[B4] Dziwny dźwięk sprzęgła.
Jakiś rok temu robiłem to u siebie.
Powiem Ci kolego że roboty jest dużo jak się robi pierwszy raz to opornie to idzie.
poodkręcaj najpierw wszystko dookoła a na końcu skrzynię, tam na górze skrzyni są stalowe linki które trzyma uchwyt przykręcony do skrzyni, trzeba go odkręcić ale, ale tam nie zajrzysz wszystko na wyczucie.
Przeguby przykręcone są na takie ampule gwiazdkowe, już nie pamiętam jaki rozmiar, a docisk na zwykłe śrubki, też nie pamiętam już jakie, ale nic skomplikowanego.
Ogólnie wyjąć skrzynie jest łatwiej niż włożyć, z siłownikiem sprzęgła jest sporo zabawy
chyba że spuścisz płyn, ja nie spuszczałem ale walczyłem z tym dobre trzy godziny zeby go przykręcić do skrzyni.
A i skrzynka troszke waży
Życze powodzenia i samozaparcia, ja już bym się chyba nie wziął za to jeszcze raz
Powiem Ci kolego że roboty jest dużo jak się robi pierwszy raz to opornie to idzie.
poodkręcaj najpierw wszystko dookoła a na końcu skrzynię, tam na górze skrzyni są stalowe linki które trzyma uchwyt przykręcony do skrzyni, trzeba go odkręcić ale, ale tam nie zajrzysz wszystko na wyczucie.
Przeguby przykręcone są na takie ampule gwiazdkowe, już nie pamiętam jaki rozmiar, a docisk na zwykłe śrubki, też nie pamiętam już jakie, ale nic skomplikowanego.
Ogólnie wyjąć skrzynie jest łatwiej niż włożyć, z siłownikiem sprzęgła jest sporo zabawy
chyba że spuścisz płyn, ja nie spuszczałem ale walczyłem z tym dobre trzy godziny zeby go przykręcić do skrzyni.
A i skrzynka troszke waży
Życze powodzenia i samozaparcia, ja już bym się chyba nie wziął za to jeszcze raz
- bieniek1984
- Forum Audi 80
- Posty: 446
- Rejestracja: 07 lip 2007, 14:49
- Lokalizacja: Elbląg
Ja ostatnio wymieniałem u siebie (byłem przy wymianie a mechanik robił (kolega)) no roboty jest troche jak mówi Adam23, dużo wykręcania jest ale wszytko jakoś idzie. Co do srub to torxy albo zwykłem imbusy do wykręcania przegubów a poza tym wszytkie standardowe sruby. Ja wymieniłem tarcza, docisk sprzęgło, łożysko oporowe. mysza134, zwróc uwagę na króciec co jest za silnikiem z niego często leci płyn a dostęp będziesz miał dobry - kosztował chyba 15zł
[80 B4 ABK] problem ze sprzeglem
witam Panowie!!! cos sie stalo ze sprzeglem-tak przypuszczam.Wracajac do domu ledwo wybilem na luz a pozniej juz nie moglem wbic zadnego biegu.Na wylaczonym silniku wszystkie biegi wchodza-z wcisnietym sprzeglem i zbez sprzegla tez.Ale podczas pracy silnika przy podlodze czuc delikatne drzenie pedalu-jakby jakis tryb nie zazebial-i nie mozna wbic biegu!:( Co sie stalo???
- Audi Sport
- Forum Audi 80
- Posty: 1819
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.
Koledzy poczytajcie. Może coś się wyjaśni
https://audi80.pl/all-wymiana-sprzeg ... t29541.htm
https://audi80.pl/all-wymiana-sprzeg ... t29541.htm
[b4 1Z] Zapadnięty pedał sprzęgła przy odpowietrzaniu
witam wiem że na ten temat było dużo pisane ale dzisiaj chciałem profilaktycznie odpowietrzyć sprzegło kumpel wcisnął pedał do dechy a ja odkręciłem odpowietrznik przy wysprzęgliku przy skrzyni i zakręciłem go z powrotem ale pedał został już w podłodze , zostałem bez sprzegła możliwości włożenia jakiegokolwiek biegu próbowałem już tak że odkręciłem odpowietrznik a płyn sie wylewał przez niego i nic pompka przy pedale tak jakby nie odbiła do końca czuć tylko przy samej podłodze opór jakby wciskało się sprzegło, może ktoś mi pomoże wyjść z opresji
Proszę tytułować wątki zgodnie z regulaminem i zasadami tytułowania wątków.
Stosuj polskie znaki w postach.
Proszę tytułować wątki zgodnie z regulaminem i zasadami tytułowania wątków.
Stosuj polskie znaki w postach.
Ostatnio zmieniony 18 paź 2009, 18:48 przez mysza134, łącznie zmieniany 1 raz.
spróbuj na zapalonym silniku odpowietrzyć tylko najpierw ręka lub noga cofając pod pompować ok 10 razy pedałem sprzęgła ale tak od samej góry do samego dołu ale tak jak najszybszymi ruchami i lekko odkręcić odpowietrznik przy wysprzęgniku i powtarzać aż do skutku pamiętając by nie zabrakło płynu
Chyba że uszkodził się uszczelniacz przy pompce przy pedale lub w wysprzęgniku albo masz nieszczelność jakąś miedzy nimi
Chyba że uszkodził się uszczelniacz przy pompce przy pedale lub w wysprzęgniku albo masz nieszczelność jakąś miedzy nimi
-
- Forum Audi 80
- Posty: 413
- Rejestracja: 07 mar 2008, 12:53
- Lokalizacja: z kontowni
- bieniek1984
- Forum Audi 80
- Posty: 446
- Rejestracja: 07 lip 2007, 14:49
- Lokalizacja: Elbląg
uzupełnij płyn w zbiorniczku, podciągnij pedał ręcznie do góry. niech druga osoba będzie z kluczem 11mm przy odpowietrzniku na wysprzęgliku.mysza134 pisze:witam wiem że na ten temat było dużo pisane ale dzisiaj chciałem profilaktycznie odpowietrzyć sprzegło kumpel wcisnął pedał do dechy a ja odkręciłem odpowietrznik przy wysprzęgliku przy skrzyni i zakręciłem go z powrotem ale pedał został już w podłodze , zostałem bez sprzegła możliwości włożenia jakiegokolwiek biegu próbowałem już tak że odkręciłem odpowietrznik a płyn sie wylewał przez niego i nic pompka przy pedale tak jakby nie odbiła do końca czuć tylko przy samej podłodze opór jakby wciskało się sprzegło, może ktoś mi pomoże wyjść z opresji
Niech na chwile popusci odpowietrznik tak aby płyn sie przelał.
zakęcamy odpowietrznik i ręką pompujemy pedał sprzęgła i od razu podciągamy do góry tak 5-6 razy i wciskamy je do konca wtedy przy wcisnietym pedale odkręcamy odpowietrznik.
Powtarzamy to do skutku tj dopuki pedał będzie twardy i sam będzie wracał do pozycji wyjsciowej.
Zastanawia mnie jednak jedno :
Skoro działało dobrze to po co odpowietrzać ? Zakładam że układ hydrauliki sprzęgła był szczelny, brak ubytku płynu oraz nie był zapowietrzony. Szczelny i sprawny układ hydrauliki sprzęgła jest praktycznie bezobsługowy :roll:mysza134 pisze:ale dzisiaj chciałem profilaktycznie odpowietrzyć sprzegło
Nie rozumiem po co zapalać silnik skoro układ sprzęgła nie ma absolutnie żadnego "wspomagania podciśnieniowego"kostrz pisze:spróbuj na zapalonym silniku odpowietrzyć
Układ sprzęgła to nie hamulec zeby było serwo i pociśnienie brane z silnika.