Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b4 1.9 tdi 1z] Zaciecia silnika i falowanie obrotów...

Awatar użytkownika
levis1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1181
Rejestracja: 04 sie 2009, 00:29
Lokalizacja: Łuków

[80 b4 1.9 tdi 1z] Zaciecia silnika i falowanie obrotów...

Post autor: levis1991 » 29 wrz 2009, 20:04

Witam moze dzisiaj wam przedstawie swoj problem w audi otóż
kiedys mialem same zaciecia silnika przy 3,5tyś głownie na biegu na 3 i 4 nie zawsze one sie działy ale zbyt często...
Gdy sie wziełem za audiczke pojechałem do Lubartowa do servisu Bosha sprawdzili mi Vagiem i nie wykazało zadnego błedu kazał mi wyrzucic katalizator...
Wiec to zrobiłem.
Gdy wyrzucilem katalizator zaciecia sie zmniejszyły juz nie zacina sie tak czesto tylko napotkałem drugi bład
gdy jade na 4 i rozpedzam sie z 70 do 130 przy 110 czuje sfalowanie silnika cyzli przy ok 3 moze 3,5 tyś obr czuje ze obroty nie wzrastaja wtedy musze odjadza pare razy pedał z gazu i dodawac zeby poszedl od 110 km/h do 120 moze 130;/
tak samo sie dzieje gdy wrzuce 5 przy 90 i bede sie rozpedzal na pelnym gazie staje przy 120 i musze pododawac pare razy pedal gazu zeby on sie rozpedzil do tych 140 moze 145;/
Czasami odczuwam to leciutko na 3 ale nie tak bardzo bo wzrasta mi do 4,4obr bez problemowo tylko jak jade na 3 i leciutko pedal gazu trzymam czuje ze 2,9 obr samochud czasami drzy ale nie zawsze....
pojechalem do dobrego mechanika ktory sie zajmuje dislami głownie i podpia mnie pod ktsa
okazało sie ze nie mialem po pierwsze
ze nie mialem podpietego złacza edge zeby on wogole działał
po 2 wykazało mi ze mam bład z czujnikiem doładowania turbiny

były 3 opcje zepsutych rzeczy u mnie
-map w komputerze ktory szaleja mu czasami obroty silnika i przycina mi i faluje samochud
-n75
-wtrysk sterujacy

jednak mechanik głownie stawiał na "map w komputerze"
dodam jeszcze ze wymienialem n75 i nic nie pomoglo tylko pogorszyło bo zaczeły sie zaciecia podczas sprawdzania samochodu,wiec włozyłem stary n75...
Dodam jeszcze ze mechanik dodal mi cisnienie w turbinie i naprawil edge...
ale wraz mam zaciecia czasami ktory moga wystapic raz na 200km i falowanie silnika czyli postuj na 3,5tys obr jak mam pedal gazu wcisniety do konca... musze pododawac pare razy pedal gazu zeby on troche jeszcze poszedl

prosze o rade

lukwoj21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 617
Rejestracja: 29 lis 2008, 16:07
Lokalizacja: Żary

Post autor: lukwoj21 » 29 wrz 2009, 21:03

Wymien filtr paliwa :lol:

Awatar użytkownika
levis1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1181
Rejestracja: 04 sie 2009, 00:29
Lokalizacja: Łuków

Post autor: levis1991 » 29 wrz 2009, 21:35

wymienilem filtr paliwa, węzyki, filt oleju z olejem na minerala, filt kabinowy i powietrza i paski od alternatora i wspomagania wiec nie wiem o co ci :idea: chodzi...

dudek2313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 136
Rejestracja: 23 cze 2008, 22:16
Lokalizacja: Suchedniów

Post autor: dudek2313 » 29 wrz 2009, 21:40

U mnie były podobne problemy jak u Ciebie, Szarpanie zniknęło po zaślepieniu EGR i przeczyszczeniu z nagaru kolektora dolotowego. Powodzenia życzę <ok> w każdym razie

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 29 wrz 2009, 21:59

levis1991 pisze:filt oleju z olejem na minerala,
:roll: :?:
Także proponuję przeczyścić wszystko dokładnie, szczególnie dolot bo tam na pewno syf że ho ho ;-) EGR jak najszybciej zaślep także. IC'ka możesz przeczyścić. :->

Awatar użytkownika
krzyzak2211
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 55
Rejestracja: 23 sty 2009, 21:47
Lokalizacja: Malbork

