Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ b3 1.6 PP] zamiana silnika na 1.8

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
kamil1287
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 06 maja 2009, 20:44

[ b3 1.6 PP] zamiana silnika na 1.8

Post autor: kamil1287 » 27 wrz 2009, 16:40

witam.
chcialbym sie dowiedziec czy jest mozliwa taka zamiana i co musialbym przy tym dodatkowo wymieniac? planuje taka zamiane bo auto bierze duzo oleju kopci i pluje z rury i ma rozne cisnienie na zaworach. wydaje mi sie ze taki zabieg bedzie tanszy niz remont silnika. i wiadomo jak to jest z mechanikami. jak im sie chce to zrobia to porzadnie.
Ostatnio zmieniony 12 mar 2011, 16:51 przez kamil1287, łącznie zmieniany 1 raz.

leopard
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 69
Rejestracja: 09 wrz 2009, 00:14

Post autor: leopard » 27 wrz 2009, 16:56

kolego tak szczerze bez żadnej ściemki wiesz masz taki silnik i instalacje również urządzenie sterujące do silnika 1.6 czy to na gażniku czy wtrysku nie wiem ? ale nie mozesz wstawiać silnika o innych parametrach i układzie zasilania uwierz mi nie jestem jakimś laikiem tylko mechanikiem samochodowym

kamil1287
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 06 maja 2009, 20:44

Post autor: kamil1287 » 27 wrz 2009, 17:36

jest na gazniku 2EE

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 27 wrz 2009, 17:40

Ja jakiś czas przez półtora roku miałem włożony silnik 1,8 NE zamiast PP. Cały osprzęt wraz z gaźnikiem miałem z silnika PP, jedynie co nie pasowała "podstawa gaźnika" ale sobie z tym poradziłem - kawałek płaskownika, dwa kawałki pręta gwintowanego, metalowa przekładka wycięta tępym przecinakiem dużo silikonu i żadnych problemów przez całą eksploatację. Chciałem jeszcze załatwić gaźnik Keihin od tego silnika ale w dobrym stanie kosztowałby mnie dwa razy więcej jak ten silnik. Poza tym mój gaźnik od PP ma gardziele takie samej śrendicy jak gaźnik Keihin, tylko dysze mniejsze, ale to mnie nie dotyczyło bo i tak cały czas śmigam na gazie. Wróciłem do PP który był w lepszym stanie po tym jak poszła uszczelka pod głowicą w NE, więc zamiast wydawać masę kasy na naprawę za darmo wstawiłem rezerwowy silnik :-D . Jedynym minusem to krótka 5 biegowa skrzynia która jest chyba najkrótszą 5-biegówką jaką montowano w Audi.

Dziki
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 996
Rejestracja: 18 sty 2007, 16:32
Lokalizacja: LBI

Post autor: Dziki » 27 wrz 2009, 17:50

1,6 i 1.8 w B3 niemalże to samo ;-)
wkładasz 1.8 silnik a kolektor ssący z gaźnikiem od swojego 1.6
mechaniczna pompa jest tu i tu.
jedynie moc bedziesz miał na poziomie 75 koni tak jak miałeś ale 1.8 RU mają te moc standardowo i jeżdżą ;-)
nie bierz 1.8 na gaźniku Keihin a raczej nie montuj tego gaźnika jak masz gaz bo poprostu zaczną ci sie kłopoty z PB

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 27 wrz 2009, 17:52

Temat o takich i podobnych przekładek był poruszany wielokrotnie na forum. Włożenie silnika i połączenie go ze skrzynią biegów to najmniejszy problem, gorzej jak chcesz wstawić silnik zupełnie innym układem zasilania. Zakładanie wtrysku - kosztowna rzecz czy to jedno czy wielopunktowy masa zabawy z elektryką i dokupowanie różnych pierdów których brakuje i instalowanie ich. Jeśli zlecisz zrobienie czegoś takiego w warsztacie koszty robocizny przewyższą cenę części. Jedyna alternatywa to zrobienie jak ja założenie obecnego gaźnika albo dopasowanie innego prostego w instalacji i obsłudze (tzn. bez elektroniki). Mi wszystko poszło prawie Plug&Play poszedł jeden dzień na wymianę drugi na dostrojenie, przekładka powrotna ze względu na wzrost doświadczenia niecały dzień bo w międzyczasie pomagałem jeszcze przy dwóch podobnych projektach.

kamil1287
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 06 maja 2009, 20:44

Post autor: kamil1287 » 27 wrz 2009, 18:37

wielkie dzieki za pomoc. aldi mialbym jeszcze prosbe.
czy moglbys dokladnie opisac jak to zrobiles?

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 27 wrz 2009, 19:05

Wolałbym zrobić remont i wiesz co masz a skąd wiesz co kupisz i w jakim stanie :?: jak zrobisz przekładkę sam to parę groszy zaoszczędzisz ;-)

kamil1287
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 06 maja 2009, 20:44

Post autor: kamil1287 » 27 wrz 2009, 19:22

tylko trzeba trafic na dobrego mechanika ktory zrobi to pozadnie. a z tym bywa roznie

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 27 wrz 2009, 19:30

kamil1287 pisze:tylko trzeba trafic na dobrego mechanika ktory zrobi to pozadnie. a z tym bywa roznie
gdybyś określił gdzie mniej więcej szukasz tego mechanika, to może ktoś z Klubowiczów by Ci polecił jakiegoś sprawdzonego :-P

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 27 wrz 2009, 20:16

aldi mialbym jeszcze prosbe.
czy moglbys dokladnie opisac jak to zrobiles?
Nie wiem o czy chodzi Ci o opis zrobienia tej kryzy do gaźnika czy ogólnie.
Napisze krótko co i jak od początku.
1. Odkręcanie czego się da z wierzch tj. gaźnik, węże układu chłodzenia, węże paliwowe, zdejmowanie wtyczek z czujników + odciąganie na bok wiązek z przewodami, odłączenie serwa hamulców i innych rzeczy które są połączone z silnikiem.
2. Odkręcanie: pompy wspomagania kierownicy, kabli od rozrusznika, chłodnicy, takiej blachy osłaniającej koło zamachowe od spodu, rozrusznika, układu wydechowego przy katalizatorze i przy kolektorze.
3. Odkręcanie: rozrusznika, śrub trzymających skrzynie biegów z silnikiem (zapamiętaj gdzie szły bo są krótsze i dłuższe), poduszek silnika. Dobrze jest odkręcić koło pasowe wału z wału korbowego – ułatwi to wyjęcie silnika
4. Wyciąganie silnika (oczywiście najlepiej użyć do tego sprzętu w który należy się zaopatrzyć wcześniej)
5. Przekładanie części z wyjętego silnika do nowego ja miałem do przełożenia alternator, mocowanie pompy wspomagania kierownicy, części mocowania silnika, aparat zapłonowy < ale najlepiej jest go włożyć później bo można uszkodzić przy montażu silnika. Musiałem jeszcze przegwintować w bloku silnika otwory mocowania pompy wspomagania bo w samochodzie dawcy nie było.
6. Składać w odwrotnej kolejności tak aby zostało jak najmniej części. Trzeba pamiętać aby włożyć pierwszy odcinek wydechu przed silnikiem bo później ciężko go tam wcisnąć. Z drugiej strony silnika trzeba pamiętać aby przykręcić jedną ze śrub trzymających skrzynie biegów z silnikiem metalową rurkę układu chłodzenia.
Później jeszcze trzeba było pokombinować z umocowaniem gaźnika do kolektora. Miałem na początku wymienić kolektor, ale nie chciało mi się go odkręcać po za tym wydało mi się że kolektor od PP ma mniejsze kanały niż ten od NE. Wydech pasował praktycznie plug&play tylko szkoda, że nie kupiłem nowej uszczelki między kolektor a pierwszy odcinek wydechu. Z nowym silnikiem wziąłem od razu pierwszy odcinek układu wydechowego &#8211; dwururkę, bo przy PP jest rura pojedyńcza.
A tak wyglądał mój patent z gaźnikiem. Jak widać był przykręcony jedną śrubą w oryginalnym miejscu, całą filozofię przedstawiają zdjęcia:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

[ Dodano: 2009-09-27, 20:25 ]
Najlepiej szukaj silnika który siedzi w samochodzie i można go jeszcze odpalić. Ja nie miałem takiej okazji bo w samochodzie z którego był wyciągany nie było gaźnika. I później trochę się wkur... jak się okazało że hydrauliczne popychacze klekoczą, nie pomogły nawet dwie wymiany oleju. Jak chcesz kupić silnik taniej poszukaj w ogłoszeniach ofert od osób prywatnych oni zwykle się nie cenią tak jak szroty. Minus takiego zakupu, że sprzedający może Cię oszukać bo ma mniej do stracenia niż jakiś szrot którego renoma może ucierpieć. Nie masz też gwarancji że zwróci Ci pieniądze za silnik, który okazałby się kompletną kupą złomu przy pierwszym uruchomieniu.

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 06 mar 2011, 09:27

Najlepiej jednostkę brać z jeżdżącego auta, kupiłem kiedyś silnik "z półki" i byłem naprawdę wkur....po czasie kupiłem drugi nie dość ze połowę taniej to miałem okazje pojeździć autem w którym silnik siedział.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl