[B4 1,9 TDI 1Z] Jaki kąt i dawka
-
- Forum Audi 80
- Posty: 269
- Rejestracja: 16 lip 2009, 21:07
- Lokalizacja: Łańcut/Rzeszów
- Kontakt:
No dziś rano z paleniem było kiepsko musiałem kręcić chwile żeby załapał no i ten dym, który mnie już po prostu w…, rano tez dymi jak zimny, ale to moim zdaniem do przesady, bo jak ze STARA,jak się rozgrzeje to na wolnych obrotach nie dymi, ale jak dostanie lekkiego obciążenia to dymi nawet na parkingu, gdy parkuje to oczywiście bez gazu i lekko puszczam sprzęgło, więc tam dużego obciążenia nie ma a dymi i to mnie denerwóje.Dodam ze na tamtych ustawieniach z tym kątem 93 (wskazania z VAG-a) palił od strzała,wtryski jak już wspomniałem są ok., może dałem za dużą wartość dawki, bo aż 21 (wskazania z VAG-a)ale to chyba tak dużego znaczenia nie ma ,jeszcze sprawdzę, dolot i tu moje pomysły się kończą , ciśnienia doładowania nie sprawdzałem, ale sprężarka jest nowa i wiem ze jest ok.
<osohozi>
<osohozi>
z twojego zdjęcia w którym masz wykres zależności kąta wtrysku od temperatury. (tdi graph)kris00 pisze:No dziś przeprowadziłem wszystkie regulacje a mianowicie kąt wtrysku i dawkę wtrysku z ta ostatnią to były cyrki mianowicie trzeba przestawiać delikatnie i o małe wartości np. ja przestawiłem o 0,3 mm i jest ok., ale niestety moim zdaniem nic nie pomogło no, ale zobaczymy w trakcie prania. Kąt ustawiłem na 55 (wskazania z VAG-a) i czy ten kąt noże mieć wahania plus minus 4 czy kąt powinien wskazywać cały czas jedną wartość??, a dawkę ustawiłem na 021 (wskazania z VAG-a) czy ten kąt jest poprawny i ta dawka dodam jeszcze ze auto nadal dymi na szaro pod białe. :cry:
Poniżej zdjęcie z pomiarów po regulacji.
Z tego zdjęcia widać ze silnik nie był dogrzany.
Pod napisem RESULT pisze ENGINE ECT NOT WARM ENOUGH
dlatego zagrzej porządnie silnik do 90*C i wtedy dopiero ustaw kat wtrysku.
wtedy powinno być okej z odpalaniem rano.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 269
- Rejestracja: 16 lip 2009, 21:07
- Lokalizacja: Łańcut/Rzeszów
- Kontakt:
Więc tak masz racje silnik był niedogrzany, ale to pierwsze ustawiłem wszystko sprawdziłem na VAG-u i takie same były wartości,potem musiałem gdzieś iść i trochę ostygł wiew tedy zrobiłem mu te pomiary jeszcze raz, ale sprawdzę mu na dobrze rozgrzanym silniki i zobaczymy, jakie ustawienia trzyma no, ale jak wspomniałem rano dymi na siwo jak i tego dymu jest sporo i nie wiem jak to zlikwidować :cry:
dla jednego sporo to troche a dla innych chmura że cały samochód by się w niej schował :mrgreen: u mnie obecnie delikatnie puści siwą chmurę jak zimny a w zimie to zakrywa może ze dwa samochody :mrgreen: i wszystko jest ok chciałem wieźć wtryski do regeneracji i założenia rozpylaczy 0.216 tylko spalanie 5.5l mnie przy tym bardzo zniechęciło a na Twoim wykresie widać że kąt trzyma się środkowej linii no ale fakt, silnik musi być rozgrzany
-
- Forum Audi 80
- Posty: 269
- Rejestracja: 16 lip 2009, 21:07
- Lokalizacja: Łańcut/Rzeszów
- Kontakt:
No jeszcze tego nie słyszałem żeby założyć z powrotem stare pierścienie no będę musiał sprawdzić to ciśnienie i sam jestem ciekawy, jakie będzie mam nadzieje ze min po 30 barów na każdym będzie,dziś czyściłem interculer i był zabity a mianowicie to użebrowanie było zabite ze nic nie świtało przez nie, ni i sprawdziłem szczelność dolotu i jest ok wiec tylko zostaje silnik :cry:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 269
- Rejestracja: 16 lip 2009, 21:07
- Lokalizacja: Łańcut/Rzeszów
- Kontakt:
Hej Niki20 czy ja wiem czy czuć ja tam nic nie zauważyłem podczas jazdy, jaki był taki jest dalej a przewody nawet nie były bardzo zaolejone, czyli sprężarka jest ok. wiec problem tkwi gdzie indziej
[ Dodano: 2009-09-27, 12:52 ]
Witam wszystkich no ustawilem wszystko jak trzeba i dzieki za posty i informacje temat zamykam <ok>
[ Dodano: 2009-09-27, 12:52 ]
Witam wszystkich no ustawilem wszystko jak trzeba i dzieki za posty i informacje temat zamykam <ok>