[ 1.9TDI 1Z] mała moc na hamowni maha a osiągi przeczą temu
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Z drugiej strony kumpel był swoją Hondą Civic na hamowni. Silnik 1,5 seryjnie 101PS. Zmiany jakie zrobił to wywalił wszystkie tłumiki i dał tylko na koniec jakiś pseudo sportowy tłumik, stożek oczywiście i zmieniał kolektor wydechowy na jakiś inny chyba 2-1. Po tych zabiegach hamownia wypluła mu 114PS (przed zabiegami nie był na hamowni więc niema punktu odniesienia). Przyrost mocy o 13% względem seryjnego silnika i to po przez takie pierdołki gdzie zawodowi tuningowcy muszą się nieźle postarać aby uzyskać taki wynik w wolnossącym to coś mi się aż nie chce wierzyć.
ja w zetorku nie mam kata, zatkany egr, zmienione wtryski fakt używane z volvo s80 2004r 2.5td o przebiegu 120tyś przed montażem sprawdziłem je w boschu, chip powiedzmy uniwersalny, mam idealnie ustawiony kąt wtrysku, dawka 10-11 wg vaga, podkęcona turbina na 1.4 bara, zrobiona wolna odma, wszystkie czujniki i połączenia kablowe sprawdzone,przewody ciśnieniowe nowe nawet zaciśnięte na ściski, wszystko przy silniku i jego oprzyrządowaniu poprostu tip top
fakt nie byłem przed modami na hamowni i nie wiem ile miał KM i Nm ale nie chce mi się wierzyć bym miał tylko około 100 km i 248Nm jak na suchym asfalcie na 3 po wciśnięciu pedału gazu piszczy mi mieli oponami że trzeba gaz odpuszczać a zetorek na 17 śmiga i bez problemu z piskiem opon rusza z 2 biegu przy ostrym ruszaniu z 2 bez problemu 5-10 metrów czarne ślady na asfalcie zostawia aż go trudno na swoim pasie utrzymać.
bardzo mnie zdziwiło że jak zetorka hamowali to rozpędzali go na poszczególnych biegach a na 4 biegu po woli dodawali gazu tak stopniowo a chyba powinni na 4 biegu od 1500odr gaz w podłogę i tak trzymać pedał na maxa aż silnik osiągnie te 4200-4500 obr pierwszy raz tak widziałem by ktoś tak hamował auto z turbo doładowanych silnikiem.
fakt nie byłem przed modami na hamowni i nie wiem ile miał KM i Nm ale nie chce mi się wierzyć bym miał tylko około 100 km i 248Nm jak na suchym asfalcie na 3 po wciśnięciu pedału gazu piszczy mi mieli oponami że trzeba gaz odpuszczać a zetorek na 17 śmiga i bez problemu z piskiem opon rusza z 2 biegu przy ostrym ruszaniu z 2 bez problemu 5-10 metrów czarne ślady na asfalcie zostawia aż go trudno na swoim pasie utrzymać.
bardzo mnie zdziwiło że jak zetorka hamowali to rozpędzali go na poszczególnych biegach a na 4 biegu po woli dodawali gazu tak stopniowo a chyba powinni na 4 biegu od 1500odr gaz w podłogę i tak trzymać pedał na maxa aż silnik osiągnie te 4200-4500 obr pierwszy raz tak widziałem by ktoś tak hamował auto z turbo doładowanych silnikiem.
Ostatnio zmieniony 25 paź 2009, 13:04 przez kostrz, łącznie zmieniany 1 raz.
jak ma zetorka obutego na 205 50 17 lekko za wysokie ale sprawdzone na gps i pistolecie miśków iż licznik mi nie zawyża powiem tak mając na zegarach 60 wg gps mam 59 natomiast na zegarach 100 to gps 98 , 160 na zegarach to na gps 157.
nie wiem czy wpływ maja takie opony i ich rozmiar na pomiar na hamowni wiem że kat pochylenia kół ma jakiś tam wpływ bo u siebie mam / \ tak ale na max granicy kąta pochylenia tak ustawiłem bo lubię zakręty i kręte drogi i po takich jeźdze na co dzień opon mi nie tnie, na hamowni ten co mi hamował auto nie mógł go dobrze ustawić na rolkach bo przy gwałtownym dodaniu gazu uciekał w lewo lub w prawo aż pas trzymający audika się prawie urwał a wszystkie 4 pasy którymi był przypięty były naprawdę mocno naciągnięte tak że można było na nich stanąć i lekko się tylko ugięły.
w piątek robiłem mała delikatną próbę ale lekko asfalt był mokry nie padało ale lekko prószyło , widać ze na zegarze trzyma ciśnienie turbo chyba ok, prawie 1.5bara.
nie wiem czy wpływ maja takie opony i ich rozmiar na pomiar na hamowni wiem że kat pochylenia kół ma jakiś tam wpływ bo u siebie mam / \ tak ale na max granicy kąta pochylenia tak ustawiłem bo lubię zakręty i kręte drogi i po takich jeźdze na co dzień opon mi nie tnie, na hamowni ten co mi hamował auto nie mógł go dobrze ustawić na rolkach bo przy gwałtownym dodaniu gazu uciekał w lewo lub w prawo aż pas trzymający audika się prawie urwał a wszystkie 4 pasy którymi był przypięty były naprawdę mocno naciągnięte tak że można było na nich stanąć i lekko się tylko ugięły.
w piątek robiłem mała delikatną próbę ale lekko asfalt był mokry nie padało ale lekko prószyło , widać ze na zegarze trzyma ciśnienie turbo chyba ok, prawie 1.5bara.
z logów widac ze temp w dolocje przy bucie w podlodze wynosi okolo 90C :shock:
kąt wtrysku przy 3tys wynosi okolo 12* przed czyli tyle ile powinien przy 4 tys wynosi 16* przed
dawka max przy 2tys okolo 55mg/skok tzn zakres, przy 3tys okolo 52mg czyli widac ze zakres zwiekszony od org ktory wynosi okolo 44-45mg/skok
cisnienie doladowania max to 0,95bara a utrzymuje sie przy 3tys 0,85bara czyli org zetor czyli tym masz tam jakis reduktor wstawiony przed czujnikiem skoro piszesz ze max masz 1.5 i czy np jak zmniejszysz cis do 1.2 to bardzo wali czarna chmura???? bo ta temp w dolocje to zabojcza jest, co do wykresu to jakby go ktos malowal po zrób jeszcze raz pomiar u kogos innego, i jeszcze kto ci grzebal w sterowniku kto zmienial mapy :?:
[ Dodano: 2009-10-26, 11:20 ]
przeplywka zdrowa ladnie pokazuje :mrgreen:
kąt wtrysku przy 3tys wynosi okolo 12* przed czyli tyle ile powinien przy 4 tys wynosi 16* przed
dawka max przy 2tys okolo 55mg/skok tzn zakres, przy 3tys okolo 52mg czyli widac ze zakres zwiekszony od org ktory wynosi okolo 44-45mg/skok
cisnienie doladowania max to 0,95bara a utrzymuje sie przy 3tys 0,85bara czyli org zetor czyli tym masz tam jakis reduktor wstawiony przed czujnikiem skoro piszesz ze max masz 1.5 i czy np jak zmniejszysz cis do 1.2 to bardzo wali czarna chmura???? bo ta temp w dolocje to zabojcza jest, co do wykresu to jakby go ktos malowal po zrób jeszcze raz pomiar u kogos innego, i jeszcze kto ci grzebal w sterowniku kto zmienial mapy :?:
[ Dodano: 2009-10-26, 11:20 ]
przeplywka zdrowa ladnie pokazuje :mrgreen:
temperatura w dolocie jest ok jest około 30 stopni 2000ohm wg czujnika i sterownika bo jak by ktoś nie wiedział temp w dolocie dla audi tdi 92 na sterowniku 08A907401A jest inaczej pokazywana jak od 93 08A907401B w których jest pokazywana wg vaga juz prawidłowo jak podają dane serwisowe, sprawdzony był czujnik temp i na 3 sztukach czujników tyle samo pokazuje i nawet 3 szt sterowników podmieniałem oczywiście 08A907401A i nawet cała elektrykę sprawdziłem ale dopiero na niemieckim forum doczytałem że dla tego sterownika temp w dolocie wg vaga jest inaczej pokazywana co do konta to jest prawidłowy dla rocznika 92 tdi bo w tym roku kąt jest wyższy jak dla tdi z roku 93 i wzwyż co do ciśnienia to jest ok 1.4-1.5bara tylko map jest do 1 bara i tylko tyle max pokaże reduktor mam założony miedzy IC a mapem by go oszukać nawet jak odłączę reduktor przed mapem to mi nie daje wcale mocno na czarno tylko lekko sieje dymek fakt bączka puści czarnego ale tylko tyle, z reduktorem czy bez nie dymi mocno na czarno nawet przy ostrej wciskaniu gazu z tyłu w lusterku wszystko widać i nikt za mną z tyłu nie zaczadział a co do map w serowniku to co masz do zarzucenia coś z nimi nie tak ?karol121 pisze:z logów widac ze temp w dolocje przy bucie w podlodze wynosi okolo 90C :shock:
kąt wtrysku przy 3tys wynosi okolo 12* przed czyli tyle ile powinien przy 4 tys wynosi 16* przed
dawka max przy 2tys okolo 55mg/skok tzn zakres, przy 3tys okolo 52mg czyli widac ze zakres zwiekszony od org ktory wynosi okolo 44-45mg/skok
cisnienie doladowania max to 0,95bara a utrzymuje sie przy 3tys 0,85bara czyli org zetor czyli tym masz tam jakis reduktor wstawiony przed czujnikiem skoro piszesz ze max masz 1.5 i czy np jak zmniejszysz cis do 1.2 to bardzo wali czarna chmura???? bo ta temp w dolocje to zabojcza jest, co do wykresu to jakby go ktos malowal po zrób jeszcze raz pomiar u kogos innego, i jeszcze kto ci grzebal w sterowniku kto zmienial mapy :?:
[ Dodano: 2009-10-26, 11:20 ]
przeplywka zdrowa ladnie pokazuje :mrgreen:
inczaej pokazywana jest temp w dolocje tzn jak inaczej jakie wartosci ja wiem ze w 1z afn agr alh ahf temp w ldolocje mabyc w granicach grupa 000 od 182-50 czyli od 10*-100* ja mam tak i rowniez audi mam z 92r i wraz ze wzrostem tempo w dolocje wartosci maleja i u mnie temp w dolocje wynosi przy mocnym bucje okolo 70* a z tego co u ciebie komp widzi to jest okolo 90 wiec cos jest nie takkostrz pisze:temperatura w dolocie jest ok jest około 30 stopni 2000ohm wg czujnika i sterownika bo jak by ktoś nie wiedział temp w dolocie dla audi tdi 92 na sterowniku 08A907401A jest inaczej pokazywana jak od 93 08A907401B w których jest pokazywana wg vaga juz prawidłowo jak podają dane serwisowe, sprawdzony był czujnik temp i na 3 sztukach czujników tyle samo pokazuje i nawet 3 szt sterowników podmieniałem oczywiście 08A907401A i nawet cała elektrykę sprawdziłem ale dopiero na niemieckim forum doczytałem że dla tego sterownika temp w dolocie wg vaga jest inaczej pokazywana
karol121 jaki masz sterownik silnika 08a907401A czy B bo to ważne wg tego co znalazłem to dla sterownika 401A zakres temperatur jest inny wg wskazań vaga ale nie wiem tego na 100% czy tak jest, jeśli masz sterownik 401A to ile masz wg vaga wskaz temp w dolocie
zawsze od kiedy tego zetorka mam to taka wysoką wg vaga temp w dolocie miał, zmieniałem, wszystkie czujniki temp na nowe, przepływkę z innego tdi, podmieniałem sterowniki w aucie aż siedziały 3 szt i nawet zmieniałem wiązkę elektryczną, zmieniałem czujnik położenia wału i nawet nastawnik i zawsze taką dziwna temp w dolocie miałem ,nawet bez modów jak był jeszcze seryjny wiec nie wiem ale autentycznie mam w dolocie niższą temp niź wg vaga te 90 stopni latem przy 30stpniach na zewnątrz i naprawde ostrej jeździe miałem wg czujnika tem w dolocie a jest na 100% dobry 680 ohm czyli ok 60-50 stopni.
więc już nie wiem co by mogło być nie tak
zawsze od kiedy tego zetorka mam to taka wysoką wg vaga temp w dolocie miał, zmieniałem, wszystkie czujniki temp na nowe, przepływkę z innego tdi, podmieniałem sterowniki w aucie aż siedziały 3 szt i nawet zmieniałem wiązkę elektryczną, zmieniałem czujnik położenia wału i nawet nastawnik i zawsze taką dziwna temp w dolocie miałem ,nawet bez modów jak był jeszcze seryjny wiec nie wiem ale autentycznie mam w dolocie niższą temp niź wg vaga te 90 stopni latem przy 30stpniach na zewnątrz i naprawde ostrej jeździe miałem wg czujnika tem w dolocie a jest na 100% dobry 680 ohm czyli ok 60-50 stopni.
więc już nie wiem co by mogło być nie tak
oznaczenie sterownika moje to 8A0 907 401A w tym momencje nie mam jak zrobic logow ale na weekend postaram sie zrobic i porownamy co i jak
[ Dodano: 2009-10-26, 13:29 ]
wersja oprogramowania D06T
[ Dodano: 2009-10-26, 13:34 ]
co do hamowni to blad pomiaru i jeszcze ta krzywa to strasznie dziwne jedz gdzie indziej gdzie zrobia to poprawnie
[ Dodano: 2009-10-26, 13:35 ]
[ Dodano: 2009-10-26, 13:29 ]
wersja oprogramowania D06T
[ Dodano: 2009-10-26, 13:34 ]
co do hamowni to blad pomiaru i jeszcze ta krzywa to strasznie dziwne jedz gdzie indziej gdzie zrobia to poprawnie
[ Dodano: 2009-10-26, 13:35 ]
mozesz mi to podeslac :?:kostrz pisze:g tego co znalazłem to dla sterownika 401A zakres temperatur jest inny wg wskazań vaga