[80 B4 ABT]Problem z praca silnika na PB
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Trzeba lepiej zapytać a co z paliwem bo to jego możesz mieć za dużo, które jest dawkowane na podstawie: TPSu, czujnika temperatury cieczy, obrotów silnika, sondy lambda, czujnika temperatury zasysanego powietrza. Powietrze dochodzi prostą rurą z filtra jedno i drugi można sprawdzić organoleptycznie bez pomcy specjalistycznych narzędzi.Canibal pisze:no ok a hmm jak to jest z powietrzem ? Bo mi ewidentnie zalewa silnik chyba stad taka praca silnika .Moze ma za malo powietrza ?
hmm wymienilem dzis 2 czujniki te na króćcu koło głowicy i zobaczymy czy to cos pomoze .Pytanie jeszcze takie co by nalezalo naprawic przy generalnym remoncie silnika ? :] chcialbym poznac mniej wiecej koszt takiej "zabawy".
Wymienialem oba czujniki przy glowicy i problem nadal jest taki sam jak byl na PB
Wymienialem oba czujniki przy glowicy i problem nadal jest taki sam jak byl na PB
Wiesz co czytam tutaj to o zgrozo a nie jestem laikiem bajkopisarzy nie brakuje tzw siła przebicia tylko sam sobie odpowiedz jak ktoś ma 18 lub troche wiecej lat co może wiedzieć o mechanice a zwłaszcza motoryzacji chyba ze wirtualnej gdzie przykreca kierownice do biurka i staje się kierowca formuły pierwszej a za składki OC Buli jak pies bo jest potencjalnym zagrożeniem na naszych drogachCanibal pisze:Hmm poczekam do jutra podjade i kupie nowy koszt niewielki a co nowe to nowe
Wiesz co, Ty zachowujesz się jak byś miał 18 lat i pozjadał wszystkie rozumy. Kolega ma problem i próbuje go rozwiązać. Ja miałem podobny i okazało się że to silniczek krokowy dlatego radziłem go sprawdzić.leopard pisze:Wiesz co czytam tutaj to o zgrozo a nie jestem laikiem bajkopisarzy nie brakuje tzw siła przebicia tylko sam sobie odpowiedz jak ktoś ma 18 lub troche wiecej lat co może wiedzieć o mechanice a zwłaszcza motoryzacji chyba ze wirtualnej gdzie przykreca kierownice do biurka i staje się kierowca formuły pierwszej a za składki OC Buli jak pies bo jest potencjalnym zagrożeniem na naszych drogach
A tak apropo mam 23 lata i nie jestem jakimś tam fachowcem, ale uważam że moja wiedza na temat motoryzacji jest na tyle wystarczająca, żeby samemu naprawiać swoje auto, bo jak do tej pory sam to robię, nie pcham rąk tylko do gazu. Nie obrażaj innych
Ostatnio zmieniony 04 paź 2009, 09:20 przez Katana_6, łącznie zmieniany 1 raz.
Canibal zrób jeszcze tak: zdejmij filtr powietrza i odpal silnik i zobacz jak jest podawane paliwo. Ja właśnie u siebie tak zobaczyłem co się dokładnie dzieje z paliwem i jak zachowuje się wtrysk. Ręką spokojnie dostaniesz tam gdzie się steruje przepustnicą.
U mnie wyglądało to tak: wtrysk po prostu przy dodawaniu gazu nie podawał ciągle paliwa tylko przerywał, podawał paliwo i zaraz przestawał po czym znów.
Też gdzieś na forum pytałem co może być nie tak, radzili czujniki, Tps itp.
Wiedziałem że mam silniczek krokowy do wymiany ( nie trzymał obrotów, potrafił gasnąć, nie załączał ssania), więc najpierw wymieniłem krokowca (koszt 60zł używka na allegro).
Po wymianie silniczka krokowego wszystko teraz jest ok. Jeżdżę już 1,5 roku na tym krokowcu.
U mnie wyglądało to tak: wtrysk po prostu przy dodawaniu gazu nie podawał ciągle paliwa tylko przerywał, podawał paliwo i zaraz przestawał po czym znów.
Też gdzieś na forum pytałem co może być nie tak, radzili czujniki, Tps itp.
Wiedziałem że mam silniczek krokowy do wymiany ( nie trzymał obrotów, potrafił gasnąć, nie załączał ssania), więc najpierw wymieniłem krokowca (koszt 60zł używka na allegro).
Po wymianie silniczka krokowego wszystko teraz jest ok. Jeżdżę już 1,5 roku na tym krokowcu.
Wiesz, co do tego krokowca to takie prognozowanie. Najlepiej by było jak byś miał jakiegoś znajomego z takim samym silnikiem ABT i przerzucił albo ten silniczek krokowy i zobaczył czy to to. Równie dobrze może być co innego, czujnik położenia przepustnicy lub inne.
Ja nie jestem w 100% pewny że to to.
Co do zakupów na allegro (wiem że krokowce drogę są nawet do 200zł). Zrób tak: w wyszukiwarce wpisz: "audi b4 części" albo "audi b4 rozbiórka". Znajdź kogoś kto ma takie auto jak Ty np. do rozbiórki albo sprzedaje części do b4 i zadzwoń popytaj, niekiedy można wyrwać za grosze takie rzeczy.
Ja właśnie tak znalazłem swoją okazję.
Ja nie jestem w 100% pewny że to to.
Co do zakupów na allegro (wiem że krokowce drogę są nawet do 200zł). Zrób tak: w wyszukiwarce wpisz: "audi b4 części" albo "audi b4 rozbiórka". Znajdź kogoś kto ma takie auto jak Ty np. do rozbiórki albo sprzedaje części do b4 i zadzwoń popytaj, niekiedy można wyrwać za grosze takie rzeczy.
Ja właśnie tak znalazłem swoją okazję.
Podłączę się Panowie pod temat bo i u mnie (ale tylko na zimnym) jest nierówna praca silnika,tj.obrotki spadają na PB tak po minucie/dwóch od odpalenia,ale jak tylko automat lub ja przełączę na LPG to pracuje jak igła,i zimny i ciepły,natomiast gdy jest rozgrzany to na PB już chodzi jak powinien i trzyma obrotki na tysiączku,tak już mam ponad rok,ale z racji,że jest jak jest to jedynie rozmyślam nad powodem takiego zachowania się zimnego silnika...
Pozdrawiam!
Pozdrawiam!
hmm po wymianie krokowego a nawet całego wtrysku wraz z modułami górny i dolny oraz sondy lambda nie widze poprawy no moze troche ale objawy nadal wystepuja czy cos jeszcze moze wplywac na jazde na PB ? Nie liczac pompy paliwa to albo mam pecha ale sam juz nie wiem .Pierwsza pompe zatarlem odpalalem na LPG normalnie bo nie bylo kasiory na PB a ze instalacja zawsze i tak strzal bierze z PB to sie zatarla , kolejna pompa z allegro dlugo nie pochodzila bo tez z nia byly problemy kupilem bosha pompe i teraz nie wiem czy to znowu pompa zdechla czy cos jeszcze moze odpowiadac za prace silnika na PB