[80 b4 2.0 115KM] - Ciemny dym;/
[80 b4 2.0 115KM] - Ciemny dym;/
Hej, moze mi ktos powie czego jest oznaka ciemny dym. Chce zaznaczyc ze auto bierze troche oleju czyli okolo 1 litra na 10 tys. Teraz malo jezdze autem i w ostatnim czasie stoi w garazu. Teraz stalo przez swieta no ostatnio jakies 4 dni i nie byl odpalany. Wczoraj padl mi akumulatro i nie odpalil ale troche pokrecil. I nie wiem czy ten dym ktory pojawil sie zaraz po odpaleniu na okolo 10 s jest wynikime slabych uszczelniaczy czy tego ze paliwo doszlo do silnika i nie bylo spalone z dnia wczesniejszego.
P.S. Wczesniej czegos takiego nie bylo.
P.S. Wczesniej czegos takiego nie bylo.
- killer0123
- Forum Audi 80
- Posty: 192
- Rejestracja: 08 maja 2007, 19:11
- Lokalizacja: Białystok
Witam jeden litr oleju na 10k kilomatrów to nie tak dużo wychodzi po 100g na 1000 a więc tyle ile podaje producent dla nowego auta. Myśle że ten czarny dym to obraw podlania silnika przy odpalaniu.
Spróbuj zrobic seret sterownika możliwe że auto dostaje za dużo paliwa przy odpaleniu.
Pozatym czarmy dym to objaw złego spalania a nie brania oleju, przy oleju był by raczej niebieski i mał zapach spalonego oleju.
Spróbuj zrobic seret sterownika możliwe że auto dostaje za dużo paliwa przy odpaleniu.
Pozatym czarmy dym to objaw złego spalania a nie brania oleju, przy oleju był by raczej niebieski i mał zapach spalonego oleju.
no ale tez tak mysle jak KOLEGA napisal ze to moze byc przez to ze dzien wczesniej padl mi akumulator i podczas tego slabego paliwa sie po prostu zalal. POza tym mam juz 185k przejechane i gazownik mi mowil ze katalizatora to ja juz pewnie nie mam i czuc nieraz za autem taki przepalony olej wiec mysle ze to sa uszczelniacze.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
W ABK (z tytułu tematu wynika, że to ABK) reset (przez odpięcie akumulatora) nie ma sensu bo niczego nie zmieni.killer0123 pisze:Spróbuj zrobic seret sterownika
Natomiast faktycznie czarny dym z rury to najczęściej objaw zalewania silnika benzyną, która jest dopalana w katalizatorze, a nie spalania oleju.
Dobry_K, Przejedź się trochę autkiem i dopiero wtedy na drugi dzień sprawdź czy sytuacja się powtarza czy może objawy ustąpiły.
ODPOWIEDZ
Hej, wiec dzis rano odpalilem moje auto i zaraz po odpaleniu dalem mu gazu tak do 3 tys obrotow i po chwili pojawil sie znowu ciemny - szary - gesty dym ale po uplywie 3 sekund auto przestalo kopcic tym dymem a zaczela leciec normalna para. Poza tym chce dodac ze tankowalem na nowej stacji i kto wie jakie tam bylo paliwo. Ale po odpaleniu pojechalem sie przejechac i na benzynie dalem mu troche czadu i owego dymu juz nie bylo a leciala tylko lekka para wiec mysle ze jest to efek zalania auta poprzez slaby akumulatro, czy mam racje ?
Witam
Dokładnie taki sam przypadek miał kumpel lecz miał jeszcze do tego problemy z odpalaniem.Jeżdził na gazie i potopił się katalizator.Po wymianie na strumienice auto pali do teraz bez problemu.Nie wiem jakie opinie mają inni ale osobiście wymieniłem katalizator(dobry) na strumienice i powiem że czuć na gazie różnice i to dużąPozdrawiam
Dokładnie taki sam przypadek miał kumpel lecz miał jeszcze do tego problemy z odpalaniem.Jeżdził na gazie i potopił się katalizator.Po wymianie na strumienice auto pali do teraz bez problemu.Nie wiem jakie opinie mają inni ale osobiście wymieniłem katalizator(dobry) na strumienice i powiem że czuć na gazie różnice i to dużąPozdrawiam
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Przecież już Ci pisałem, że w ABK nie ma takiej możliwości.Dobry_K pisze:Hej ale jak zrobić ten resest sterownika komputera ( i czy po tym nie będzie żadnych dodatkowych kłopotow)
Chodzi Ci o gniazdo do podpięcia VAG-a?Dobry_K pisze:gdzie podłącza sie wtyczkę do komputera pokładowego tzw. sterownika auta ?
Hej, wiec dzis znowu auto odpalilem i musze powiedziec ze zapalilo bardzo ladnie tak jak zawsze, pochodzilo pare sekund i dalem mu lekko gazu zeby zobaczyc czy pojdzie znowu ten dym i niestety poszedl ale duzo mniejszy niz wtedy za pierwszym razem wiec dałem mu nadal troszke gazu i przestalo kopcic. Poza tym pojechalem kawalek sie przejechac i jak wrocilem juz na przelaczonym gazie to dajac gazu chyba tez mi zakopcil na ciemno.
Chyba sie zaraz zalame BO CO TEMU AUTU JEST. Poza tym piszecie koledzy o mapie paliwa o sterowniku ale AUTO DOBRZE CHODZI, LADNIE PRZYSPIESZA NIE TARGA ROWNO PRACUJE.
Czy to moze byc zlej jakosci paliwo, bo tak sie sklada ze klopoty zaczęły się od momentu zatankowania na nowootwartej stacji ! AAAAAAA dodam jeszcze ze wtedy jak zaladowalem to mi padl akumulator i troszke go krecilem ale auto nie odpalilo. po naladowaniu mam takie klopoty ktorych wczesniej nie bylo !!!!
(((((((((((((((((((
Chyba sie zaraz zalame BO CO TEMU AUTU JEST. Poza tym piszecie koledzy o mapie paliwa o sterowniku ale AUTO DOBRZE CHODZI, LADNIE PRZYSPIESZA NIE TARGA ROWNO PRACUJE.
Czy to moze byc zlej jakosci paliwo, bo tak sie sklada ze klopoty zaczęły się od momentu zatankowania na nowootwartej stacji ! AAAAAAA dodam jeszcze ze wtedy jak zaladowalem to mi padl akumulator i troszke go krecilem ale auto nie odpalilo. po naladowaniu mam takie klopoty ktorych wczesniej nie bylo !!!!
(((((((((((((((((((
-
- Forum Audi 80
- Posty: 111
- Rejestracja: 07 wrz 2007, 22:05
- Lokalizacja: Śląsk
wyjezdzij to paliwo ktore masz w baku i nic nie kombinuj z komputerem bo tylko przestawisz na gorzej
jak bedziesz miał juz rezerwe zanim podjedziesz pod stacje natankować wlej poł litra białego denaturatu do baku i zaraz potem benzyne
denaturat ma to do siebie ze wyłapuje wode w paliwie i likwiduje nieczystosci ktore masz w układzie paliwowym
i tak samo sprawdza sie na gaznikach jaki wtrysku
jak bedziesz miał juz rezerwe zanim podjedziesz pod stacje natankować wlej poł litra białego denaturatu do baku i zaraz potem benzyne
denaturat ma to do siebie ze wyłapuje wode w paliwie i likwiduje nieczystosci ktore masz w układzie paliwowym
i tak samo sprawdza sie na gaznikach jaki wtrysku
podepne sie pod temat Dzisiaj jadąc rano do pracy jechal za mną kolega i powiedzial mi ze jak przyspieszalem to wydobywal sie czarny dym duzo go nie bylo tylko troche.W trakcie przyspieszania powyzej 4000 zauwazyl ten dym,auto bierze oleju ok 1 litra na 2000km w silniku jeszcze nic nie wymieniałem co moze byc z autem nie tak prosze was o pomoc .