[80 B4 2.0 ABK] dobre hamulce ale głęboko wpada pedał
[80 B4 2.0 ABK] dobre hamulce ale głęboko wpada pedał
Koledzy taka dziwna historia - pedał hamulca podczas hamowania zawsze wpada głęboko - głębiej niż zanim dotknąłem się do hamulców, ale sama skuteczność hamowania jest dobra. Otóż zaczelo sie od regeneracji tylnych zacisków w moim audi. Zregenerowałem, złożyłem. Przy okazji regeneracji wymieniłem również płyn hamulcowy. Następnie okazało się że lewe przednie koło ciężko się kręci więc zdjąłem zacisk by go przeczyścić i tak też zrobiłem - w środku było sporo żółto-brązowego szlamu... ale elegancko poczyściłem sprawdziłem czy tłoczek chodzi tak jak potrzeba i złożyłem zakładając odrazu komplet nowych klocków na przednią oś (JURID) bo wewnętrzny od lewego koła był całkiem zdarty a zewnętrzny miałokoło 1 cm okładziny jeszcze. Dalej...odpowietrzyłem hamulce dzisiaj n-ty raz-posiadam ABS i robiłem to z włączoną stacyjką. Reduktor hamowania podciągnąłem "do góry" (tak jakby auto było mocno obciążone). Na wyłączonym silniku pedał twardnieje po kilku nacisnieciach - odpalam z wcisnietym i ladnie wpada=serwo działa jak należy. Podczas zakładania tylnych zacisków wstępnie napełniłem je strzykawką płynem hamulcowym bo jakoś nei mogłem sobie wyobrazić jak bąbelki powietrza uwolnią się z zakamarków wewnątrz tłoczka. Odpowietrzam we 2 osoby - pompuje, trzymam pedał, odkręcam kalamitke, pedał wpada do końca, zakręcam kalamitke i znów pompuje - około 5 takich cykli na jedno koło z tym że odpowietrzałem dziś już chyba 5 czy 6 raz Jakie macie pomysły? jak rozwiązać problem? a może ten pedałma tak nisko brać...??
tak kolejność napewno dobra. Nie wiem nic natomiast o zaworze odpowietrzającym przy pompie...? Ale chwileczkę Jeśli wymianiając płyn najpierw wybrałem strzykawką ze zbiorniczka i wlałem świeży i następnie przy każdym zacisku pokolei jak przy odpowietrzaniu przepompowałem płyn do momentu aż zaczął lecieć świeży ( jaśniejszą barwę miał). PRzy takiej procedurze możliwe było zapowietrzenie pompy?? Gdzie szukać odpowietrznika pompy? W moich poprzednicha autach (jetta, bmw) zawsze robiłęm wymiane płynu w taki sam sposób - zawsze efekt był zadowalający - tylko tym razem jakieś jaja:/
- gawcio12312
- Forum Audi 80
- Posty: 87
- Rejestracja: 21 mar 2009, 19:34
- Lokalizacja: Zdonia/Zakliczyn n/D
u mnie był podobny problem tylko że przodnie koło od kierowcy strasznie się grzało jak się jechało np 3 km do kolegi jechaliśmy to kołla się nie dało dotknąć bo było takie gorące a reszte były zimne . Kupiłem smar do tłoczków hamulcowych i pojechałem do najblirzszego gumiarza ktury mi to ładnie wyczyścił i jest ok. nie polecałbym samemu wymieniać płynu w aucie z ABS-sem pozdrawiam życze szerokiej drogi
ale ja już ten problem rozwiązałemgawcio12312 pisze:u mnie był podobny problem tylko że przodnie koło od kierowcy strasznie się grzało jak się jechało np 3 km do kolegi jechaliśmy to kołla się nie dało dotknąć bo było takie gorące a reszte były zimne . Kupiłem smar do tłoczków hamulcowych i pojechałem do najblirzszego gumiarza ktury mi to ładnie wyczyścił i jest ok.
