[b4 ABC 2.6] Modyfikacje - zwiekszenie mocy
[b4 ABC 2.6] Modyfikacje - zwiekszenie mocy
mam v6 2.6 150km chciałbym dodac mu kilkanaście koni wiecej bez zakładania turbiny. proszę o rady
Ostatnio zmieniony 02 cze 2011, 14:44 przez Avia, łącznie zmieniany 2 razy.
No to masz ten sam problem co ja
Przeszukiwałem już różne fora i niestety w większości wypadków zmiany w tym silniku ograniczają się do:
- wycięcia katalizatorów i wspawania rur (podobno silnik lepiej wchodzi na obroty)
- powiększenia średnicy wewnętrznej przepustnicy (daje podobno ok. 8 KM)
- wymiany chipa (daje podobno ok. 16 KM i 25 Nm)
- N2O (przyrost mocy zależny od instalacji)
- swap na 2.8
Jedyny konkretnie podkręcony 2.6 posiada kolega SPIDI ale niestety kupił już 175 konnego z Niemiec i nie wie co tam było dłubane. :cry:
Też jestem bardzo zainteresowany tym tematem więc ludziska piszcie co wiecie :-x
Przeszukiwałem już różne fora i niestety w większości wypadków zmiany w tym silniku ograniczają się do:
- wycięcia katalizatorów i wspawania rur (podobno silnik lepiej wchodzi na obroty)
- powiększenia średnicy wewnętrznej przepustnicy (daje podobno ok. 8 KM)
- wymiany chipa (daje podobno ok. 16 KM i 25 Nm)
- N2O (przyrost mocy zależny od instalacji)
- swap na 2.8
Jedyny konkretnie podkręcony 2.6 posiada kolega SPIDI ale niestety kupił już 175 konnego z Niemiec i nie wie co tam było dłubane. :cry:
Też jestem bardzo zainteresowany tym tematem więc ludziska piszcie co wiecie :-x
Ostatnio zmieniony 29 sty 2009, 15:00 przez MacAudiO, łącznie zmieniany 1 raz.
Niestety jak na razie żadnego z tych sposobów nie wypróbowałem, katalizator mam jeszcze sprawny więc nie wycinam ( jest jeden zaraz za łączeniem kolektorów i dalej układ jest prowadzony jedną rurą ).
Jeśli chodzi o przepustnicę to cały problem polega na obspawaniu z zewnątrz i usunięciu, (przetoczeniu) zwężki wewnątrz.
Znalazłem opis gdzieś w internecie, swego czasu chciałem dokupić jakąś używkę i to wypróbować, jednak nie znalazłem żadnego fachowca w okolicy który by się tej przeróbki podjął no i pomysł upadł.
Myślałem jeszcze nad założeniem tak zwanego E-Turbo, czyli wentylatora dużej mocy montowanego na dolocie, ale ceny mnie trochę ostudziły.
Model / producent / Pmax / Pobor mocy (U=13.5V) / cena brutto pln 2005 r
TurboZ-1L ZPower Japan 70 W 0.15 bar 10 - 12% 1900
TurboZ-2P ZPower Japan 90 W 0.20 bar 14 % 2900
TurboZ-2L ZPower Japan 130 W 0.25 bar 18% 2900
TurboPac 1500 Turbodyne USA 450 W 0.34 bar 25% 5950
TurboPac 1500+ Turbodyne USA 370 W 0.34 bar 25% 6550
TurboPac 2200 Turbodyne USA 1050 W 0.50 bar 35% 8400
TurboPac 3000 Turbodyne USA 2000 W 0.64 bar 40-50% 11400
Jeśli chodzi o przepustnicę to cały problem polega na obspawaniu z zewnątrz i usunięciu, (przetoczeniu) zwężki wewnątrz.
Znalazłem opis gdzieś w internecie, swego czasu chciałem dokupić jakąś używkę i to wypróbować, jednak nie znalazłem żadnego fachowca w okolicy który by się tej przeróbki podjął no i pomysł upadł.
Myślałem jeszcze nad założeniem tak zwanego E-Turbo, czyli wentylatora dużej mocy montowanego na dolocie, ale ceny mnie trochę ostudziły.
Model / producent / Pmax / Pobor mocy (U=13.5V) / cena brutto pln 2005 r
TurboZ-1L ZPower Japan 70 W 0.15 bar 10 - 12% 1900
TurboZ-2P ZPower Japan 90 W 0.20 bar 14 % 2900
TurboZ-2L ZPower Japan 130 W 0.25 bar 18% 2900
TurboPac 1500 Turbodyne USA 450 W 0.34 bar 25% 5950
TurboPac 1500+ Turbodyne USA 370 W 0.34 bar 25% 6550
TurboPac 2200 Turbodyne USA 1050 W 0.50 bar 35% 8400
TurboPac 3000 Turbodyne USA 2000 W 0.64 bar 40-50% 11400
- hołard
- Forum Audi 80
- Posty: 1025
- Rejestracja: 23 lis 2006, 11:12
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Białystok
Kurcze ciekawe od czego to zależy? że ty masz dwa a my po jednym :roll:MARCiN pisze:tam ja w swoim ABC mam 2 katy i nie jest to quattro
MacuAudiO pisze:Myślałem jeszcze nad założeniem tak zwanego E-Turbo, czyli wentylatora dużej mocy montowanego na dolocie, ale ceny mnie trochę ostudziły.
