Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2,0 ABK] blok

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Klamek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 22 paź 2008, 17:28
Lokalizacja: Opole

[2,0 ABK] blok

Post autor: Klamek » 24 wrz 2009, 11:05

witam, zaczne od początku. silnik zaczął brać duże ilości oleju, około litra na 150 km. wymieniono uszczelniacze zaworowe - niewiele pomogło. więc diagnoza - wymiana pierścieni. olej zaczął brać w ilości 1litra na 100 km! po rozebraniu okazuje sie ze tuleje są porysowane... Panowie poradźcie, co robić z tym fantem...

teraz juz wiem ze z moim blokiem nic sie nie da zrobić (nie podlega regeneracji). głowica w dobrym stanie, korbowód też, jedynie blok odmawia współpracy.

czy jak wymienie sam blok (reszta zostaje moja) coś to pomoże? różnie mówią: blok sie spasowuje z tłokami i nic to nie da. myślałem o tym http://www.allegro.pl/item744226087_aud ... lnika.html

plan mam taki żeby wymienić blok lub blok z cylindrami - dobrze kombinuje?

i teraz mam jeszcze jedno pytanie - czy "nowe" tłoki spasuja sie z moim korbowodem?

jednocześnie prosiłbym o info gdzie kupie potrzebne mi części (nie naskrobie w dział giełda bo nie naspamowałem 25)

z góry serdeczne dzięki za dobre rady

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 24 wrz 2009, 11:40

Lepiej chyba kupić kompletny duł albo chociaż z tłokami ponieważ każdy tłok indywidualnie dociera się z gładzią cylindra. Tłoki nówki ze sklepu trochę mogą cię kosztować a składnie używanych tłoków i bloku z dwóch różnych silników nie przyniesie za dobrych rezultatów.
Klamek pisze:teraz mam jeszcze jedno pytanie - czy "nowe" tłoki spasuja sie z moim korbowodami?
Prędzej niż "stare" tłoki z "nowym" blokiem.

Awatar użytkownika
ivaszko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 290
Rejestracja: 25 maja 2008, 00:17
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: ivaszko » 24 wrz 2009, 11:46

spróbuj kupić kompletny blok z tłokami i wałem załóż głowice i osprzęt i po sprawie.
Kombinacje z cyklu nowe tołki stare cylindry i wał przeważnie nie zdają egzaminu.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 24 wrz 2009, 19:29

Kup używany, ale sprawny "dół" silnika - czyli blok z wałem i tłokami. Twoje kombinacje nie wróżą dobrze.

Awatar użytkownika
Łysy_18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 466
Rejestracja: 21 sie 2007, 23:11
Lokalizacja: Siennica

Post autor: Łysy_18 » 25 wrz 2009, 09:58

Nigdy nie warto kombinować. Kup kompletny dól górę i osprzęt załóż od siebie i powinno ładnie śmigać.

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 25 wrz 2009, 13:56

kompletny dół załatw (blok z tłokami, wałem, wałkiem pośrednim , pompą oleju, miską). Szkoda Twoich pieniedzy na Sam blok do tego tłoki piercienie, tuleje, pewnie dojdą panewki i wtedy kasa leci jak podatki w polsce .....
pozatym nie masz żadnej pewnosci że jak przeożysz graty do samego bloku (wał, tłoki, wałek pośredni itp) ze sie to przyjmie i bedzie hulać.

Klamek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 22 paź 2008, 17:28
Lokalizacja: Opole

Post autor: Klamek » 26 wrz 2009, 19:11

dziękuje Kolegom za uwage. na razie intensywnie mysle..... :roll: o efektach naskrobie jak tylko zakończe "egzorcyzmy"

Awatar użytkownika
Gruszka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 521
Rejestracja: 27 cze 2007, 15:14
Lokalizacja: Kąpino

Post autor: Gruszka » 27 wrz 2009, 13:49

A niby dlaczego musi pakować cały dół? zmieniasz blok to zakładasz nowe tłoki i pierścienie i do tego nowe sworznie na korby i śmigasz w czym przeszkadza inny blok? nie rozumiem bo mój koleś bez problemy do starego silnika załorzył nowy blok a pozostałość to części ze starego silnika tylko tłoki i pierścionki nowe wraz ze sworzniami. A dlaczego blok nie podlega szlifowi? mocno przejechany?

Dziki
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 996
Rejestracja: 18 sty 2007, 16:32
Lokalizacja: LBI

Post autor: Dziki » 27 wrz 2009, 14:15

Wymieniałem blok, tłoki z korbami bez wału, robiłem to w 2.0 2E czyli bliźniacza jednostka z pod maski VW. Autko śmiga do holandii i spowrotem i oleju nie bierze a powodem wymiany było "rozlecenie sie" świecy i dostanie sie do 4 cylindra efektem czego było kilka nie ciekawych rys na gładzi cylindra. blok z tłokami 150zł +przesyłka 100zł <ok> dziwnie tylko sie kurier popatrzył na mnie jak próbował podnieść przesyłke :mrgreen:

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 27 wrz 2009, 20:12

nowe tłoki to wydatek 4x250zł więc się nie opłaca kupować osobno bloku i potem reszty gratów do niego. Najlepiej trafić cały silnik w dobrej cenie z możliwością gwarancji rozruchowej i nie kombinować.

Klamek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 22 paź 2008, 17:28
Lokalizacja: Opole

Post autor: Klamek » 27 wrz 2009, 20:41

tuleje w bloku są strasznie porysowne - tak stwierdził mechanik.... ufam mu bo dobry znajomy i nie wystawił by mnie.
dalej - blok pojechał do specjalisty - zrobienie nad wymiaru nie opłaca mi sie - robocizna i 400 za tłok :shock: pozatym juz kupiłem peirścienie :-/ i nie moge ich zwrócić bo juz mineło troche czasu
drugi silnik to wydatek rzędu 1000 - 1500 +koszta transportu - i pomimo gwarancji rozruchowej nie mam pewności ze bedzie ok - i teraz hipotetycznie jak bym kupił taki silnik, zamontowanie kosztuje (sam sobie nie poradze) i okaże sie ze taka sama kicha co wtedy? oddam go? czyli wymontowanie i kurier....

nadal myśle.... :roll:

Awatar użytkownika
Gruszka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 521
Rejestracja: 27 cze 2007, 15:14
Lokalizacja: Kąpino

Post autor: Gruszka » 27 wrz 2009, 20:57

Jak bym mieszkał bliżej to bym ci pomógł <ok> <ok> jak by nie patrzeć piękna sprawa na jesienne wieczory, dobrze grzany garaż i radyjko i robota aż się pali, browarek i kręcisz - zmiana silniora to żaden problem i filozofia co innego swap innej jednostki, to wyższa szkoła jazdy ale zmiana na tą samą jednostkę napędową to pikuś (pan pikuś). Chłopaki z klubu którzy mieszkaja w okolicy i może znaja się na wymianie powinni się zgrać i pomóc ci zmienić jednostkę w ramach spociku. :roll: :roll: A tak naprawde to troche duży koszt części po szlifie cilindrów. Decyzja należy do ciebie. Ja bym pakowałnowy silnior bo nawet jak nie wyjdzie lub po paru miechach siądzie jednostka to i tak mniejszy koszt niż szlif i części do niego. :roll:

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 27 wrz 2009, 21:11

A może twój znajomy mechanik nie ma jakiegoś znajomego właściciela szrotu który by przyjął zwrot jakby coś z silnikiem było nie tak. Albo poszukaj samego kompletnego dołu silnika ze zdjętą głowicą wtedy będzie łatwiej ocenić stan silnika. Remont - koszt części + robocizna większa niż przy samym przełożeniu silnika i wyjdzie spora sumka. Podejrzewam że w cenie kapitalnego remontu znalazłoby się jakiegoś całego anglika rozbitka albo rozbitka nie-anglika na chodzie. U mnie we wsi chłopak kupił Calibre z zajechanym motorem, świeciła lampka od oleju na wolnych obrotach. Zaprowadził od mechanika, diagnoza trzeba wymienić silnik. Ale nie mógł znaleźć takiego silnika (były podobne 16V ale z Vectry i mechanik nie chciał się podejmować). Mechanik wziął 3tyś. zł. za wymianę panewek i szlif jednego cylindra.

Klamek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 22 paź 2008, 17:28
Lokalizacja: Opole

Post autor: Klamek » 28 wrz 2009, 10:44

gruszka, to miłe co mówisz... żdko kiedy ożna spotkac osobe z Twoim poglądem - dzieki. Garaż mam, ogrzewanie doraźne jest, patefon tez się znajdzie
<fiu fiu>

Aldi - Opole to wiocha! jest pare szrotów ale tak ubogich ze strach sie bać. jest dość dobrze w Suchodańcu, ale aktualnie nic szczególnego dla mnie...

anglika? nigdy nie miałem styczności z przywozem aut itp. temat musiałbym zgłębiać

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 28 wrz 2009, 11:02

Darecki3037 pisze:nowe tłoki to wydatek 4x250zł więc się nie opłaca kupować osobno bloku i potem reszty gratów do niego. Najlepiej trafić cały silnik w dobrej cenie z możliwością gwarancji rozruchowej i nie kombinować.
Dokładnie tak bym zrobił ! Dlatego Polać mu <pijaczek>

W moim ABT było bardzo podobnie.

Rozleciały sie panewki korbowodowe na pierwszym cylindrze.
Silnik odpalał ale pracował jak traktor. Jeden wielki metaliczny stukot.
Okazało sie ze zmieliło całkowicie panewki.
W misce był jeden wielki szlam olejowo-panewkowy :mrgreen:

Silnika nie remontowałem tylko wysłałem na Wieczny Spoczynek, a do siebie kupiłem inny przywieziony z Niemiec.
Silnik z '93 roku, w 100% bez gazu, przebieg udokumentowany 150 kkm bo sam z auta wyjmowałem a licznik nie był ruszany. Czysty i bez wycieków.
Koszt 100 Euro + paliwo z Krakowa w obie strony 300zł

Obecnie silnik pracuje idealnie, nie ma problemów z kompresją czy odpalaniem, oleju dolewam raz na 2-3 miesiące w ilości 200ml (szklanka)
Na 10kkm bierze max 0,5 litra co jest w idealnej normie.

Dlatego Nie pakowałbym bezsensownie kasy w remont starego silnika bo to na chłopski rozum nie opłacalne. Żeby to miało sens to musiałbyś oddać blok do Tulejowania (zmiana tuleji cylindrów) do tego szlify + nowe tłoki + pierscienie + panewki + szworznie cylindrów + robocizna
Jak dla mnie koszt takiej operacji to w czesciach wyjdzie koło 2000zł

a za około 1000zł kupisz naprawdę zadbane ABK z gwarancją rozruchową.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl