Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABT] Wyciek z maglownicy

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
maniac537
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 99
Rejestracja: 01 maja 2008, 18:46
Lokalizacja: Koneck (Kuj-Pom)

[80 B4 2.0 ABT] Wyciek z maglownicy

Post autor: maniac537 » 04 paź 2009, 18:29

Witam. Ostatnio zauważyłem ze mam wyciek z maglownicy. Postanowiłem na razie dolać oleju wiec dokupiłem SWAG M99906162(jest zielony). Dobry będzie? Ale jak chciałem dolać okazało się ze w układzie wspomagania jest jakiś brązowy olej, czy on mógł uszkodzić maglownice? I co teraz mam zrobić dolać czy lepiej będzie zalać nowym płynem całkowicie?

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 04 paź 2009, 18:55

Jakiś brązowy olej? Skoro jest brązowy to pewnie też przepracowany, zlałbym układ, przepłukał, zalał i obserwował. Mam nadzieje ze przez pomyłke nie wlałeś tam silnikowego? :-P

Awatar użytkownika
maniac537
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 99
Rejestracja: 01 maja 2008, 18:46
Lokalizacja: Koneck (Kuj-Pom)

Post autor: maniac537 » 04 paź 2009, 19:01

A czym go przepłukać? Poprzedni właściciel go musiał zalać. Doszły mnie słuchy że jak się przepłucze układ benzyną to może ona spowodować powiększenie uszczelniaczy i zablokuje wyciek, ile w tym prawdy nie wiem.

Awatar użytkownika
Katana_6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 181
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:43

Post autor: Katana_6 » 04 paź 2009, 19:36

Płyn od wspomagania jak długi czas nie wymieniany i jak jest przepracowany ma właśnie taki kolor podobny do brązowego. Na zużyte uszczelniacze jest jedna rada - wymiana.

Chociaż ja jak miałem MZ ETZ 250 i jak szła już do żyda a simering od strony zapłony przepuszczał, delikatnie go ściągnełem aby go jak najmniej uszkodzić i po prostu skróciłem tą sprężynkę w uszczelniaczu aby lepiej dociskała, potem włożenie go z powrotem na silikon i już nie łapała lewego powietrza :mrgreen:

A tak na poważnie masz na maglownicy tą gumową osłonę?

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 04 paź 2009, 19:38

Tym olejem który kupiłeś. Zalej układ, odpowietrz go krecac kierownicą raz w prawo do oporu potem w lewo kilkakrotnie az bąbelki w zbiorniczku przestaną leciec, potem spusc olej i zalej znowu swieży, odpowietrz.

Awatar użytkownika
maniac537
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 99
Rejestracja: 01 maja 2008, 18:46
Lokalizacja: Koneck (Kuj-Pom)

Post autor: maniac537 » 04 paź 2009, 20:15

Katana_6 pisze:A tak na poważnie masz na maglownicy tą gumową osłonę?
Właśnie ta guma jest pęknięta, wymiana jej pomoże już w czymś?

Awatar użytkownika
Katana_6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 181
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:43

Post autor: Katana_6 » 04 paź 2009, 20:25

No właśnie jak masz wyciek już z maglownicy to wymiana tej gumy nic nie pomoże ( teraz to popij wodą jak to się mówi) chodzi o to że ta guma zapobiega żeby piach czy tam inny bród nie dostawał się na tą cześć maglownicy, która pracuje. Ta pęknięta guma mogła być tylko przyczyną w pewnym sensie owego wycieku. Teraz pytanie czy wyciek jest spowodowany że uszczelniacz już nie trzyma czy siłownik na maglownicy jest gdzieś zarysowany i nawet wymiana simeringu nie pomoże, ale to raczej uszczelniacz wysiadł.

Awatar użytkownika
maniac537
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 99
Rejestracja: 01 maja 2008, 18:46
Lokalizacja: Koneck (Kuj-Pom)

Post autor: maniac537 » 04 paź 2009, 21:06

Wszystkie maglownice są takie same? np: od diesla będzie pasować? bo zauważyłem że nie które mają gdzie indziej podpięte węże? Na co zwrócić uwagę przy kupnie używanej? Od angola też może być?

Awatar użytkownika
przemko1982
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 756
Rejestracja: 04 lip 2008, 08:47
Lokalizacja: Dolní Slezsko

Post autor: przemko1982 » 04 paź 2009, 21:36

maniac537, przerabialem cieknaca maglownice u siebie.Najpierw rozerwala sie ta harmonijkowa guma,a za pare dni zaczelo sie lac z uszczelniacza straszecznie.Spisalem sobie numer z maglownicy i szukalem na allegro ale w koncu wyczailem w Autogieldzie ogloszenie-koles mial maglownice po ok.150 000 km z benzyny(ja mialem 1.9 TDI 1Z).Pojechalem do niego i wzialem ta maglownice za 140 zł.Koles dal mi 2 rózne węże do tej maglownicy twierdzac,ze którys bedzie na bank pasował.No i jeden z nich pasował,z tym ze trzeba go bylo troche inaczej poprowadzić w komorze silnika niz ten ori.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl