[80 B4 2.0 ABK]Kontrolka od temperatury cieczy
-
- Forum Audi 80
- Posty: 2
- Rejestracja: 23 gru 2006, 19:21
[80 B4 2.0 ABK]Kontrolka od temperatury cieczy
Pulsuje mi kontrolka od temperatury cieczy , wskażnik temperatury wskazuje 60 stopni , poziom w zbiorniczku jest w normie ,a kontrolka cały czas pulsuje podczas pracy silnika , co sie dzieje?
Kolego, nazywaj tematy zgodnie z regulaminem :!:
cobra
Kolego, nazywaj tematy zgodnie z regulaminem :!:
cobra
Ostatnio zmieniony 26 gru 2006, 13:10 przez Kasia Plewa, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 2
- Rejestracja: 23 gru 2006, 19:21
Kasia, wypnij wtyczkę od spodu zbiorniczka wyrównawczego (od czujnika poziomu płynu) i zobacz czy kontrolka będzie dalej pulsować. Jeśli nie to szwankuje czujnik.
Jeśli tak to możesz mieć zwarcie albo uszkodzony czujnik temp. płynu chłodzącego.
PS: nie wierz aż tak komputerom, poza tym diagnostyka komputerowa to nie tylko sprawdzenie czy są błędy, ale przede wszystkim podgląd parametrów aktualnych silnika w odpowiednich blokach.
W jednym z takich bloków w urządzeniu diagnostycznym widać właśnie temp. cieczy chłodzącej.
Jeśli tak to możesz mieć zwarcie albo uszkodzony czujnik temp. płynu chłodzącego.
PS: nie wierz aż tak komputerom, poza tym diagnostyka komputerowa to nie tylko sprawdzenie czy są błędy, ale przede wszystkim podgląd parametrów aktualnych silnika w odpowiednich blokach.
W jednym z takich bloków w urządzeniu diagnostycznym widać właśnie temp. cieczy chłodzącej.
Witam kolegow.
widze ze dobrze trafilem. mam podobny problem ze swoja niunia. 80 B3 1.8 s podczas jazdy (powyzej 5 km) wlacza mi sie kontrolka na desce rozdzielczej odnosnie temp ( pulsuje a przy szybszym starcie z pod swiatel lub wyprzedzania potrafi mi żarzyć sie mocniej z większa częstotliwoscią) jak odczekam ok 8-9 godz. wszystko ok do przejechaniu kilku kilometrow i na nowo... przyznam sie ze po wymianie nagrzewnicy i 3 czujnikow,po uzupelnieniu plynu i odpaleniu silnika ta kontrolka mi op poczatku mrugala a z nagrzewnicy lecialo zimne powietrze przy dosc cieplym silniku. ale po przejechaniu kilku metrow (probnych) kontrolka przestala pulsowac i cieple powietrze juz bylo. juz ponad tydzien jestem po wymianie nagrzewnicy powietrze cieple a kontrolka pulsuje.... Pomocy !!!
widze ze dobrze trafilem. mam podobny problem ze swoja niunia. 80 B3 1.8 s podczas jazdy (powyzej 5 km) wlacza mi sie kontrolka na desce rozdzielczej odnosnie temp ( pulsuje a przy szybszym starcie z pod swiatel lub wyprzedzania potrafi mi żarzyć sie mocniej z większa częstotliwoscią) jak odczekam ok 8-9 godz. wszystko ok do przejechaniu kilku kilometrow i na nowo... przyznam sie ze po wymianie nagrzewnicy i 3 czujnikow,po uzupelnieniu plynu i odpaleniu silnika ta kontrolka mi op poczatku mrugala a z nagrzewnicy lecialo zimne powietrze przy dosc cieplym silniku. ale po przejechaniu kilku metrow (probnych) kontrolka przestala pulsowac i cieple powietrze juz bylo. juz ponad tydzien jestem po wymianie nagrzewnicy powietrze cieple a kontrolka pulsuje.... Pomocy !!!
moze cos innego niz te czujniki padło w c3 miałem tak z kontrolka od hamulcow puslowało szybko 2 razy szybciej niz normalnie a powodem pulsowania było naderwany przewod od aku <+> po usunieciu usterki kontrolka zgasła:)
moze byc tez ze zapowietrza ci układ chłodzenia przez jakas dziurke i mruga , a po dłuzszej jezdzie układ sam sie odpowietrza:) ( tak mi sie wydaje)
moze byc tez ze zapowietrza ci układ chłodzenia przez jakas dziurke i mruga , a po dłuzszej jezdzie układ sam sie odpowietrza:) ( tak mi sie wydaje)
TYGRYSQ pisze:...
moze byc tez ze zapowietrza ci układ chłodzenia przez jakas dziurke i mruga , a po dłuzszej jezdzie układ sam sie odpowietrza:) ( tak mi sie wydaje)
jak by była dziurka to pewnie po zagrzaniu silnika by cały płyn wycikł.
Sprawdź czy jakiś kabelek od czujników nie jest przetarty i nie obciera o coś robiąc zwarcie.
Przepraszam wszystkich że nie dałem znaku co i jak z moją usterką - byłem na "wyjeździe", więc nie miałem kiedy odpisać.
Kabelki sprawdzone żaden nie dotyka i nie jest przetarty. kontrolka się "ujawnia" gdy silnik jest dobrze rozgrzany. Z tego powodu nasuwa mi się myśl - czy może to być problem z pompką (nie radzi sobie z przepompowaniem gorącej cieczy z silnika do chłodnicy). zauważyłem że jak zacznie kontrolka mrugać to i obroty silnika podczas postoju, na światłach, spadają do 600-700 obr i są nierównomierne.
Wiem że ta kontrolka zapalała mi się czasem na drogach bocznych - nierównych gdy w zbiorniczku z płynem hamulcowym było troszkę poniżej minimum. po dolaniu było ok. teraz jest i płyn ham. i chłodz przy wartości max.
Elektryk też nic nie mógł mi powiedzieć co może być tego przyczyną (zdziwiło mnie to) <osohozi>
pomóżcie mi bo zaczynam powoli "mieć tego dość :evil: "
Kabelki sprawdzone żaden nie dotyka i nie jest przetarty. kontrolka się "ujawnia" gdy silnik jest dobrze rozgrzany. Z tego powodu nasuwa mi się myśl - czy może to być problem z pompką (nie radzi sobie z przepompowaniem gorącej cieczy z silnika do chłodnicy). zauważyłem że jak zacznie kontrolka mrugać to i obroty silnika podczas postoju, na światłach, spadają do 600-700 obr i są nierównomierne.
Wiem że ta kontrolka zapalała mi się czasem na drogach bocznych - nierównych gdy w zbiorniczku z płynem hamulcowym było troszkę poniżej minimum. po dolaniu było ok. teraz jest i płyn ham. i chłodz przy wartości max.
Elektryk też nic nie mógł mi powiedzieć co może być tego przyczyną (zdziwiło mnie to) <osohozi>
pomóżcie mi bo zaczynam powoli "mieć tego dość :evil: "