[80 b4 2.0] PRZECIEKI OLEJU.
[80 b4 2.0] PRZECIEKI OLEJU.
Witam. jak DOBRZE uszczelnić pokrywe zaworów ? Bo jakoś mi nie wychodzi, kupiłem nową pokrywe i dalej uszczelka wytrzymuje ok. miesiąca a pózniej leje, zakładałem juz orginał ipodrube i najdłużej wytrzymała uszczelka z korka, robiłem tez pomiary czy powierzchnia pod pokrywą nie jest krzywa no i niby nie. Czy może takie są już te uszczelki ? POZDRO. Jeszcze jedno jak odrużnić symbol silnika np:ABK cz coś ? Gdzie to pisze ?
Ostatnio zmieniony 02 sty 2007, 22:36 przez seba, łącznie zmieniany 1 raz.
moim zdaniem dokrecasz ja albo za lekko albo za mocno
jak za lekko to bedzie sie lalo z wiadomych wzgledow,jak za mocno to zgnieciesz uszczelke i sie zle ulozy,a i pamietaj ze musisz wszystko ladnie wyczyscic i odtluscic,i skladaj uszczelke na sucho
co do silikonu to radze tego uzyc w ostatecznosci i bardzo precyzyjnie bo jak ci kawalki tego silikonu powpadaja do silnika to dopiero bedzie problem
zycze powodzenia
pamietaj o momentach dokrecania
jak za lekko to bedzie sie lalo z wiadomych wzgledow,jak za mocno to zgnieciesz uszczelke i sie zle ulozy,a i pamietaj ze musisz wszystko ladnie wyczyscic i odtluscic,i skladaj uszczelke na sucho
co do silikonu to radze tego uzyc w ostatecznosci i bardzo precyzyjnie bo jak ci kawalki tego silikonu powpadaja do silnika to dopiero bedzie problem
zycze powodzenia
pamietaj o momentach dokrecania
symbol silnika jest na bloku tuż pod głowicą z prawej strony (jak patrzysz od dziobu auta) razem z numerem seryjnym silnika. Zwykle bardzo słabo widoczny bo zabrudzony/zachlapany olejem/zardzewiały.
Pamiętaj o odpowiedniej kolejności dokręcania śrub i może daj nowe śruby i te metalowe podłużne podkładki które trzymają pokrywę z góry (czasami się wyginają trochę w jedną stronę - można je wtedy odwrócić - będą bardziej dociskać na końcach)
Pamiętaj o odpowiedniej kolejności dokręcania śrub i może daj nowe śruby i te metalowe podłużne podkładki które trzymają pokrywę z góry (czasami się wyginają trochę w jedną stronę - można je wtedy odwrócić - będą bardziej dociskać na końcach)
z kolejnoscia dokrecania sie zgodze,zawsze na krzyz,a co do tych podkladek to nie prawda,jak sie je obruci to napewno bedzie cieklo testowanefoxbat pisze:Pamiętaj o odpowiedniej kolejności dokręcania śrub i może daj nowe śruby i te metalowe podłużne podkładki które trzymają pokrywę z góry (czasami się wyginają trochę w jedną stronę - można je wtedy odwrócić - będą bardziej dociskać na końcach)
- Oofol
- Forum Audi 80
- Posty: 3143
- Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
- Lokalizacja: Karkonosze/ORK
- Kontakt:
Tak! Nigdy podkładek się nie zamienia stronami! nawet tej spod korka miski olejowej! Będzie wtedy ciekło na bank! Jak już to nowe załóż. Z sylikonem trzeba ostrożnie to wiadomo ale ja tak już robiłem w poprzednim aucie i zawsze uszczelke spod miski olejowej smaruję (używam też niebieskiego gazowego - super twardy i wytrzymały)
kUR JASNY !!!!!!!!!! o mały włos dziś moja niunia nie poszła by z dymem. Przykręcając pokrywe przeciągnołem gwinty i gdy silnik był juz dobrze rozgzany to wtedy puścił silikon od strony kolektora i zapalił się silnik na szczęście nie panikowałem przy 30 centymetrowych płomieniach i zadusiłem porzar kurdką, i od nowa musiałem się smarować teraz poczekam do jutra az silikon dobrze związe, trochę tylko wtryskiwacz ( jedno punktowy. ) podtopiło ale działa !!! Teraz będe dokręcał śrubki z czuciem. POZDRO .
No to miałeś szczęście...
Z jakich konkretnie powodów nie powinno się robić tego co ja zrobiłem....
Hm....A ja właśnie tak zrobiłem bo spod korka oleju mi ciekło i po odwróceniu uszczelki wycieki ustały...A i w poprzednim silniku odwróciłem te podkładki i też było git...Nigdy podkładek się nie zamienia stronami! nawet tej spod korka miski olejowej
Z jakich konkretnie powodów nie powinno się robić tego co ja zrobiłem....
dlatego inzynierowie wymislili ze tam ma byc uszczelka a nie jakis silikonseba pisze:kUR JASNY !!!!!!!!!! o mały włos dziś moja niunia nie poszła by z dymem. Przykręcając pokrywe przeciągnołem gwinty i gdy silnik był juz dobrze rozgzany to wtedy puścił silikon od strony kolektora i zapalił się silnik na szczęście nie panikowałem przy 30 centymetrowych płomieniach i zadusiłem porzar kurdką, i od nowa musiałem się smarować teraz poczekam do jutra az silikon dobrze związe, trochę tylko wtryskiwacz ( jedno punktowy. ) podtopiło ale działa !!! Teraz będe dokręcał śrubki z czuciem. POZDRO .
takze nie warto zmieniac czegos nad czym myslalo kupa fachowcow przez tyle lat
najważniejsze przy wymianie uszczelki pod zaworami jest:
1. oryginalna uszczelka
2. klucz dynamometryczny (jeżeli nie mamy wyczucia w rękach)
3. kolejnośc dokręcania śrub (od środka na zewnątrz na krzyż)
4. czyste i suche miejsce połączenia (wystarczy kropla oleju i bedzie do d..y)
5. nie używanie silikonów (uszczelka ma zagwarantować jak sama nazwa mówi - szczelnosć, bo przy następnej wymianie można się trochę wnerwić na kawałki silikonu które przywrą do pokrywy albo bloku, albo spowodowac pożar :lol: )
Pozdrawiam wszystkich
1. oryginalna uszczelka
2. klucz dynamometryczny (jeżeli nie mamy wyczucia w rękach)
3. kolejnośc dokręcania śrub (od środka na zewnątrz na krzyż)
4. czyste i suche miejsce połączenia (wystarczy kropla oleju i bedzie do d..y)
5. nie używanie silikonów (uszczelka ma zagwarantować jak sama nazwa mówi - szczelnosć, bo przy następnej wymianie można się trochę wnerwić na kawałki silikonu które przywrą do pokrywy albo bloku, albo spowodowac pożar :lol: )
Pozdrawiam wszystkich