Post autor: krzyzak2211 » 30 wrz 2009, 10:16

levis1991 n75 jest nierówny n75 w sklepie kupisz nowy i może nie spełniać swojej funkcji tak jak powinien. Postaraj się jeszcze jakiś podmienić i sprawdzić najlepiej z jakiegoś auta które na nim jeździ. Ja miałem podobny problem i zakupiony "nowy" ze sklepu okazał się iż jest trafiony.Pomyśl nad tym. Pozdrawiam :-)

Awatar użytkownika
levis1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1181
Rejestracja: 04 sie 2009, 00:29
Lokalizacja: Łuków

Post autor: levis1991 » 30 wrz 2009, 11:01

tak tylko mechanik powiedzial ze n75 nic nie gra tutaj roli, głownym czynnikiem moze byc spowodony ze wina jest komputera ktory szaleja mu mebrana tak zwany "map"

lukwoj21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 617
Rejestracja: 29 lis 2008, 16:07
Lokalizacja: Żary

Post autor: lukwoj21 » 30 wrz 2009, 17:55

levis1991 pisze:wymienilem filtr paliwa, węzyki, filt oleju z olejem na minerala, filt kabinowy i powietrza i paski od alternatora i wspomagania wiec nie wiem o co ci :idea: chodzi...
Kolego nie lejemy oleju mineralnego do silnika 1Z :!: -zabujstwo dla turbiny.

Awatar użytkownika
levis1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1181
Rejestracja: 04 sie 2009, 00:29
Lokalizacja: Łuków

Post autor: levis1991 » 30 wrz 2009, 18:32

pierwsze slysze ze nie mozna lać oleju mineralnego do 1Z...
jestem ciekawy jaki mialem wlac olej jesli ma juz te prawie 15 lat samochód

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 30 wrz 2009, 18:58

Nie ważne ile lat ma samochód. Są ludzie na tym forum którzy na pełnym śmigają. Minerał jest gęsty i nie dobry dla turbiny. :!:

lukwoj21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 617
Rejestracja: 29 lis 2008, 16:07
Lokalizacja: Żary

Post autor: lukwoj21 » 30 wrz 2009, 19:37

Wiec masz potwierdzenie moich słów :mrgreen:

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 30 wrz 2009, 22:46

ja na samym poczatku sprawdzil bym cis doladowania bo cos mi sie wydaje ze turbina przeladowywuje ale to tylko mi sie wydaje dlatego trzeba to zmierzyc, mozesz tez kolego polaczyc wezyk czerwony od turbiny z niebieskim co idzie od zawora upustowego turbiny jeseli oczywiscie masz ori wezyki, zmostkuj je i sie przejedz, napisz jeszcze z ktorego roku masz audi

Awatar użytkownika
levis1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1181
Rejestracja: 04 sie 2009, 00:29
Lokalizacja: Łuków

Post autor: levis1991 » 01 paź 2009, 18:48

audi z roku 94 nie bardzo wiem o co kpw, olej juz wymienilem na pół syntetyk Castrola Magnatek 10w40

piotrw54
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 29 paź 2008, 22:38
Lokalizacja: Strzyżów

Post autor: piotrw54 » 01 paź 2009, 22:51

levis1991 ja miałem podobną sytuację, szczególnie jadąc pod górkę silnik jakby blokował się przy 3,5 tyś obr i nie ciągnął dalej, trzeba było odpuścić gaz, czasami nawet redukwać bieg. Okazało się że jeden z wężyków pdociśnienia który biegnie pod akuamulatorem jest przerwany (do dziś zastanawiam się, jak to się stało chyba jakiś terorysta), połączony został za pomoca kawałka wężyka od przelewu wtrysków i pomogło.
Musisz szukać. [/b]

Awatar użytkownika
krzyzak2211
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 55
Rejestracja: 23 sty 2009, 21:47
Lokalizacja: Malbork

Post autor: krzyzak2211 » 01 paź 2009, 23:27

levis1991 za ten olej to wielkie <bravo> Ci się należą i nie lej żadnego innego bo nasze "zetorki" nie lubią minerali, ja już się też o tym przekonałem i dziwna sprawa ale rok temu jak kupiłem auto również sugerowałem sie jego przebiegiem i zalałem do mojej niuni olej mineralny- zaraz po tym zaczęły się komplikacje m.in z n75 no i co najważniejsze martwiłem się o turbinkę więc szybko go zmieniłem choć przejechałem na nim tylko ok 1000km warto więc czasem poczytać na forum postów kogoś kto ma większą wiedzę ( a są tu tacy) i posłuchać ich zanim się coś wymieni i okaże sie to totalną klapą. ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl