[B4 1.9tdi 1Z] Czujnik termperatury
[B4 1.9tdi 1Z] Czujnik termperatury
Witam wszystkich
Zanim zadam pytanie napiszę, że sprawdzałem wszystkie podobne tematy i nie znalazłem odpowiedzi. Mam problem taki: ostatnio jak jechałem samochodem wskaźnik temperatury wskazywał 80 stopni, wczoraj wsiadam do auta i po przejechanych 50 kilometrów wskaźnik pokazuje 60 stopni. Sprawdzałem i nawet w mieście w korkach wskaźnik pokazuje 60 stopni. Z tego co można wywnioskować po otwarciu maski to temperatura silnika jest na pewno wyższa niż 60 stopni, dlatego myślę że będzie uszkodzony albo wskaźnik albo czujnik temperatury, dlatego chciałbym wiedzieć:
1) gdzie jest czujnik temperatury i jak najłatwiej go sprawdzić
2) jak sprawdzić wskaźnik w zegarach i czy można sprawdzić wskaźnik nie wyciągając zegarów.
Pozdrawiam...
Zanim zadam pytanie napiszę, że sprawdzałem wszystkie podobne tematy i nie znalazłem odpowiedzi. Mam problem taki: ostatnio jak jechałem samochodem wskaźnik temperatury wskazywał 80 stopni, wczoraj wsiadam do auta i po przejechanych 50 kilometrów wskaźnik pokazuje 60 stopni. Sprawdzałem i nawet w mieście w korkach wskaźnik pokazuje 60 stopni. Z tego co można wywnioskować po otwarciu maski to temperatura silnika jest na pewno wyższa niż 60 stopni, dlatego myślę że będzie uszkodzony albo wskaźnik albo czujnik temperatury, dlatego chciałbym wiedzieć:
1) gdzie jest czujnik temperatury i jak najłatwiej go sprawdzić
2) jak sprawdzić wskaźnik w zegarach i czy można sprawdzić wskaźnik nie wyciągając zegarów.
Pozdrawiam...
u mnie jest tak ze jak staniesz na przeciwko silnika przy otwartej klapie, to do silnika z prawej strony, od chlodnicy, dochodzi taka gruba rura z plynem chlodniczym, ktora w czasie pracy silnika oczywiscie jest goraca. w czesci tej rury przy silniku wchodza w nia takie 2 czujniki (ja bym powiedzial, ze mocowanie ich jest troche podobne do wtryskow chyba... masz na gorze czujnika kapturek z dochodzacym do niego przewodem). Dostepn do nich jest od gory. Jeden z nich (3 pinowy) to jest czujnik podajacy sygnal na zegary (to jest ten o ktory ci chodzi) a drugi dwupinowy jest to chyba czujnik podajacy informacje do komputera aby mogl obliczyc sklad podawanej mieszanki w stosunku do temp. plynu/silnika.
dobrze mowie?
dobrze mowie?
Ostatnio zmieniony 13 maja 2007, 18:50 przez xavier, łącznie zmieniany 1 raz.
tak, to własnie tam gdzie pokazał Xavier... znajdziesz na pewno:
króciec wodny wychodzący z lewego boku silnika w okolicy rozgałęzienia
Makler na twoim zdjęciu też widać, to coś niebieskiego w czerwonym kółku to chyba to, dobrze nie widać
króciec wodny wychodzący z lewego boku silnika w okolicy rozgałęzienia
Makler na twoim zdjęciu też widać, to coś niebieskiego w czerwonym kółku to chyba to, dobrze nie widać
Ostatnio zmieniony 13 maja 2007, 21:44 przez cobra, łącznie zmieniany 1 raz.
No to super, jutro biore sie do roboty
[ Dodano: 2007-05-18, 12:32 ]
Dopiero wczoraj mialem chwile czasu i zabralem sie do roboty. Udalo mi sie znalezc ten czujnik. Wyjalem przewody i i zroblem zwarcie na wskazniku, wskazowa podeszla do 120 stopni wiec wskaznik byl ok. Zabralem sie za wyjecie czujnika i tu szok - po wyjkeciu czujnika chyba z pol litra plynu mi wyplynelo. Spisalem oznaczenia czujnika i stwierdzilem ze musze kupic nowy. Przed zalozeniem starego czujnika wyczyscilem styki i o dziwo stary czujnik po wyjeciu i wyczyszczeniu stykow zaczal dzialac i to nawet lepiej niz przed awaria. Wczesniej pokazywal caly czas 80 stopni, w czasie awarii 60 stopni, a po wyjeciu i wyczyszczeniu pokazuje rowniutkie 90 stopni. Dzieki wszystkim za pomoc i pozdrawiam...
Cobra miales racje to niebieskie na moim zdjeciu to wlasnie ten czujnik.
[ Dodano: 2007-05-18, 12:32 ]
Dopiero wczoraj mialem chwile czasu i zabralem sie do roboty. Udalo mi sie znalezc ten czujnik. Wyjalem przewody i i zroblem zwarcie na wskazniku, wskazowa podeszla do 120 stopni wiec wskaznik byl ok. Zabralem sie za wyjecie czujnika i tu szok - po wyjkeciu czujnika chyba z pol litra plynu mi wyplynelo. Spisalem oznaczenia czujnika i stwierdzilem ze musze kupic nowy. Przed zalozeniem starego czujnika wyczyscilem styki i o dziwo stary czujnik po wyjeciu i wyczyszczeniu stykow zaczal dzialac i to nawet lepiej niz przed awaria. Wczesniej pokazywal caly czas 80 stopni, w czasie awarii 60 stopni, a po wyjeciu i wyczyszczeniu pokazuje rowniutkie 90 stopni. Dzieki wszystkim za pomoc i pozdrawiam...
Cobra miales racje to niebieskie na moim zdjeciu to wlasnie ten czujnik.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 2
- Rejestracja: 19 lip 2022, 20:24
- Imię: Grzegorz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
Re: [B4 1.9tdi 1Z] Czujnik termperatury
Sorki że zaczynam ten temat ponownie ale w moim rzekomo 1Z mam tylko jeden czujnik ten niebieski na tym krućcu. Nigdzie nie znalazłem tego szarego czujnika od wskazań na liczniku. Samochód działa normalnie, tylko zaraz po przekręceniu zapłonu wskaźnik leci na 120 C i tak już zostaje(nawet zimą po całonocnym postoju). Na podpiętym OBD2 eleven podczas jazdy temperatury zachowują się normalnie. Gdy wzrosną do 90 - 100 zaraz zaczynają spadać do 85 - 80, czyli termostat działa.Teraz gdy wymieniam nagrzewnicę przy okazji chce znaleźć ten czujnik i jego też wymienić ale podczas mojego zgłębiania tego tematu widzę tylko zdjęcia z dwoma czujnikami. Chciałem wrzucić zdjęcie całego silnika przy otwartej masce ale wyskakuje że za duży rozmiar pliku.XD. Wstyd się przyznać ale wożę się tak od lutego a mamy już lipiec i cały czas wszystko git, wskaźnik paliwa działa prawidłowo, nie pali więcej ani mniej, startuje na "strzała". tylko ta kontrolka wk*rwia. A i KOD błedu z obd eleven: 00527 i opis: "Czujnik temperatury w kolektorze ssącym zwarcie z masą"
Dodano po 14 minutach 15 sekundach:
Ok wstawiłem całości tego co pod maską. Na jednym ze zdjęć zaznaczyłem położenie tego niebieskiego czujnika
Dodano po 14 minutach 15 sekundach:
Ok wstawiłem całości tego co pod maską. Na jednym ze zdjęć zaznaczyłem położenie tego niebieskiego czujnika
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.