[1.9TDI 1Z] Podgrzewacz płynu chłodniczego.
Te świece znajdują się na wężu zaraz koło pompy hamulcowej (czarna co wygląda jak talerz :lol: ) . Zresztą gdzieś na forum Solskier wstawił fotkę więc poszukaj i znajdziesz je. Moje pytanko dotyczy jednak tego jak sprawdzić, czy te świece są sprawne i jaki to jest typ i model ? bo u mnie są (auto z 1995 roku) tylko nie wiem czy działają.
Ponoć wystarczy odpiąć przewody idące do każdej ze świec. Wziąć gruby przewód (taki jakim się odpala inne auto jak ma padnięty akumulator) i jeden koniec do + na akumulatorze a drugim dotknąć końcówki świecy. Jak pójdzie iskra to znaczy, że jest odpowiednia oporność i świeca jest sprawna, jak nie zaiskrzy to świeca nie działa. Ale nie sprawdzałem tego więc jak coś to mnie poprawcie. Pozdro!
Z racji ze robi sie zimno, odgrzeje temat. Dowiedziałem sie ze świecami steruje ECU za posrednictwem dwoch przekaznikow 370. Czy moglby ktos z posiadaczy tego ustrojstwa sprawdzic czy posiada u siebie takie przekazniki? Ja jak juz wczesniej wspominalem mam instalacje do swiec wychodzaca kolo miejsca gdzie podgrzewacz powinien sie znajdowac, ale samego podgrzewacza nie posiadam. Nie mam rowniez przekaznikow 370. Przypuszczam, ze po zalozeniu przekaznikow instalacja zadziala i bede mogl zalozyc sobie podgrzewacz.
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
http://allegro.pl/item752209280_przekaz ... 1_253.html -w razie potrzeby na tej aukcji znajdują się potrzebne przekaźniki
- hackthemilk
- Forum Audi 80
- Posty: 587
- Rejestracja: 14 maja 2009, 20:37
- Lokalizacja: LTM-LHR
zapodłacze się do tematu: :idea:
ktoś powie jak je sprawdzić czy działają :?:
da się wykręcić :?: dużo płynu ubędzie :?: czym zaślepić w razie czego :?:
ktoś kupił nowe świeczki :?: jaki koszt :?: :?:
ktoś powie jak je sprawdzić czy działają :?:
da się wykręcić :?: dużo płynu ubędzie :?: czym zaślepić w razie czego :?:
ktoś kupił nowe świeczki :?: jaki koszt :?: :?:
Ostatnio zmieniony 01 lis 2009, 12:23 przez hackthemilk, łącznie zmieniany 1 raz.
hackthemilk, nie trzeba nic wykrecac, aby sprawdzic czy swiece nie sa spalone, robisz to samo co przy swiecach zaplonowych. Kabel + z akumulatora, przykladasz do swiecy w miejscy gdzie podaje sie prad i patrzysz czy iskrzy, jak iskrzy to jest dobra, jak nie to spalona. Aby sprawdzic czi instalacja dziala, sciagasz kaptyrki ze swiec i podlaczasz pod nie np. miernik lub zarowki, jesli jest za cieplo aby odpalily, odpinasz czujnik temperatury i masz -50. I prosba do ciebie, czy moglbys sprawdzic czy posiadasz przekaznik o numerze 370 :?:
- hackthemilk
- Forum Audi 80
- Posty: 587
- Rejestracja: 14 maja 2009, 20:37
- Lokalizacja: LTM-LHR
oki sprawdzę w skrzynce z bezpiecznikami - bo chyba tam go widziałem ale sprawdzę
[ Dodano: 2009-10-23, 17:08 ]
Tu różnice miedzy świecą od silnika a do podgrzewania płynu:(obie BERU)
hehe o dziwo na obu świecach jest taki sam numer - niektóre sklepy świrują ale o tym pozniej...
tu komplet:
numer podgrzewacza
... ciąg dalszy o świecach - w sklepach dziwnie czeski film - nikt nic nie wie albo za blisko ukrainy mieszkam :mrgreen: gdyż każdy z gadką "Pan przywiezie i coś poszukamy i zamówimy" <osohozi> Ale w jednym ponoć od ręki niema problem Ceny Beru - lekko ponad 50zł , NGK ponad 30zł i jakies francuskie po 20zł
[ Dodano: 2009-10-23, 17:17 ]
sprawdziłem w skrzynce z bezpiecznikami - nie mam :
[ Dodano: 2009-10-31, 12:20 ]
kicha przy włączeniu stacyjki - załączają się świece (kontrolka) a na mierniku 0.07 V no nie! sprawdziłem kabel masy - jest oki to cos jest z kablami +
i co teraz zrobić ? Przekaźników o których pisałeś (370) nie mam tam gdzie bezpieczniki mam tylko takie jak fota wyżej.
Ktoś pomoże? gdzie są te przekaźniki? i czy to ich wina? :cry:
Proszę o pomoc
[ Dodano: 2009-10-31, 14:01 ]
[ Dodano: 2009-10-23, 17:08 ]
dobra rada faktycznie ! u mnie wszystkie spalone. Zdemontowałem ten podgrzewacz zrobiłem kilka fotek może sie komuś przyda:zaczek pisze:hackthemilk, nie trzeba nic wykrecac, aby sprawdzic czy swiece nie sa spalone, robisz to samo co przy swiecach zaplonowych. Kabel + z akumulatora, przykladasz do swiecy w miejscy gdzie podaje sie prad i patrzysz czy iskrzy, jak iskrzy to jest dobra, jak nie to spalona.
Tu różnice miedzy świecą od silnika a do podgrzewania płynu:(obie BERU)
hehe o dziwo na obu świecach jest taki sam numer - niektóre sklepy świrują ale o tym pozniej...
tu komplet:
numer podgrzewacza
... ciąg dalszy o świecach - w sklepach dziwnie czeski film - nikt nic nie wie albo za blisko ukrainy mieszkam :mrgreen: gdyż każdy z gadką "Pan przywiezie i coś poszukamy i zamówimy" <osohozi> Ale w jednym ponoć od ręki niema problem Ceny Beru - lekko ponad 50zł , NGK ponad 30zł i jakies francuskie po 20zł
[ Dodano: 2009-10-23, 17:17 ]
zaczek pisze:I prosba do ciebie, czy moglbys sprawdzic czy posiadasz przekaznik o numerze 370
sprawdziłem w skrzynce z bezpiecznikami - nie mam :
mozesz mi pokazać gdzie jest ten czujnik? bo faktoza dzis za ciepło miernik cos pokazał ale za szybko - bo dzis było za ciepłozaczek pisze:, jesli jest za cieplo aby odpalily, odpinasz czujnik temperatury i masz -50.
[ Dodano: 2009-10-31, 12:20 ]
sprawdziłem jak mówiłeś odłączyłem czujnik faktycznie świece grzejąca ale tylko te w silniku - aby ich nie spalić zdjołem kapturki ze swiec i sprawdziłem miernikiem kable przy podgrzewaczu - izaczek pisze:jesli jest za cieplo aby odpalily, odpinasz czujnik temperatury i masz -50. I prosba do ciebie, czy moglbys sprawdzic czy posiadasz przekaznik o numerze 370
kicha przy włączeniu stacyjki - załączają się świece (kontrolka) a na mierniku 0.07 V no nie! sprawdziłem kabel masy - jest oki to cos jest z kablami +
i co teraz zrobić ? Przekaźników o których pisałeś (370) nie mam tam gdzie bezpieczniki mam tylko takie jak fota wyżej.
Ktoś pomoże? gdzie są te przekaźniki? i czy to ich wina? :cry:
Proszę o pomoc
[ Dodano: 2009-10-31, 14:01 ]
zapodłaczam sie to prośbySolskier pisze:Zdaje sie ze ten sam co od pogrzewania silnka. Ale musiałbym dobrze rzucić okiem na wiazke to wtedy powiedziałbym na pewno.audico pisze:A który bezpiecznik/przekaźnik odpowiada za te świece??
podgrzewacz plynu
witm przekazniki od podgrzewacza sa pod kierownica a 94 rok szukalem w takiej z podgrzewaczem odpowiedzialny jest 214 przekaznik pod kierownica umnie niema seryjnie podgrzewacza i niema tego przekaznika moga byc dwa ale ten 214 pstryka jak sie zalancza to podrzewanie. Jezeli ktos ma wiecej info prosze na pw tyle moge pomoc.
- hackthemilk
- Forum Audi 80
- Posty: 587
- Rejestracja: 14 maja 2009, 20:37
- Lokalizacja: LTM-LHR
Re: podgrzewacz plynu
o kolego super mi pomogłeś bo doszedłem, że od świec silnikowych jest przekaźnik 202 (niebieski) !seba2303 pisze:witm przekazniki od podgrzewacza sa pod kierownica a 94 rok szukalem w takiej z podgrzewaczem odpowiedzialny jest 214 przekaznik pod kierownica umnie niema seryjnie podgrzewacza i niema tego przekaznika moga byc dwa ale ten 214 pstryka jak sie zalancza to podrzewanie. Jezeli ktos ma wiecej info prosze na pw tyle moge pomoc.
Może ma ktoś taką samą wersje autka to zapoda czy ma czy nie?
albo schemacik jakie powinny być i od czego dane przekaźniki - czy istnieje taki spis do autka z 94?
Ostatnio zmieniony 01 lis 2009, 22:19 przez hackthemilk, łącznie zmieniany 2 razy.