[90 B3 quattro 2,2E]Upgrade hamulców - zostaje 4x108
[90 B3 quattro 2,2E]Upgrade hamulców - zostaje 4x108
Witam.
Jestem posiadaczem Audi 90 2.2E quattro. Z auta chce zrobić "rajdówke". Na pierwszy ogien poszły hamulce od 2.8 V6 z B4.
Dopiero po fakcie zorientowałem się, że nie biedzie to taki super plug&play montaż, gdyż wiloklin w piascie jest inny (wieksza srednica wieloklinu, inna liczba i kształt zębów) oraz inna jest srednica sworznia wachacza (to akurat nie problem, wystarczy kupić sworzen od 2.8 V6)
Co dalej robic z piastami?
Czy bedą pasowały piasty od mojego auta w zwrotnice od 2.8 V6? Zapewne ET bedzie mniejsze. Czy nie mozna wiec zrobic jakiejs pdkładki pod tarcze, zeby wszystko siedziało jak nalezy?
Kefir wspomniał cos o zwrotnicach od 1.9TDI. Tylko pytanie - czy wtedy zostaja piasty od 1.9TDI czy od mojego KVa?
Jestem posiadaczem Audi 90 2.2E quattro. Z auta chce zrobić "rajdówke". Na pierwszy ogien poszły hamulce od 2.8 V6 z B4.
Dopiero po fakcie zorientowałem się, że nie biedzie to taki super plug&play montaż, gdyż wiloklin w piascie jest inny (wieksza srednica wieloklinu, inna liczba i kształt zębów) oraz inna jest srednica sworznia wachacza (to akurat nie problem, wystarczy kupić sworzen od 2.8 V6)
Co dalej robic z piastami?
Czy bedą pasowały piasty od mojego auta w zwrotnice od 2.8 V6? Zapewne ET bedzie mniejsze. Czy nie mozna wiec zrobic jakiejs pdkładki pod tarcze, zeby wszystko siedziało jak nalezy?
Kefir wspomniał cos o zwrotnicach od 1.9TDI. Tylko pytanie - czy wtedy zostaja piasty od 1.9TDI czy od mojego KVa?
Sworznie nie wiem czy aby na pewno sie różniły, u mnie podeszły ori z 2.0 do zwrotnic Rs2.
Nie lepiej kupic graty od Rs2? Używki można czasami wyrwać za dobre pieniądze.
Wtedy możesz zrobić ożenke na tarcze 314 lub 323mm. Zaciski 4 tłoczkowe.
323mm felga 17cali
314mm felga 16cali
Tarcze można kupić 2 częściowe, niestety niepływające. Inna liga.
Można zrobić 5x130 ori piasty wystające śruby lub 5x112 ori Eski.
Masz 2,2t? czy 2,3?
Adaptery do zacisków pasują do prawie każdej zwrotnicy.
Lepiej robić raz i do porządku niż grzebać za każdym razem.
Cowboy grzebie w temacie, może warto do niego uderzyć.
Jeżeli adaptery by już nie pasowały to na sr.pl masz magika od CNC.
Nie lepiej kupic graty od Rs2? Używki można czasami wyrwać za dobre pieniądze.
Wtedy możesz zrobić ożenke na tarcze 314 lub 323mm. Zaciski 4 tłoczkowe.
323mm felga 17cali
314mm felga 16cali
Tarcze można kupić 2 częściowe, niestety niepływające. Inna liga.
Można zrobić 5x130 ori piasty wystające śruby lub 5x112 ori Eski.
Masz 2,2t? czy 2,3?
Adaptery do zacisków pasują do prawie każdej zwrotnicy.
Lepiej robić raz i do porządku niż grzebać za każdym razem.
Cowboy grzebie w temacie, może warto do niego uderzyć.
Jeżeli adaptery by już nie pasowały to na sr.pl masz magika od CNC.
Mam silnik 2.2 10V (KV jesli dobrze pamietam).Masz 2,2t? czy 2,3?
Nie mam jakiejs wewnetrznej potrzeby przechodzic na 5x112. Na 4x108 tez mozna zrobic niezłe hamulce (i wcale nie mniejsza tarcze -> www.80tq.com).
Na obecna chwile chodzi mi o to, aby ożenic zwrotnice od 2,8V6 z moim autem jak najprostrza metodą. Skrzynie narazie chce zostawic tą co mam.
PS. Cowboy przechodzi na 5x112 to po 1. Po 2 ma cału układ napedowy od 2,3 20V, wiec nie ma problemu z pasowaniem wieloklinu na przegubie do piasty, bo kupił komplet
W takim razie odpada piasta z RS2.guziq pisze:Mam silnik 2.2 10V (KV jesli dobrze pamietam).
Kupić piasty & kompletne półośki z 2.8 V6
W razie bezpieczeństwa możesz zakupić także zwrotnice z 2.8 V6 ale wydaje mi się że są takie same.
Gdyby nie pasowało ET tarczy z zaciskiem, zawsze można dorobić customowe adaptery, wtedy problem z głowy.
Nic innego nie przychodzi mi do głowy.
Mam cały komplet przedniego zawiasu od 2,8 V6 (McPhersony, zwrotnice, piasty, tarcze, zaciski). Brakuje tylko patentu na połaczenie tej zwrotnicy i piasty od 2.8 V6 z napedem od mojego B3. Kefir mowil ze połosie nie rozwiążą problemu, bo o ile beda pasowaly do piast, to do skrzyni podobno nie.
Czy to prawda czy go zle zrozumiałem?
Czy to prawda czy go zle zrozumiałem?
Czyżby był inny rozstaw śrub? Poki, co nie jestem w stanie odpowiedzieć, bo sam czekam na półosie z Rs2, wtedy będę miał pewność czy rozstaw jest taki sam dla wszystkich czy też nie.guziq pisze:Kefir mowil ze połosie nie rozwiążą problemu, bo o ile beda pasowaly do piast, to do skrzyni podobno nie.
Tak po długim oczekiwaniu doszły półośki plus przeguby.guziq pisze:I jak, juz doszły i mozesz cos powiedziec w temacie?
Niestety przegub wewnętrzny nie pasuje do mocowania skrzyni biegów. Jest inny rozstaw śrub. Brakuje ok 1,5mm na każdej śrubie.
Mogę zrobić foto, jakby ktoś potrzebował…
Pozdrawiam