[b3 18E] Rozładowuje akumulator
[b3 18E] Rozładowuje akumulator
Witam
u mojego ojca w b3 zrobił sie nielada problem mianowicie po około 2 dni postoju siada totalnie akumulator nawet zegarek sie nie świeci, i to nie wina aku bo wkładałem kolejne dwa które mam w zapasie w tym jeden na gwarancji,światełko w bagażniku też odpada tak jaki radio i alarm bo sprawdzałem, pozatym po podłączeniu amperomierza nie jest widoczy żaden spadek napięcia co to do licha może byc???? z góry dzieki za odp i pozdrawiam
u mojego ojca w b3 zrobił sie nielada problem mianowicie po około 2 dni postoju siada totalnie akumulator nawet zegarek sie nie świeci, i to nie wina aku bo wkładałem kolejne dwa które mam w zapasie w tym jeden na gwarancji,światełko w bagażniku też odpada tak jaki radio i alarm bo sprawdzałem, pozatym po podłączeniu amperomierza nie jest widoczy żaden spadek napięcia co to do licha może byc???? z góry dzieki za odp i pozdrawiam
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
mlodysowa, jak chcesz sprawdzić czy coś nie żre na lewo prądziku z aku to nie sprawdzaj tego mierząc spadki napięcia (bo nic nie zobaczysz). Żeby stwierdzić czy prąd spoczynkowy jest normalny musisz odpiąć jedną klemę i w szereg wpiąć się z amperomierzem. Czyli do aku jedna końcówka miernika, a do klemy druga i dopiero odczytujesz jaki jest spoczynkowy pobór prądu. Oczywiście zapłon wyłączony, drzwi pozamykane i wszystkie odbiorniki wyłączone - tak jak zostawiasz samochód idąc do domu. Pobór prądu nie powinien być większy niż 20mA. Jeśli jest większy to trzeba szukać przyczyny w instalacji. Najczęściej regulator napięcia w alternatorze.
A na przyszłość używaj funkcji "szukaj" zanim założysz nowy wątek, o rozładowywaniu aku już było kilka wątków.
A na przyszłość używaj funkcji "szukaj" zanim założysz nowy wątek, o rozładowywaniu aku już było kilka wątków.
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
W szukajce szukałem ale nic nieznalazłem konkretnego a pobór prądu dokładnie tak mierzyłem bo z zawodu jestem elktromechanik tylko że w troszke innej dziedzinie niż samochody spróbuje z tym alternatorem.Danek pisze:mlodysowa, jak chcesz sprawdzić czy coś nie żre na lewo prądziku z aku to nie sprawdzaj tego mierząc spadki napięcia (bo nic nie zobaczysz). Żeby stwierdzić czy prąd spoczynkowy jest normalny musisz odpiąć jedną klemę i w szereg wpiąć się z amperomierzem. Czyli do aku jedna końcówka miernika, a do klemy druga i dopiero odczytujesz jaki jest spoczynkowy pobór prądu. Oczywiście zapłon wyłączony, drzwi pozamykane i wszystkie odbiorniki wyłączone - tak jak zostawiasz samochód idąc do domu. Pobór prądu nie powinien być większy niż 20mA. Jeśli jest większy to trzeba szukać przyczyny w instalacji. Najczęściej regulator napięcia w alternatorze.
A na przyszłość używaj funkcji "szukaj" zanim założysz nowy wątek, o rozładowywaniu aku już było kilka wątków.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Mierzyłeś i co? Jak wynik?
Napisałeś, że nie ma spadków napięcia, a nie że pobór prądu utrzymuje się w normie (czyli poniżej 20mA), a to "drobna" różnica.
Akurat o alternatorze i centralnym (pompka) oraz oświetleniu bagażnika było tu: viewtopic.php?t=10278&highlight=roz%B3a ... akumulator
Napisałeś, że nie ma spadków napięcia, a nie że pobór prądu utrzymuje się w normie (czyli poniżej 20mA), a to "drobna" różnica.
