[B3 1,8 JN B+Gaz] Wyłączająca się pompa paliwa i centralny
[B3 1,8 JN B+Gaz] Wyłączająca się pompa paliwa i centralny
Witam,
mam od dłuższego czasu taki problem że pompa paliwa przestaje mi pracowac. Paru dniach pracuje znów jak należy i nagle znów przerwa.
Sprawdzałem z miernikiem i wyszło mi na to że pompa wogóle nie dostaje prądu.
Gdy podepne zewnetrzny kabel wszystko działa.
podobny problem mam z centralnym gdy zamknę kluczykiem to albo zaskoczy odrazu lub po paru minutach, a czasami wogóle.
Czy wina może być przy liczniku zegar też czasami mi zanika ale puknę w niego i wsio ok.
Prosze o rady bo już coraz chłodniej się robi a palenie auta na gazie wiecie jak wygląda.
<osohozi>
mam od dłuższego czasu taki problem że pompa paliwa przestaje mi pracowac. Paru dniach pracuje znów jak należy i nagle znów przerwa.
Sprawdzałem z miernikiem i wyszło mi na to że pompa wogóle nie dostaje prądu.
Gdy podepne zewnetrzny kabel wszystko działa.
podobny problem mam z centralnym gdy zamknę kluczykiem to albo zaskoczy odrazu lub po paru minutach, a czasami wogóle.
Czy wina może być przy liczniku zegar też czasami mi zanika ale puknę w niego i wsio ok.
Prosze o rady bo już coraz chłodniej się robi a palenie auta na gazie wiecie jak wygląda.
<osohozi>
Ostatnio zmieniony 07 paź 2009, 11:46 przez zulik007, łącznie zmieniany 1 raz.
Zegary nie są powiązane z resztą z tego co wiem, mógłbyś je wyjąć i jeździć. Sprawdź przekaźnik pompy - tak na początek czy się nie wiesza, może to on jest problemem. Wymień na drugi, albo podłącz się miernikiem gdy akurat się zatnie. Zobacz czy zaraz za nim jest napięcie, jeżeli jest to oznacza że kabel zaśniedział/pękł gdiześ dalej. Jeżeli nie ma na nim to przekaźnik, albo coś wczesniej. Trochę zabawy i znajdziesz.
Zobacz czy Ci gdzieś po kablach woda nie cieknie, za bezpiecznikami w rogu jest uszczelka gumowa, zawsze mi pękała i woda leciała po kablach.
Sprawdź też stan bezpieczników czy się któryś nie upala. Czy są jeszcze jakieś objawy gdy zatrzymuje się pompa?
Zobacz czy Ci gdzieś po kablach woda nie cieknie, za bezpiecznikami w rogu jest uszczelka gumowa, zawsze mi pękała i woda leciała po kablach.
Sprawdź też stan bezpieczników czy się któryś nie upala. Czy są jeszcze jakieś objawy gdy zatrzymuje się pompa?
Więcej objawów nie ma jedyne co jeszcze zauważyłem to dziwie zachowywujący się silnik.
Bo auto było niedawno wyregulowane (gaz) obroty eleganckie itp. nagle auto gdy było zimne gasło , pomyślałem nie będę nic krecił bo fajnie chodzi. od paru dni mam objaw taki że obroty ustawiają się na 1200 i auto gdy jest zimne ne gaśnie. Tak jakby czujnik jakiś sie nagle obudził.
Niedawo nawet se myślałem że to wszystko jest jakoś razem powiązane.
Ogólnie dziwna rzecz.
Bo auto było niedawno wyregulowane (gaz) obroty eleganckie itp. nagle auto gdy było zimne gasło , pomyślałem nie będę nic krecił bo fajnie chodzi. od paru dni mam objaw taki że obroty ustawiają się na 1200 i auto gdy jest zimne ne gaśnie. Tak jakby czujnik jakiś sie nagle obudził.
Niedawo nawet se myślałem że to wszystko jest jakoś razem powiązane.
Ogólnie dziwna rzecz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Nie wiem o który przekaźnik chodziło koledze Ardsheal, ale chyba o fabryczny przekaźnik pompy w skrzynce bezpieczników. Ja proponuję abyś znalazł i sprawdził przekaźnik założony przez gazowników wyłączający pompę paliwa gdy silnik pracuje na gazie. Ostatecznie możesz puścić własne zasilanie do pompy. A centralny tak samo nie chce się zamykać jak zasuwasz od strony pasażera?
Tak, nie ma znaczenia z której strony zamykam, moge zamknąć od srodka z takim samym rezultatem. Tak jakby w obydwóch przypadkach prądu nie ma nie ma i nagle jest i wsio chodzi ładnie. Potem znowu trach i nic niedziała.
Jeśli chodzi o fabryczny przekaźnik wymieniałem na 100% sprawny i nic to nie dało.
Jeśli chodzi o przekaźnik od gazowników to nie wiem gdzie on się znajduje. Wiecie może.
Z tego co się orientuje mam Instalacje BRC BLITZ.
Jeśli chodzi o fabryczny przekaźnik wymieniałem na 100% sprawny i nic to nie dało.
Jeśli chodzi o przekaźnik od gazowników to nie wiem gdzie on się znajduje. Wiecie może.
Z tego co się orientuje mam Instalacje BRC BLITZ.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Szukaj pod maską czegoś takiego, jeśli nie znajdziesz może być gdzieś indziej albo jest wbudowany w sterownik gazu:zulik007 pisze:Jeśli chodzi o przekaźnik od gazowników to nie wiem gdzie on się znajduje. Wiecie może.
Albo jak ktoś wcześniej wspomniał masz uszkodzoną wiązkę idącą do tyłu auta. Co może tłumaczyć problemy z centralnym i pompką paliwa.
Co do centralnego to możliwe że pompka ma już dosyć, przy zasuwaniu posłuchaj w czy w bagażniku nie zaczyna ona charczeć przed tym jak zacznie zasuwać. Możesz sprawdzić czy dociera do pompki zasilanie najlepiej podczas jej pracy. Czerwono-czarny - plus, obok niego minus. Na zielono-czerwonym ma się zmieniać plus na minus w zależności od tego czy drzwi od kierowcy będą zasunięte czy odsunięte.
Witam,
znalazłem przekaźnik, poruszałem wszystkimi kablami pod deską rozdzielczą i pompka zaskoczyła ale nie mam pojęcia czy od tego póki chodzi to ją zostawie w spokoju.
Co do centralnego to jak niechodził tak nie chodzi (narazie). Pompka zamka na 100% jest sprawna bo chodzi cichutko i bez zastzerzeń jesli zdostanie wcześniej zasilanie.
Co do przekaźnika czy jest możliwe że to on daje ciała, Wczoraj nim troce potargałem.
Jak to sprawdzić?
Dzieki za pomoc
znalazłem przekaźnik, poruszałem wszystkimi kablami pod deską rozdzielczą i pompka zaskoczyła ale nie mam pojęcia czy od tego póki chodzi to ją zostawie w spokoju.
Co do centralnego to jak niechodził tak nie chodzi (narazie). Pompka zamka na 100% jest sprawna bo chodzi cichutko i bez zastzerzeń jesli zdostanie wcześniej zasilanie.
Co do przekaźnika czy jest możliwe że to on daje ciała, Wczoraj nim troce potargałem.
Jak to sprawdzić?
Dzieki za pomoc
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Jeśli miał nieprzyjazne warunki pacy tzn. woda, wilgoć, temperatura to bardzo prawdopodobne. Możesz go profilaktycznie wymienić, koszt ok. 5 zł. Można też spróbować ściągnąć z niego obudowę i obejrzeć styki czy nie zaśniedziały i ewentualnie przeczyścić.zulik007 pisze:Co do przekaźnika czy jest możliwe że to on daje ciała, Wczoraj nim troce potargałem.
Przkaźnik
Witam,
Doszedłem do tego że całe okablowanie włącznie z przekaźnikiem od gazu jest OK.
Czyli wychodziłoby na przekaźnik pompy paliwa.
Jaki powinienem mieć mam jakiś z oznaczeniem 8.
oraz coś takiego 443 907 385 C
371.280199
W gógle nic mi takiego nie wyskoczyło.
Gdzie mogę znaleźć info jaki powinien być prawidłowy??
Doszedłem do tego że całe okablowanie włącznie z przekaźnikiem od gazu jest OK.
Czyli wychodziłoby na przekaźnik pompy paliwa.
Jaki powinienem mieć mam jakiś z oznaczeniem 8.
oraz coś takiego 443 907 385 C
371.280199
W gógle nic mi takiego nie wyskoczyło.
Gdzie mogę znaleźć info jaki powinien być prawidłowy??