control Loop Wiring" czyli piątego obrazku w ramce na dole.
Po rozcięciu przewodu sterującego biały kabel z twojego sterownika zamka podłączasz do tego kawałka który leci do pompki.
I nie zapomnij przestawić czas działania na 3,5 sekundy ("Pneumatyczne zamykanie" w instrukcji)

dziadunioo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 30 wrz 2009, 12:43

Post autor: dziadunioo » 30 wrz 2009, 15:22

Aldi na początku- dzięki ci za odpis i pomoc.

no ale dalej..czyli wniosek z tego że podpinam się czer/czarn w czerwony w kostce w pompce.
czarny ze sterownika masa.Rozcinam zielono-czerwony w kostce w pompie i wpinam sie białym
w końcówkę która wystaje z pompki i tyle? czy czegoś nie zrozumiałem....:P

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 30 wrz 2009, 15:57

dziadunioo pisze:czer/czarn w czerwony w kostce w pompce.
Odwrotnie napisałeś czerwony ze sterownika do czerwono-czarnego w pompce (nr. 1), czarny ze sterownika do nr. 2 w pompce.
dziadunioo pisze:Rozcinam zielono-czerwony w kostce w pompie i wpinam sie białym
w końcówkę która wystaje z pompki
Tak a do tego pomarańczowo-czarny (lub pomarańczowo-biały dwie wersje w instrukcji prawdopodobnie błąd w tłumaczeniu) ze sterownika do drugiego końca kabla pompki który rozciąłeś.
dziadunioo pisze:i tyle? czy czegoś nie zrozumiałem....:P
Musisz jeszcze połączyć resztę kabli ze sterownika jak na schemacie E, uprzedzając prawdopodobne pytanie co zrobić z resztą kabli przepisze jak je ze sobą połączyć:
* pomarańczowy łączysz z biało-czarnym
* żółty łączysz z czarnym ale tak abyś mógł jeszcze czarny podłączyć do minusa/masy
* żółto-czarny łączysz z czerwonym ale tak abyś mógł jeszcze czerwony podłączyć do plusa
Ostatnio zmieniony 30 wrz 2009, 18:07 przez Multifonika, łącznie zmieniany 1 raz.

dziadunioo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 30 wrz 2009, 12:43

Post autor: dziadunioo » 30 wrz 2009, 16:04

No Ok. Myślę że nie powinno być problemów.
Jak coś to dalej cię będe gnębił :)
narazie Dzięki Wielkie!!

pozdr!

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 30 wrz 2009, 22:19

aldi, ja też będę zmuszony prosić Cie o rade, mógł byś mi to trochę rozjaśnić ?

