[B4 2.0 ABT] Słaby hamulec
[B4 2.0 ABT] Słaby hamulec
Witam.
Byłem ostatnio na przeglądzie i okazało się że słabo hamuje tylne lewe koło ale ręczny hamulec na tym kole jest bardzo dobry, mam z tyłu hamulce tarczowe, odpowietrzyłem to koło i nic się nie poprawiło, co może być przyczyną jeśli ręczny na to koło jest dobry a nożny słaby, przecież hamuje ten sam tłoczek, może ktoś miał podobny problem.
Pozd. Marek
Byłem ostatnio na przeglądzie i okazało się że słabo hamuje tylne lewe koło ale ręczny hamulec na tym kole jest bardzo dobry, mam z tyłu hamulce tarczowe, odpowietrzyłem to koło i nic się nie poprawiło, co może być przyczyną jeśli ręczny na to koło jest dobry a nożny słaby, przecież hamuje ten sam tłoczek, może ktoś miał podobny problem.
Pozd. Marek
Ostatnio zmieniony 10 paź 2009, 14:13 przez sarni, łącznie zmieniany 2 razy.
- bieniek1984
- Forum Audi 80
- Posty: 446
- Rejestracja: 07 lip 2007, 14:49
- Lokalizacja: Elbląg
Jeżeli masz problem z pompą hamulcową to by koła słabo hamowały na przemian (prawy przód lewy tył) tak jest zazwyczja ale oczywiście możesz mieć inaczej. Sprawdz przewody, wymień płyn i dobrze odpowietrz. Jak masz ABS to na przekręconej stacyjce zaczynając od najdalszego koła od pommpy. To że ręczny dobrze hamuje o niczym nie świadczy tak jak ci napisał kula_sc, ręczny jest na lince.
dzisiaj posprawdzałem przewody, zacisk, wszystko na oko działa bez zarzutu, lekko chodzi tłoczek i prowadnice, pare miesięcy temu wymieniałem płyn a mam ABS wiec może złapał powietrze chociaz starałem się nie spuszczać całego płynu, pamietam że odpowietrzałem na zapalonym silniki wiec powinno się odpowietrzyć, ale może się mylej jeśli tak to mnie poprwcie a czy korektor hamowania może mieć coś wspólnego z niehamowaniem jednego koła czy by też dwa niehamowały?, dzieki za podpowiedzi
- bieniek1984
- Forum Audi 80
- Posty: 446
- Rejestracja: 07 lip 2007, 14:49
- Lokalizacja: Elbląg
- percevalle
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
- Lokalizacja: zamość/lubelskie
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Jeśli ominiesz go, to tył będzie hamował tak samo jak przód, a raczej mocniej ponieważ tył jest lżejszy. Przyhamuj tak na zakręcie, na mokrej nawierzchni a lądowanie w rowie gwarantowane.sarni pisze:dzisaj byłem u trzech mechaników, mówią że to korektor hamowania, chyba spróbuje go ominąc i zobaczyć czy będa hamowały dwa koła równo.
- percevalle
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
- Lokalizacja: zamość/lubelskie
Jestem zainteresowany tym tematem bo sam mam identyczny problem, rozwalony korektor, PT nie hamuje, myslalem poczatkowo ze to zaciski, tloczek. Smarowanie nic nie pomoglo. Mechanik powiedzial ze moze zrobic obejscie ale mam mu podpisać na papierze ze godze sie na to, bo on nie chce brac odpowiedzialnosci za moje hamowanie w zimie. Nowy korektor cos koło 300zl, a szrot, jak wiadomo - loteria. I co tu robic?
Kupić nowy korektor i naprawić hamulce.percevalle pisze:Jestem zainteresowany tym tematem bo sam mam identyczny problem, rozwalony korektor, PT nie hamuje, myslalem poczatkowo ze to zaciski, tloczek. Smarowanie nic nie pomoglo. Mechanik powiedzial ze moze zrobic obejscie ale mam mu podpisać na papierze ze godze sie na to, bo on nie chce brac odpowiedzialnosci za moje hamowanie w zimie. Nowy korektor cos koło 300zl, a szrot, jak wiadomo - loteria. I co tu robic?
Kolego mario2560 wiemy że trzeba wymienić ale trzeba też mieć pewność że wymieniamy zepsutą cześć . Zdaje sobie z tego sprawe ze tył bedzie mocno hamował, ale posiadam ABS, a po drugie chce sprawdzić czy to korektor jest temu winny,jak bede pewny to wymienie go, na alegro znalazłem nowy w cenie 270zł, a nie wiem w jaki inny sposób go sprawdzić, tak myśle że można zamienić rurki na korektorze i w tedy pewnie też bym się dowiedział, słyszałem ze ciężko odkreca się te rurki na korektorze, może już ktoś odkręcał i może coś podpowie.