[80 B4 All] montaz sterownika centralnego z pilota
-
- Forum Audi 80
- Posty: 9
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 12:43
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Podam dwa sposoby podłączenia kierunków w bagażniku. Jeden opierał się będzie na użyciu dwóch przekaźników uniwersalnych, drugi na użyciu diod. Łatwiejsze są do zdobycia przekaźniki (w każdym sklepie motoryzacyjnym koszt ok. 5zł/szt) a diody przy takim połączeniu powinny być przystosowane do wysokich natężeń najlepsze by były takie stosowane w prostownikach, bo będzie przez nie płyną naprawdę duży prąd. Można by użyć małych diod, ale trzeba puścić kable do kostek pod kierownicę, aby podłączyć się do wiązki idącej z włącznika kierunkowskazów.
Zastosowanie dwóch przekaźników:
Do przyłącza 30 obu przekaźników podłączasz plus (może być ten z pompki), do 85 minus też może być z pompki. Dalej do obu 86 podłączasz przewód brązowy ze sterownika centralnego zamka. Z 87 masz teraz sygnał plusowy na dwie żarówki, podłączasz je do przewodów plusowych kierunkowskazów przy tylnych lampach.
Zastosowanie diod:
Do brązowego przewodu ze sterownika zamka podłączasz dwie diody, z których dajesz kable do przewodu plusowego przy żarówkach kierunkowskazów – w tym wypadku musisz załatwić mocne diody. Druga opcja: przedłużasz przewód brązowy ze sterownika i puszczasz go progiem albo pod tunelem środkowym aż pod kierownicę i podłączasz dwie diody i wpinasz się do dwóch kabli brązowej kostki.
W przypadku gdybyś zastosował konstrukcje z przekaźnikami biorąc zasilanie (+12V) do nich z pompki albo z mocnymi diodami to możliwe, że będziesz musiał zmienić bezpiecznik nr. 4 z 10A na 15A bo może go spalić. Same kierunkowskazy będą potrzebowały natężenia 7A i dla pompki może zabraknąć prądu. Jeszcze kwestia przy zastosowaniu drugiej metody w wersji A to to że jeszcze może nie wytrzymać wbudowany w sterownik przekaźnik jak będzie musiał zasilać wszystkie żarówki kierunkowskazów.
Jeśli będziesz kupował przekaźniki to nie zapomnij żeby kupić konektorki (wsuwki) do nich i takie niebieski "wpinki"/złączki do przyłączania się do kabli kierunkowskazów bez komiczności zdrapywania izolacji.
Zastosowanie dwóch przekaźników:
Do przyłącza 30 obu przekaźników podłączasz plus (może być ten z pompki), do 85 minus też może być z pompki. Dalej do obu 86 podłączasz przewód brązowy ze sterownika centralnego zamka. Z 87 masz teraz sygnał plusowy na dwie żarówki, podłączasz je do przewodów plusowych kierunkowskazów przy tylnych lampach.
Zastosowanie diod:
Do brązowego przewodu ze sterownika zamka podłączasz dwie diody, z których dajesz kable do przewodu plusowego przy żarówkach kierunkowskazów – w tym wypadku musisz załatwić mocne diody. Druga opcja: przedłużasz przewód brązowy ze sterownika i puszczasz go progiem albo pod tunelem środkowym aż pod kierownicę i podłączasz dwie diody i wpinasz się do dwóch kabli brązowej kostki.
W przypadku gdybyś zastosował konstrukcje z przekaźnikami biorąc zasilanie (+12V) do nich z pompki albo z mocnymi diodami to możliwe, że będziesz musiał zmienić bezpiecznik nr. 4 z 10A na 15A bo może go spalić. Same kierunkowskazy będą potrzebowały natężenia 7A i dla pompki może zabraknąć prądu. Jeszcze kwestia przy zastosowaniu drugiej metody w wersji A to to że jeszcze może nie wytrzymać wbudowany w sterownik przekaźnik jak będzie musiał zasilać wszystkie żarówki kierunkowskazów.
Jeśli będziesz kupował przekaźniki to nie zapomnij żeby kupić konektorki (wsuwki) do nich i takie niebieski "wpinki"/złączki do przyłączania się do kabli kierunkowskazów bez komiczności zdrapywania izolacji.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 9
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 12:43
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Jak mówi rsdziadek, możesz podłączyć co najwyżej pod jeden kierunek bo innej możliwości. Może dałoby się podłączyć pod włącznik świateł awaryjnych ale czy on załącz jeden czy dwa obwody? Nigdy przy włączniku awaryjnych nie grzebałem wiec nie wiem na jakiej zasadzie on działa i czy do uruchomienia awaryjnych nie trzeba zewrzeć kilku obwodów co też wiązałoby się z użyciem przekaźników albo diod.
Słabe diody do podłączania się do kabli od kierunkowskazów pod kierownicą można wylutować z sekcji zasilania jakiegoś starego radia.
Słabe diody do podłączania się do kabli od kierunkowskazów pod kierownicą można wylutować z sekcji zasilania jakiegoś starego radia.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 9
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 12:43
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 9
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 12:43
Witam.. też mam problem z podłączeniem...
Mianowicie - czytam wszystkie informacje na temat centralki - jednak u mnie występuje kostka 10 pin z inną barwą przewodów. (http://allegro.pl/item777607607_777607607.html) "steeli men" zdecydowanie różniący się od tego na obrazku w aukcji.
Kolorystyka przewodów od prawej:
pomarańczowy
biały (10A)
żółty
pomarańczowo-czarny
czarno-biały
żółto-czarny
fioletowy
czerwony (15A)
czarny
różowy (10A)
Od tygodnia buszuję po forach jednak nie wiele się dowiedziałem - to co przesłał mi sprzedawca bardziej mnie zdezorientowało niż pomogło..
Proszę o pomoc - audi b4 avant 94r, 2,0 ABT
Mianowicie - czytam wszystkie informacje na temat centralki - jednak u mnie występuje kostka 10 pin z inną barwą przewodów. (http://allegro.pl/item777607607_777607607.html) "steeli men" zdecydowanie różniący się od tego na obrazku w aukcji.
Kolorystyka przewodów od prawej:
pomarańczowy
biały (10A)
żółty
pomarańczowo-czarny
czarno-biały
żółto-czarny
fioletowy
czerwony (15A)
czarny
różowy (10A)
Od tygodnia buszuję po forach jednak nie wiele się dowiedziałem - to co przesłał mi sprzedawca bardziej mnie zdezorientowało niż pomogło..
Proszę o pomoc - audi b4 avant 94r, 2,0 ABT
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Boby, a dostałeś do tego jakąś instrukcję? Jeśli tak to dobrze by było jakbyś ją wrzucił tu na forum. Bo tak tylko po kolorach kabli można tylko zgadywać. Na odległość także nie sprawdzę który przewód jest od czego. Z informacji które podałeś mogę co najwyżej powiedzieć że czerwony to plus a czarny idzie pod minus.
chlopaki po przeczytaniu calego tematu nadal mam central nie podlaczony, mianowicie nie potrafie znalezc kabla sygnalowego, tego ktory trzeba rozciacprzy dzwiach nie ma zielono czeronego i niebiesko zielonego, oba znajduja sie pod tylna kanapa, i oba juz rozciolem i okazuje sie ze to nie te poniewaz po rozcieciu centralny normalnie dziala z kluczyka, sa tam jeszcze jakies kable brazowe i biały i nie chce wszystkich poprzecinac:/ pomocy
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
papaj, a zielono-czerwonego tam nie widziałeś?
Kilka postów temu pisałem jak przy użyciu kontrolki znaleźć kabel sygnałowy.
[ Dodano: 2009-12-22, 17:31 ]
A tak dla potomnych, którzy odwiedzą ten temat to w dziale warsztat jest moje fotostory z montażu sterownika centralnego zamka:
https://audi80.pl/b3-b4-instalacja-s ... t36493.htm
Kilka postów temu pisałem jak przy użyciu kontrolki znaleźć kabel sygnałowy.
Jaką masz pompkę w bagażniku? W B3 jest prosta pompka który posiada tylko parę kabelków i zlokalizowanie właściwego nie jest trudne.Fabrycznie od obsługi centralnego masz 3 kable idące z drzwi jednym idzie cały czas minus, drugim cały czas plus a na trzeci jest podawany minus albo plus z dwóch poprzednich w zależności od położenia rygielka w drzwiach. Musisz zlokalizować ten trzeci najlepiej użyć do tego kontrolki z "igłą" żeby wkłuwać się w poszczególne kable, drugi koniec kontrolki należy podłączyć pod minus (masę) i szukać tego przewodu na którym podczas zasuwania i odsuwania drzwi kierowcy będzie się zapalać i gasnąć kontrolka.
[ Dodano: 2009-12-22, 17:31 ]
A tak dla potomnych, którzy odwiedzą ten temat to w dziale warsztat jest moje fotostory z montażu sterownika centralnego zamka:
https://audi80.pl/b3-b4-instalacja-s ... t36493.htm