No ci powiem że mnie też
-
- Forum Audi 80
- Posty: 298
- Rejestracja: 01 lut 2007, 18:05
U mnie w 2.6 sam napęd tylko na przód są dwa kat a właściwie były , zostały puste puszkihołard pisze:MacAudiO próbowales może którąs z dwoch pierwszych opcji które wymieniłeś? Jak powiekszyć ta średnice? I jeszcze zapytam czy wy w waszych ABC macie po dwa katy (dwodrożny układ wydechowy, dobrze gadam?) czy tylko quattro mają po dwa? Jak to jest :roll: ja mam jedną sztukę
Prawda jest taka, ze przy sporym nakladzie pracy jak tez pewnych wydatkach z tego silnika wyciagniecie moze 170-180 KM, co da Wam wynik od zera do setki o ok 1s lepszy, czego przy normalnej codziennej jezdzie nie odczujecie. Mialem taka B4 przez 9 lat. Po prostu nie warto w to sie bawic. Mozna sie pokusic o 2 turbinki ale koszta przerastaja wtedy wartosc autka i to znacznie. Ten silnik nie jest skonstruowany do scigania, to po prostu znakomity i oszczedny agregat z wysoka kultura pracy. Jak to mowia, taki Cruiser, znakomity na dlugie podroze. Rozwiazanie problemu: zbierac na mocniejszy samochod, no i quattro oczywiscie.
S2Power pisze:Prawda jest taka, ze przy sporym nakladzie pracy jak tez pewnych wydatkach z tego silnika wyciagniecie moze 170-180 KM, co da Wam wynik od zera do setki o ok 1s lepszy, czego przy normalnej codziennej jezdzie nie odczujecie. Mialem taka B4 przez 9 lat. Po prostu nie warto w to sie bawic. Mozna sie pokusic o 2 turbinki ale koszta przerastaja wtedy wartosc autka i to znacznie. Ten silnik nie jest skonstruowany do scigania, to po prostu znakomity i oszczedny agregat z wysoka kultura pracy. Jak to mowia, taki Cruiser, znakomity na dlugie podroze. Rozwiazanie problemu: zbierac na mocniejszy samochod, no i quattro oczywiscie.
e glupoty piszesz
ja tam juz troche aut przerabialem mechanicznie poczawszy od seicento 1.1 90kucy konczac projekt na 1.4 102 km
kazdy silnik sie przerabia tak samo
1. barany czyi kolektory rureowe wydechowe
2. dlubanie glowic poszerzanie kanalow itd
3. walki rozrzadu na ostre
4. dolot powietrza
5. rozwiert przepustnicy
6. pod to wszystko czip
7. ja w moim ABC mam max dluga skrzynie nie wiem czy idzie dac jakies krotkie ? z ta skryznia to o 1/4 mili mozna zapomniec
z takim setupem buduje sie seje pod ponad 100 kucy w 1.1 no ale w 2.6 to pewnie bedzie sobie zarlo wiecej paliwa wiec jak ktos ma $ to czemu nie
a i mi powiedzcie przy okazji czy w abc jest 16v ? 24v czy jak to tam jest ? ile zaworow na jeden gar przypada i czy jest po jedynm walku na strone czy po 2 ?
bey odgrzałeś kotleta :shock: <lol>
Moim zdaniem silnik ABC jest mało rozwojowy. Mała moc z dużej pojemności czyni go silnikiem bardzo trwałym.
2.6 V6 i 2.8 V6 - 12 zaworów, 1 wałek w głowicy, 2 zawory na cylinder.
Co do ilości katalizatorów - sedany i avanty z motorami 2.6 mają 2 katy, Coupe ma kolektor wydechowy który łączy się przy skrzyni w jedną rurę i zaraz za nią siedzi jeden katalizator.
Moim zdaniem silnik ABC jest mało rozwojowy. Mała moc z dużej pojemności czyni go silnikiem bardzo trwałym.
Skoro modziłeś już nie jeden motor to powinieneś wiedziećbey pisze:a i mi powiedzcie przy okazji czy w abc jest 16v ? 24v czy jak to tam jest ? ile zaworow na jeden gar przypada i czy jest po jedynm walku na strone czy po 2 ?
2.6 V6 i 2.8 V6 - 12 zaworów, 1 wałek w głowicy, 2 zawory na cylinder.
Co do ilości katalizatorów - sedany i avanty z motorami 2.6 mają 2 katy, Coupe ma kolektor wydechowy który łączy się przy skrzyni w jedną rurę i zaraz za nią siedzi jeden katalizator.
Ostatnio zmieniony 13 lip 2008, 10:47 przez ponczo, łącznie zmieniany 1 raz.
jeszcze go nie rozkrecalem wiec nie wiem dlatego pytamponczo pisze:bey odgrzałeś kotleta :shock: <lol>
Moim zdaniem silnik ABC jest mało rozwojowy. Mała moc z dużej pojemności czyni go silnikiem bardzo trwałym.Skoro modziłeś już nie jeden motor to powinieneś wiedziećbey pisze:a i mi powiedzcie przy okazji czy w abc jest 16v ? 24v czy jak to tam jest ? ile zaworow na jeden gar przypada i czy jest po jedynm walku na strone czy po 2 ?
2.6 V6 i 2.8 V6 - 12 zaworów, 1 wałek w głowicy, 2 zawory na cylinder.
Co do ilości katalizatorów - sedany i avanty z motorami 2.6 mają 2 katy, Coupe ma kolektor wydechowy który łączy się przy skrzyni w jedną rurę i zaraz za nią siedzi jeden katalizator.
w 1.4 mialem 16v w 1.2 byly juz np 16v i 8v datego pytam hehe
to mody dla glowic nie beda tak drogie skoro to 12v