mógłbyś uzasadnić, dlaczego?gawcio12312 pisze:nie polecałbym samemu wymieniać płynu w aucie z ABS-sem
- bieniek1984
- Forum Audi 80
- Posty: 446
- Rejestracja: 07 lip 2007, 14:49
- Lokalizacja: Elbląg
jak kiedyś też taki problem w passacie przerabiałem (wymieniłem dosłownie wszytko tarcze bębny pompe hamulcową klocki przewody i nic) jakiś koleś mi powiedział że jest "duży skok na pompie" ale problem znik bo sprzedałem auto. Teraz też ma czasem tak w audi. Odrazu jak je kupiłem to miało słabe hamulce ale myślałem że po wymianie płynu klocków x4 tarcz przód będzie lepiej ale czasem jak jade i wdepne hamulec to pedła głęboko wchodzi a czasem jest ok. Narazie nie rozgryzłem dlaczego tak się dzieje ale hamuje ok
- hakanos007
- Forum Audi 80
- Posty: 209
- Rejestracja: 15 sie 2009, 13:05
- Lokalizacja: gdańsk
Koledzy podepne sie pod temat.Mam pewien problemik z hamulcami z moim coupe ng.Piszcą,trą,potrafią zblokowac zacisk..ostatnio rozebra lem te zaciski...wyczysciłem prowadnice...przesmarowałem delikatnie miedziakiem...teraz moje pytanie czy tłoczki tez mozna smarować??o czym nie mozna zapomniec i czego nie wolno robić przy takich zabiegach.Pozdrawiam
- hakanos007
- Forum Audi 80
- Posty: 209
- Rejestracja: 15 sie 2009, 13:05
- Lokalizacja: gdańsk
no dzis pare porannych godzin spedzilem dalej przy hamulcach szukając przyczyn i w zasadzie chyba cos polepszyłem - otóż jak w 1 poscie napisałem wewnętrzny klocek (ten ktory styka sie z tloczkiem zacisku) był nienaturalnie mocniej zdarty od tego zewnętrznego...i dzis unosząc kolejno każde koło sprawdzalem czy hamulce odbijają no i okazało sie ze tył idealnie puszcza a ten lewy przod dalej trzyma mimo czyszczenia i smarowania prowadnic i czyszczenia calego zacisku wewnątrz. Przyczyną tego była delikatnie krzywa jedna prowadniczka zacisku - w momencie gdy zacisk założyłem bez klocków hamulcowych to nei mogłem ręką ruszyć nim prawo lewo tak jak on pracuje normalnie przy eksploatacji. zaczalem glowkować i znalazlem te krzywą szpilke, wyprostowalem ile sie dalo i jest o niebo lepiej( jeszcze lepiej by było pewnie gdyby szpilki nei miały takiego luzu:/ ale trudno -zlozylem na takich jakie miałęm - kolo juz nie trzyma, odrazu czuc jak lekko sie auto toczy. I co najciekawsze - pedal zrobil sie po tym jakby twardszy..tlumacze to sobie tym ze cisnąc teraz hamulec zacisk przesuwa sie na prowadnicach i dociska rowno klocki, a przed naprawą po wcisnieciu hamulca zacisk blokowałsie na prowadnicach i stawał lekko "okoniem" (czyt. stawał bokiem ) i się zwyczajnie giął. Jutro czeka mnie dłuższa trasa prawie 300 km to zobaczę jak się to bedzie sprawowało...może coś się jeszcze dotrze lub ułoży
no i super - hamulce działają świetnie zrobiłem prawie 500 km niby po trasie ale także w mieście i jakieś pol godziny w korku w trzebnicy stałem. I największa różnica jest w.... spalaniu! Nigdy wcześniej nie zszedłem poniżej 9,8 litra/100 gazu (a mam sekwencje) - wczoraj wzięła mi 9,2/100 przy jeździe tak do 110 chociaż pare razy do 160 się napędziłem. A jak wypne bezpiecznik od abs-u i hamuje tak od 100km/h i dodatkowo podciągne ręczny na około 2 ząbek to 4 gumy w miejscu stają - rewelacja!! <ok>