bo z elektryki nie wiem nic :-P

http://img183.imageshack.us/i/ke2a80b4.jpg/

Montowane będzie w B4

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 01 paź 2009, 00:33

sagem, widzę że jesteś kolejnym leniem któremu nie chce się poczytać ze zrozumieniem kilkunastu postów. Masz nawet jedną z najbardziej czytelnych instrukcji jakie widziałem.
Łączysz odpowiednie kable na wyjściu sterownika zgodnie ze instrukcją, resztę przewodów wpinasz do instalacji auta nie ma tu żadnej filozofii. Dobra opisze całą procedurę już trzeci i ostatni raz.
Najlepiej zacznij od przygotowanie wiązki przewodów a później pchaj się w instalację samochodu. Zrób to najlepiej w takiej kolejności:
* poprzycinaj przewody biały, żółty, pomarańczowo-czarny, żółto-zielony - bo długie są zbędne i będą robiły zamęt
* połącz biały z pomarańczowo-czarnym < te dwa możesz przyciąć najkrócej
* zdejmij izolację na przewodach czerwonym i czarnym w miejscu gdzie kończą się wcześniej przycięte przewody żółty i żółto-zielony i dołącz żółty do czarnego a żółto-zielony do czerwonego. Chodzi o to żeby podłączyć te przewody tak jakby w połowie przewodów czerwonego czarnego a nie na ich końcu.
* przetnij kabelek lub wyjmij zworkę przestawiającą czas trwania sygnału na 3,5 sekundy
* teraz możesz podłączać to wszystko do samochodu, czerwony kabel centralki powinieneś podłączyć do plusa, który można znaleźć na jakimś kablu, najłatwiej na grubym czerwonym idącym do skrzynki bezpieczników. Minus najlepiej przykręcić oczkiem do nadwozia na ściance po lewej stronie jest śruba do której idzie już trochę podłączonych mas.
* szukanie przewodu sygnałowego, który trzeba rozciąć i do jego końców podłączyć sterownik opisałem parę postów wcześniej. Dodam że u ciebie przewód pomarańczowy ma iść w kierunku drzwi a biało czarny w kierunku pompki centralnego jeśli podłączysz odwrotnie będzie się robiło zwarcie
* dwa wyjścia na kierunkowskazy (brązowe) podłączysz do przewodów czarno-białego i czarno-zielonego w brązowej kostce na górze kolumny kierowniczej. Jeśli chcesz jeszcze podłączyć syrenę to musisz załatwić diodę bo bez niej będzie Ci wyła syrena razem z jednym kierunkowskazem.
Połączenia najlepiej robić lutowane i dokładnie izolować.
Jeśli masz fabryczny alarm to przy takim podłączaniu nie będzie się uzbrajał i opóźniane oświetlenie wnętrza nie będzie gasło natychmiastowo jak przy zasuwanie z kluczyka. Jeszcze poczytaj instrukcję z centrum: http://www.centrum.audi80.pl/component/ ... nfo/id,45/ jest tam też opisane, co gdzie znaleźć i jest parę zdjęć. W dziale warsztat ktoś opisywał jak założyć sobie siłownik do klapy bagażnika żeby się nie zmęczyć.
PS. Nie masz napisane do czego jest ten &#8222;Impuls masy (niskoprądowy)&#8221; podejrzewam że pewnie do modułu domykania elektrycznych szyb.

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 01 paź 2009, 00:48

aldi, nie wiem jak Ci za to podziękować, jutro, tzn. dziś będę to robił, myślę, że teraz dzięki Twojej pomocy poleci szybko i sprawnie. Na najbliższym spocie stawiam bro. ;-)

Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam <piwo>

Awatar użytkownika
rsdziadek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 125
Rejestracja: 27 cze 2007, 23:09
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: rsdziadek » 01 paź 2009, 08:43

No tak... co jakieś dwie strony w tym temacie ktoś przychodzi i zapytuje jak podpiąć pilota... i każdemu osobno trzeba od nowa pisać ...
aldi pisze:Jeśli masz fabryczny alarm to przy takim podłączaniu nie będzie się uzbrajał i opóźniane oświetlenie wnętrza nie będzie gasło natychmiastowo jak przy zasuwanie z kluczyka
Czy centralny z kluczyka będzie działał przy takim podłączeniu?

sagem, jeśli zależy ci na fabrycznym alarmie i światełku to sprawdź czy masz dużo kabelków w kostce przy pompce centralnego, jeśli tak to podłączenie będzie bezproblemowe.

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 01 paź 2009, 11:00

rsdziadek pisze:No tak... co jakieś dwie strony w tym temacie ktoś przychodzi i zapytuje jak podpiąć pilota... i każdemu osobno trzeba od nowa pisać ...
Ja aktualnie mam nadmiar wolnego czasu to mogę pisać. Najwyraźniej ludzie mają problem z odczytaniem i zrozumieniem prostych instrukcji.
rsdziadek pisze:
aldi pisze:Jeśli masz fabryczny alarm to przy takim podłączaniu nie będzie się uzbrajał i opóźniane oświetlenie wnętrza nie będzie gasło natychmiastowo jak przy zasuwanie z kluczyka
Czy centralny z kluczyka będzie działał przy takim podłączeniu?
Nie wiem dokładnie o które podłączanie Ci chodzi ale przy sterowaniu plusem i minusem - podłączone wg. instrukcji Sagema itp. Będzie wszystko działało jak w fabryce bo w stanie spoczynku centralka łączy przecięty obwód.
rsdziadek pisze:sagem, jeśli zależy ci na fabrycznym alarmie i światełku to sprawdź czy masz dużo kabelków w kostce przy pompce centralnego, jeśli tak to podłączenie będzie bezproblemowe.
Zaraz zechce zapyta jak podłączyć żeby to światełko gasło i będzie znowu pytał co i jak. Sterownie dwoma masami jest opisane parę stron wcześniej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Centralny zamek, alarm, immobilajzer.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl