Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2,3 NG] Który czujnik odpowiada za ssanie?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
farow
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 84
Rejestracja: 29 wrz 2009, 09:51

[B4 2,3 NG] Który czujnik odpowiada za ssanie?

Post autor: farow » 14 paź 2009, 08:44

Witam!

Po opanowaniu tematu nie pracowania na benzynce, autko jak jest cieplo zapala od strzału, natomiast jak zimno musze chwilke pokrecic i nacisnac gaz. Wymysliłem zatem, ze wymienie czujnik odpowiadajacy za ssanie.! :) Tylko ktory to jest?
A moze ktos zna jakie wartosci powinien miec ten czujnik przy roznej temperaturze, zeby go przemierzyc czy jest dobry?
Co jeszcze ewentualnie innego moze miec wplyw na ssanie?

Awatar użytkownika
vac
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 04 cze 2008, 23:59
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: vac » 14 paź 2009, 08:47

No właśnie. Który to czujnik? U mnie jak jest ciepły to nic się nie dzieje ale zanim się rozgrzeje choć trochę to mu bije szajba lekka :-P

Awatar użytkownika
arekkrosno
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 259
Rejestracja: 26 lis 2007, 14:22
Lokalizacja: Krosno

Post autor: arekkrosno » 14 paź 2009, 12:05

Ja też się podłącze pod temat.
W książce reguluje i naprawiam nic na ten temat nie znalazłem (może też źle szukałem)

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 14 paź 2009, 12:39

Kombinujecie na sile chlopaki, Ke-Jetronic nie ma typowego automatycznego ssania. komputer jak silnik zimny wzbogaca mieszanke poprostu. A za odpalanie odpowiada wtryskiwacz rozruchowy, podczas krecenia rozrusznikiem powinno isc naniego napiecie, mozna to zmierzyc miernikiem, dziala jesli temp plynu chlodzacego jest nizsza nzi 30stopni bodajze.
<piwo>

Awatar użytkownika
arekkrosno
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 259
Rejestracja: 26 lis 2007, 14:22
Lokalizacja: Krosno

Post autor: arekkrosno » 14 paź 2009, 12:47

Po gadaniu! Ja idę testować

Podziękował

farow
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 84
Rejestracja: 29 wrz 2009, 09:51

Post autor: farow » 14 paź 2009, 14:22

Spoko spoko, ale ktory czujnik mowi "temu wtrysku" :P ze jest ponizej 30 stopni?! :)
A napiecie na nim pojawi sie tylko na zimnym silniku tak? Jak bedzie cieply silnik to napiecie sie na nim nie pojawi? Jesli napiecie bedzie sie pojawialo, to sam wtrysk jest uwalony rozumie, a jak sie nie bedzie pojawialo to czego to bedzie wina?!

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 14 paź 2009, 14:39

farow pisze:Spoko spoko, ale ktory czujnik mowi "temu wtrysku" :P ze jest ponizej 30 stopni?! :)
A napiecie na nim pojawi sie tylko na zimnym silniku tak? Jak bedzie cieply silnik to napiecie sie na nim nie pojawi? Jesli napiecie bedzie sie pojawialo, to sam wtrysk jest uwalony rozumie, a jak sie nie bedzie pojawialo to czego to bedzie wina?!
Piszesz o termo wyłączniku, a czegoś takiego nie ma w NG.

Masz dwu pinowy czujnik temperatury który podaje informacje do sterownika zapłonu i głównego ECU. Na podstawie odczytu informacji z owego czujnika ECU ustala czas wtrysku dla wtryskiwacza rozruchowego, którego praca rozpoczyna się w momencie pojawienia się napięcia na elektromagnesie rozrusznika.

farow
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 84
Rejestracja: 29 wrz 2009, 09:51

Post autor: farow » 15 paź 2009, 09:02

No wlasnie o to mi chodzilo, skad ten wtryskiwacz dostaje info o temperaturze :) Zatem z dwupionowego, malego, gornego czujnika z przodu silnika ;)

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 15 paź 2009, 11:22

farow pisze:gornego czujnika z przodu silnika ;)
Z tylu silnika, od strony grodzi, bialy czujnik, dwa piny, kolo krocca od weza wodnego.

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 16 paź 2009, 00:29

michal__, :oops: faktycznie. To co ja probowalem z kumpla NG na czesci wykrecic :lol: :?:

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 20 paź 2009, 19:45

Słonik pisze:michal__, :oops: faktycznie. To co ja probowalem z kumpla NG na czesci wykrecic :lol: :?:
W starych 2.3 był chyba wyłącznik termiczny w głowicy z tyłu już nie pamiętam.

KIJU112
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 10 wrz 2009, 08:30
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA

Post autor: KIJU112 » 20 paź 2009, 22:02

WITAM MAM TEN SAM PROBLEM JAK ODPALE MOJE AUTKO TO PRZEZ JAKIŚ CZAS KIEDY DODAJE GAZU AUDO SIĘ DUSI.ALE DOŚĆ O MOIM TEN CZUJNIK MA DWA PINY ZNAJDUJE SIĘ W KRÓĆCU PO LEWEJ STRONIE KOŁO ROZRZĄDU.JAK CI BARDZO ZALEŻY TO PODAJ NR. VIN TO CI POMOGE ZDIĘCIE WYŚLE TEGO CZUJNIKA CZY NR ORGINAŁU POZDRAWIAM

//nie piszemy drukowanymi literami. Proszę poprawić post. //spiczi
Ostatnio zmieniony 20 paź 2009, 22:04 przez KIJU112, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
troll oslo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 345
Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
Lokalizacja: Norge
Kontakt:

Post autor: troll oslo » 20 paź 2009, 23:48

Ta w starych ng byly te termiczno czasowe plus warmup regulatory oj z tym to byly cyrki i rzezbilo sie nie powiem..

Awatar użytkownika
arekkrosno
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 259
Rejestracja: 26 lis 2007, 14:22
Lokalizacja: Krosno

Post autor: arekkrosno » 21 paź 2009, 08:15

Mój czujnik wygląda na dobry. Kupiłem inny za 30 zł, założyłem i dalej to samo (z tym że pokazuje raz 110 stopni, a raz 0 - k..... z tymi zamiennikami). Gdzieś pewnie będą niedrożne ścieżki. No nic - szukamy dalej.
https://audi80.pl/80-b4-ng-wskaznik- ... htm#366533

piotrek1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 15 mar 2009, 13:38
Lokalizacja: tarnów

Post autor: piotrek1987 » 30 paź 2009, 13:39

witam panowie. dołącze sie do tematu. ja mam silnik ACE i czujnik dwupinowy o panowiedpowiedzialny za prace wtryskiwacza dodatkowego mam z tyłu silnika od strony ściany grodziowej. mialem problem z rozruchem na zimno i zaczalem od niego. okazalo sie ze uszkodzila sie wtyczka przy czujniku. mam do was pytanie; czy obojetne sa te dwa przewody do czujnika czy musza byc kazdy na swoim miejscu bo wtyka rozwalona i nie wiem jak te kable podpiac. jeden mam niebieski a drugi brazowy. z gory dzieki za podpowiedz

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl