[AAZ 1,9 TD] Zapalająca sie kontrolka oleju i i brzeczyk
[AAZ 1,9 TD] Zapalająca sie kontrolka oleju i i brzeczyk
Może i jest gdzieś na forum ja przyznaję się bez bicia ,nie mogłem znaleźć.
Problem polega na tym że po wymianie turbiny wymienilem też olej i filtr, i się zaczęło.Na wolnych obrotach zapala się kontrolka oleju i brzęczyk. Byłem w serwisie gdzie wymieniali turbinę i olej .Tam powiedzieli mi że wymiana turbiny nie mogła wpłynąć ( i pewnikiem mają rację ) na ciśnienie oleju i że przyczyną może być złej jakości olej (dałem Mobila półsyntetyka ,ale mało kosztował -72 zł) -orginał 145zł. Poradzili żebym wlał lepszy olej więc wlalem Lotosa półsyntetyk ( na takim PODOBNO! jeździł przed wymianą turbiny) i dalej to samo. Doleje Moto Doktora zobaczę co będzie - pólsyntetyk ma mniejszą gęstość od minarału więc może minerał?? .A może ktoś z kolegów posunie jakiś pomysł.
Darek
Problem polega na tym że po wymianie turbiny wymienilem też olej i filtr, i się zaczęło.Na wolnych obrotach zapala się kontrolka oleju i brzęczyk. Byłem w serwisie gdzie wymieniali turbinę i olej .Tam powiedzieli mi że wymiana turbiny nie mogła wpłynąć ( i pewnikiem mają rację ) na ciśnienie oleju i że przyczyną może być złej jakości olej (dałem Mobila półsyntetyka ,ale mało kosztował -72 zł) -orginał 145zł. Poradzili żebym wlał lepszy olej więc wlalem Lotosa półsyntetyk ( na takim PODOBNO! jeździł przed wymianą turbiny) i dalej to samo. Doleje Moto Doktora zobaczę co będzie - pólsyntetyk ma mniejszą gęstość od minarału więc może minerał?? .A może ktoś z kolegów posunie jakiś pomysł.
Darek
Re: [AAZ 1,9 TD] Zapalająca sie kontrolka oleju i i brzeczyk
Kolego nie ten dzial
A co do twojego problemu to nie lej zadnyc super wypasnych uszlachetniaczy bo to strata czasu i pieniedzy.
A co do twojego problemu to czy sytuacjia dzieje sie po odpaleniu silnika czy po jezdzie. I jesli przed wymiana filtra bylo wszystko ok to obstawiam ze to jego wina , jesli sie nie myle w nim jest zaworek zwrotny mogl sie zaciac.
A co do twojego problemu to nie lej zadnyc super wypasnych uszlachetniaczy bo to strata czasu i pieniedzy.
A co do twojego problemu to czy sytuacjia dzieje sie po odpaleniu silnika czy po jezdzie. I jesli przed wymiana filtra bylo wszystko ok to obstawiam ze to jego wina , jesli sie nie myle w nim jest zaworek zwrotny mogl sie zaciac.
Re: [AAZ 1,9 TD] Zapalająca sie kontrolka oleju i i brzeczyk
Dario152 pisze: Problem polega na tym że po wymianie turbiny wymienilem też olej i filtr, i się zaczęło.Na wolnych obrotach zapala się kontrolka oleju i brzęczyk. Byłem w serwisie gdzie wymieniali turbinę i olej .Tam powiedzieli mi że wymiana turbiny nie mogła wpłynąć ( i pewnikiem mają rację ) na ciśnienie oleju i że przyczyną może być złej jakości olej (dałem Mobila półsyntetyka ,ale mało kosztował -72 zł) -orginał 145zł. Poradzili żebym wlał lepszy olej więc wlalem Lotosa półsyntetyk
:shock: Lotos to syf <ok>
:shock:Dario152 pisze: Doleje Moto Doktora zobaczę co będzie
Będzie koniec turbiny <ok> , a dałeś za nia jedyne 1,5tys zł :roll:
Mineralny olej leje sie do zwykłych diesli a nie do TD.
Zamiast wydawać na oleje podjedź do speca niech zmierzy ciśnienie oleju. Jak wyżej kolega pisze winny może być filtr oleju.
Temat był napisany w złym dziale . Przeniosłem. <ok> Cały czas zakładasz w złych działach. :roll:
Dobrze że chociaż dobrze zatytułowany. :mrgreen:
A tego nie przepuszcze. Musisz postawić piwo <lol>Dario152 pisze:Może i jest gdzieś na forum ja przyznaję się bez bicia ,nie mogłem znaleźć.
Krzysiek napisałem w dziale-na każdy temat ,bo taki problem może być nie tylko w silnika dieslowskich :lol: . Napisz dlaczego będzie po turbinie ,na etykiecie tego specyfiku jest napisane że można go używac do wszystkich typów silnika.
Wiem że Lotos to nie wysoka półka ,ale droższy od Mobila o 40zł. I podobno taki był wcześniej wlany zanim go kupilem (Audi). A może gościu jeździł na minerale . W serwisie też mi powiedzieli że tam gdzie są turbiny powinien być
półsyntetyk.
Filtr jest jeden z lepszych ,,MANNa,, nie napisałem że przed manem miałem Filtrona i też myślałem że to cienki filtr i wlewając Lotosa wymienilem na MAANa.
Myster , na zimnym silniku kontrolka się nie świeci dopiero po rozgrzaniu jak przejadę ze 20 km.. A świeci się na wolnych obrotach i to nie zawsze.
Wiem że Lotos to nie wysoka półka ,ale droższy od Mobila o 40zł. I podobno taki był wcześniej wlany zanim go kupilem (Audi). A może gościu jeździł na minerale . W serwisie też mi powiedzieli że tam gdzie są turbiny powinien być
półsyntetyk.
Filtr jest jeden z lepszych ,,MANNa,, nie napisałem że przed manem miałem Filtrona i też myślałem że to cienki filtr i wlewając Lotosa wymienilem na MAANa.
Myster , na zimnym silniku kontrolka się nie świeci dopiero po rozgrzaniu jak przejadę ze 20 km.. A świeci się na wolnych obrotach i to nie zawsze.
To że świeci się jak silnik się zagrzeje dobrze nie wróży :roll: , dziwne że przed wymianą turbiny było ok. Kontrolka świeci a brzęczyk się nie odzywa? Po delikatnym zwiększeniu obrotów gaśnie?Dario152 pisze: Myster , na zimnym silniku kontrolka się nie świeci dopiero po rozgrzaniu jak przejadę ze 20 km.. A świeci się na wolnych obrotach i to nie zawsze.
Najpewniejsze będzie sprawdzenie cisnienia oleju u speca.
A może zalanie nowego oleju wypłukało zatkany czujnik. Masz te przeboje z tym autem zaraz od kupna? Dawno go kupiłeś?
Poczytaj o motodoktorze https://audi80.pl/all-moto-doktor-kt ... ght=motodo*
O olejach jest tu: https://audi80.pl/19tdi-1z-jaki-olej ... t11345.htm
Filtry manna i filtrona są ok.
A co do pisania w dziale ogólne to tam akurat piszemy o d...e m...e :mrgreen: a nie o naszych problemach z autkami <ok>
Brzęczyk tez wtym samym czasie brzęczy co kontrolka oleju. Po zwiekszeniu obrotów gaśnie. Przeboje mam od początku jak go kupiłem .Mam go pare dni . Ale wiedzialem ze z silnikiem jest cos nie tak bo stasznie kopcił na czarno . Od razu zakładalem kupno drugiego silnika albo wymiana turbiny . Po kupnie nie było problemu z kontrolką oleju.
Specyfil nazywa się Doktor Car ...coś tam . Firmy K3
Specyfil nazywa się Doktor Car ...coś tam . Firmy K3
Zmierzę w serwisie ciśnienie oleju, sam silnik jest Ok .Rano bez grzania i włączania przyspieszacza pompy odpala z pół brotu. Tylko te ciśnienie. Może to tylko czujnik , no chyba że panewki , no to trudno jak trzeba będzie to zrobię i panewki ,ale będę wiedział że mam dobry motor, z dobra turbiną . Krzysiek a co z tą odrobina oleju tak jak pisalem, na PW.
Darek
Doktorka nie leję oddam do sklepu.
Darek
Doktorka nie leję oddam do sklepu.
ten olej moze być z odmy poczytajDario152 pisze:Teraz byłem przy nim odkręciłem rurę gumową ta co idzie od sprężarki do kolektora ssącego i włożyłem palec do wylotu sprężarki i na palcu mam troszkę oleju
https://audi80.pl/b4-aaz-bierze-olej-vt34672.htm
Wymień na wycieraczki na szyby, albo nowa żarówki h4 <ok>Dario152 pisze:Doktorka nie leję oddam do sklepu.
Krzysiek przeczytałem link o olejach . I myślę że wcześniej przed wymianą był minerał, bo po zalniu Mobila S na drugi dzień olej był czarny jak smoła tzn, że mobil wypłukał nagary po minerale i zrobił się czarny. Pewnie facet jak zobaczył że oleju bierze 1l. /100km to zaczął lać minerał bo gęstszy i tańszy . Teraz jest ponownie półsyntetyk i na bagnecie po dwóch dniaj olej jest przezroczysty. Jutro pojade do serwisu żeby sprawdzili ciśnienie oleju. Darek
Prawdopodobnie poprzedni właściciel dolał motodoktora przed sprzedarzą i dlatego nie zapalała ci się kontrolka oleju.Po jego uzyciu efekt jest krótkotrwały ,zagęszcza olej i powoduje wzrost ciśnienia .Niestety po krótkim czasie efekt mija i z oleju robi się galareta (widziałem na własne oczy)której przy niskich temp.nie zaciągnie nawet pompa oleju.Pozostaje ci zmierzyć cisnienie oleju manometrem mechanicznym .Sygnalizacja brzeczykiem i migającą kontrolką oleju wystepuje w momencie gdy cisnienie spada poniżej 1,5 bara .U mnie też mierzyłem manometrem mechanicznym bo mi kontrolka od oleju nie gasła od razu po odpaleniu tylko po ok.2 sek. Po pomiarze okazało się że cisnienie jest 2 bary biegu jałowym przy temp.90st.czyli jak najbardziej prawidłowe.Pomiar manometrem mechanicznym jest jedynym sposobem żeby upewnić się czy ciśnienie jest prawidłowe bo z czujnikami róznie bywa .Dario152 pisze:Mam go pare dni
No i wszystko jasne .Dół silnika do roboty . Ciśnienie oleju na wolnych obrotach po rozgrzaniu 0,8 bar .Robota bez materiału około 300zł.
Wlałem minerała Elf Turbo i to samo ,a myślałem że jeszcze pojeżdże zanim zdecyduję sie na remont. Kurczęta gdybym gdzieś dostał cały silnik ,to opylił bym Turbinę na gwarancji .Chyba że dostałbym gdzieś kolektor wydechowy bez turba i lał Superol .Przy mojej jeździe z rok bym pojeździl :lol:
Może ktoś ma dojścia do kogoś kto ściąga z UK.
Wlałem minerała Elf Turbo i to samo ,a myślałem że jeszcze pojeżdże zanim zdecyduję sie na remont. Kurczęta gdybym gdzieś dostał cały silnik ,to opylił bym Turbinę na gwarancji .Chyba że dostałbym gdzieś kolektor wydechowy bez turba i lał Superol .Przy mojej jeździe z rok bym pojeździl :lol:
Może ktoś ma dojścia do kogoś kto ściąga z UK.
Kolego co rozumiesz pod pojeciem robienia dołu (panewki główne i korbowodowe?)
Co do kolektora bez miejsca na turbo to nie wiem czy wypali. Kolektor był by z silnka 1Y (1,9d) i powinien pasowac beż problemu, tylko czy da się tak jeździć , bo pompe wtryskowa jest chyba połaczona z ciśnieniem wytwarzanym przez turbo i nie wiem jak było by wtedy z podawaniem paliwa.
Co do kolektora bez miejsca na turbo to nie wiem czy wypali. Kolektor był by z silnka 1Y (1,9d) i powinien pasowac beż problemu, tylko czy da się tak jeździć , bo pompe wtryskowa jest chyba połaczona z ciśnieniem wytwarzanym przez turbo i nie wiem jak było by wtedy z podawaniem paliwa.
Tak ,panewki główne i korbowodowe . W serwisie powiedzieli mi o tym myku z kolektorem . Sam nie wiem do końca co chcę :mrgreen: . Na 05.10 .2009 r. Umówilem sie na robienie panewek,przy okazji wymienię też uszczelniacze zaworów , po takim przebiegu ( okło 260 tys ) lepiej wymienić. Na aledrogo znalazłem B4 z silnikiem takim jak mój, Silnik podobno ideał. Facet ma się namyslić czy sprzeda sam silnik. Z drugiej strony mój po naprawie biędzie cacy.
Czlowiek to potrafi sobie narobic zamętu
Darek
Czlowiek to potrafi sobie narobic zamętu
Darek
Jak już chcesz pchać w ten silnik to poswieć jeszcze kase i zmierz cisnienie na cylindrach, żeby się nie okazało, że zrobisz panewki a ciśnienia nie będzie na cylindrach. Jak Ci auto pali. Było kilka dni zinych ostanio. Jak rano palił?Dario152 pisze:Tak ,panewki główne i korbowodowe . W serwisie powiedzieli mi o tym myku z kolektorem . Sam nie wiem do końca co chcę :mrgreen: . Na 05.10 .2009 r. Umówilem sie na robienie panewek,przy okazji wymienię też uszczelniacze zaworów , po takim przebiegu ( okło 260 tys ) lepiej wymienić. Na aledrogo znalazłem B4 z silnikiem takim jak mój, Silnik podobno ideał. Facet ma się namyslić czy sprzeda sam silnik. Z drugiej strony mój po naprawie biędzie cacy.
Czlowiek to potrafi sobie narobic zamętu
Darek