[aALL]który akumulator wybrać??
Co do prawego plusa to mam problem gdyż ja mam lewy nie wiem czemu. A ,może być tak że kable są na odwrót założone ? Bo jak kupiłem akumulator Centry to te napisy z przodu miałem nie do siebie tylko w stronę szyby auta i pojechałem oddać go do Makro ale nie mieli z lewym + objeździłem wczoraj wszystkie supermarkety i wszystko jest na prawy +. Ale dziś zaraz pójdę i zobaczę czy na odwrót nie mam kabli i czy mi dostaną bo ten akumulator co mam też jest na odwrót postawiony tyłemczarekj pisze:Tylko pamiętaj byś kupił akumulator z prawym plusem.
Po 2 napisałem do firmy i nie ma Centry o takich parametrach z lewym+ jest z Bosch-a.
Chyba zakupie Centre i postanie ją odwrotnie. prze ciesz nic się nie stanie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
maryjann, oryginalnie stając przed samochodem kabel plusowy masz po lewej stronie (ten bliżej od nadkola) a minusowy po prawej (bardziej na środku auta). Akumulator ma stać tak aby klemy były przy ścianie grodziowej.
Ostatnio zmieniony 12 paź 2009, 13:22 przez Audi 80 Polska, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Tak ma to wyglądać:
Jeśli nie wierzysz że tak ma to iść zajrzyj do FAQ - link w moim podpisie są tam linki do kilkunastu zdjęć komór silnikowych na niektórych są akumulatory bez osłon o możesz zobaczyć że tak jest.
[ Dodano: 2009-10-12, 13:27 ]
Dobra przyjrzałem się tym zdjęciom i na niektórych akumulator jest klemami do przodu. Widać ludzie się nie przejmują tym przy zakupie akumulatora.
[ Dodano: 2009-10-12, 13:29 ]
Tak czy inaczej klemy powinny być przy grodzi bo nawet bliżej niej jest wycięcie na kabel plusowy po bokach "skrzynki" akumulatora.
Jeśli nie wierzysz że tak ma to iść zajrzyj do FAQ - link w moim podpisie są tam linki do kilkunastu zdjęć komór silnikowych na niektórych są akumulatory bez osłon o możesz zobaczyć że tak jest.
[ Dodano: 2009-10-12, 13:27 ]
Dobra przyjrzałem się tym zdjęciom i na niektórych akumulator jest klemami do przodu. Widać ludzie się nie przejmują tym przy zakupie akumulatora.
[ Dodano: 2009-10-12, 13:29 ]
Tak czy inaczej klemy powinny być przy grodzi bo nawet bliżej niej jest wycięcie na kabel plusowy po bokach "skrzynki" akumulatora.
A cha, dziękuję bardzo więc widać że wczoraj zakupiłem akumulator dobry i go oddałem. A pytanie tylko takie mam czy coś się stanie jak by się zakupiła z lewym+ bo widzę że chyba wtedy by osłona się nie założyła ale ja jej nie mam więc dlatego nie wiem. A teraz mam założony ten stary akumulator tak jak na twym obrazku. więc już wiem i strasznie dziękuję.
A może poradzisz który akumulator byś poradził ?
CENTRA FUTURA 64Ah 640A
CENTRA FUTURA 72Ah 720A
Bosch Silver S4 72Ah, 680A,
Bosch Silver S5 74Ah, 750A
Bosch Silver S4 74Ah 680A
A może poradzisz który akumulator byś poradził ?
CENTRA FUTURA 64Ah 640A
CENTRA FUTURA 72Ah 720A
Bosch Silver S4 72Ah, 680A,
Bosch Silver S5 74Ah, 750A
Bosch Silver S4 74Ah 680A
- eSPe
- Forum Audi 80
- Posty: 3694
- Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
- Imię: Sławek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Sorki zaraz mnie zbatujecie że już było ale szukałem po wszystkich tematach z poradami co do zakupu akumulatora i nigdzie nie znalazłem jaki powinien być do NG. Wszędzie piszecie jaki do Zetora (oj tego sporo) albo do 2,0 a do pięciocylindrówki nikt się nie pyta (co one nie rozładowują aku ? )
Teraz mam 54Ah Five Star. Jeżdżę już na nim 3 rok. A ile jeździł zanim go kupiłem to nie wiem. Ogólnie nigdy nie miałem z nim problemów (po za jednym przypadkiem kiedy na noc w zimę została włączona lampka w podsufitce i zdechł).
Dzisiaj chciałem odpalić autko (po postoju 4 dniowym) a że przez kilka dni było -10C to niestety pokręcił ze 2 razy i zdechł. Właśnie podłączyłem go pod prostownik ale myślę że może już czas go zmienić. Niby mam 54Ah ale zastanawiam się czy nie wziąć np 62Ah bo coś ostatnio mi ciężko kręci (pierwszy rozruch). Ciężko kręci to znaczy tak ze 2-3 sekundy zakręca jak drgnie to tak od zera (jak traktor) wkręca się powoli na obroty i dopiero po około 10 sekundach pracuje normalnie.
Aku w sumie ma wpływ chyba na te pierwsze zakręcenie a nie na te wkręcanie (nie wiem może się mylę - nie znam się).
Poradzicie coś??
PS. U mnie w ETCE są 3 akumulatory 45Ah - 220A, 63Ah - 300A, 64Ah - 380A. Nie mam podpisane jaki idzie do 4 cylindrówek a jaki do 5 cylindrówek.
Teraz mam 54Ah Five Star. Jeżdżę już na nim 3 rok. A ile jeździł zanim go kupiłem to nie wiem. Ogólnie nigdy nie miałem z nim problemów (po za jednym przypadkiem kiedy na noc w zimę została włączona lampka w podsufitce i zdechł).
Dzisiaj chciałem odpalić autko (po postoju 4 dniowym) a że przez kilka dni było -10C to niestety pokręcił ze 2 razy i zdechł. Właśnie podłączyłem go pod prostownik ale myślę że może już czas go zmienić. Niby mam 54Ah ale zastanawiam się czy nie wziąć np 62Ah bo coś ostatnio mi ciężko kręci (pierwszy rozruch). Ciężko kręci to znaczy tak ze 2-3 sekundy zakręca jak drgnie to tak od zera (jak traktor) wkręca się powoli na obroty i dopiero po około 10 sekundach pracuje normalnie.
Aku w sumie ma wpływ chyba na te pierwsze zakręcenie a nie na te wkręcanie (nie wiem może się mylę - nie znam się).
Poradzicie coś??
PS. U mnie w ETCE są 3 akumulatory 45Ah - 220A, 63Ah - 300A, 64Ah - 380A. Nie mam podpisane jaki idzie do 4 cylindrówek a jaki do 5 cylindrówek.