Akurat o alternatorze i centralnym (pompka) oraz oświetleniu bagażnika było tu: viewtopic.php?t=10278&highlight=roz%B3a ... akumulator
w związku z tym, że mój post został wczoraj usunięty podpinam się pod tym gdyż uważam, że mam podobny problem, a nie mam pojęcia za co się wziąć, aby go rozwiązać
do rzeczy:
Panowie posiadam cabrio 2.8 94r i mam dość poważny problem
otóż coś, nie wiadomo co, rozładowuje mi akumulator nie wiem po ilu dniach/godzinach, stało auto 5 dni i aku kompletne zero
wcześniej jakieś miesiąc czy dwa temu auto bez problemu odpalało nawet po 14 dniach stania
dodam, że jakiś czas temu zauważyłem, że wszystko mi działa bez kluczyka czyli np. szyby, dmuchawa jak przedtem działa tylko z zapłonem teraz działa bez
nie mam pojęcia gdzie szukać, wszystko jest sprawne, ładowanie OK, odłączyłem alarm i syrenę, ale dalej to samo
znajomy też miał taki problem w 80-tce sedan, odłączał klemę, ale sprzedał auto i do dziś nie wie co to mogło być, nie wiem jak nowy właściciel czy naprawił to czy nadal się z tym zmaga
ja narazie też muszę odłączać klemę, bo za niedługo będę miał aku do wymiany
proszę o pomoc, może ktoś z Was miał kiedyś podobny problem w swoim aucie
do rzeczy:
Panowie posiadam cabrio 2.8 94r i mam dość poważny problem
otóż coś, nie wiadomo co, rozładowuje mi akumulator nie wiem po ilu dniach/godzinach, stało auto 5 dni i aku kompletne zero
wcześniej jakieś miesiąc czy dwa temu auto bez problemu odpalało nawet po 14 dniach stania
dodam, że jakiś czas temu zauważyłem, że wszystko mi działa bez kluczyka czyli np. szyby, dmuchawa jak przedtem działa tylko z zapłonem teraz działa bez
nie mam pojęcia gdzie szukać, wszystko jest sprawne, ładowanie OK, odłączyłem alarm i syrenę, ale dalej to samo
znajomy też miał taki problem w 80-tce sedan, odłączał klemę, ale sprzedał auto i do dziś nie wie co to mogło być, nie wiem jak nowy właściciel czy naprawił to czy nadal się z tym zmaga
ja narazie też muszę odłączać klemę, bo za niedługo będę miał aku do wymiany
proszę o pomoc, może ktoś z Was miał kiedyś podobny problem w swoim aucie
Ostatnio zmieniony 12 maja 2013, 12:45 przez P_F, łącznie zmieniany 1 raz.
Skoro dziala wszystko bez kluczyka to mozę kostka stacyjki/stacyjka padła i cały czas masz prąd w aucie i może np cały czas jest aktywny układ zapłonowy.
Poczytaj:
https://audi80.pl/b4-1z-pomiar-pobor ... 848,15.htm
tam na ostatniej stronie jest opis jak pomierzyć pobór prądu. Potrzebujesz miernik zeby wytzymał z 10A i kogoś do pomocy i jedziesz
Jak już bedziesz wiedział jaki masz pobór. Ktoś niech po kolei wyjmuje bezpieczniki, a ty obserwuj kiedy pobór spadnie. Jak znajdziesz to patrzysz od za co odpowiada dany bezpiecznik (w dziale elektryka jest przypiety temat z opisem bezpieczników) i szukasz gdzie ci ten prąd ginie. Pobór na postoju powienien byc okolo 0,01-0,02A
i tu https://audi80.pl/all-czy-to-mozliwe ... htm#259644
Poczytaj:
https://audi80.pl/b4-1z-pomiar-pobor ... 848,15.htm
tam na ostatniej stronie jest opis jak pomierzyć pobór prądu. Potrzebujesz miernik zeby wytzymał z 10A i kogoś do pomocy i jedziesz
Jak już bedziesz wiedział jaki masz pobór. Ktoś niech po kolei wyjmuje bezpieczniki, a ty obserwuj kiedy pobór spadnie. Jak znajdziesz to patrzysz od za co odpowiada dany bezpiecznik (w dziale elektryka jest przypiety temat z opisem bezpieczników) i szukasz gdzie ci ten prąd ginie. Pobór na postoju powienien byc okolo 0,01-0,02A
i tu https://audi80.pl/all-czy-to-mozliwe ... htm#259644
dziękówa kolega, spróbuje tylko muszę najpierw miernik dorwać
nawet jak zapłon jest załączony to chyba nie pobiera aż tyle prądu ? czy się mylę ?
poza tym ten niby załączony zapłon zauważyłem już trochę temu, nic się nie działo autu nawet jak stało więcej jak 5dni
nawet jak zapłon jest załączony to chyba nie pobiera aż tyle prądu ? czy się mylę ?
poza tym ten niby załączony zapłon zauważyłem już trochę temu, nic się nie działo autu nawet jak stało więcej jak 5dni
Ostatnio zmieniony 12 maja 2013, 12:45 przez P_F, łącznie zmieniany 1 raz.
nie rób pomiaru na właczonym zapłonie, bo zaden mirnik tego nie wytrzyma <ok> . Zanim zaczniesz mierzyć wyłacz wszystkie lampki radia itp.P_F pisze:dziękówa kolega, spróbuje tylko muszę najpierw miernik dorwać
nawet jak zapłon jest załączony to chyba nie pobiera aż tyle prądu ? czy się mylę ?
poza tym ten niby załączony zapłon zauważyłem już trochę temu, nic się nie działo autu nawet jak stało więcej jak 5dni
wiem wiem, że mam robić pomiar bez załączonego zapłonu
tylko chodzi mi o to czy nawet jeśli mam załączony to pobiera on aż tyle prądu żeby w 5 dni aku rozładować ?
poza tym tak jak pisałem wyżej, że po wyjęciu kluczyka szyby nadal działają możliwe jest, że mam na stałe załączony układ zapłonowy..tak jak napisałeś..jak go odłączyć żeby dokonać pomiaru ? i sprawdzić czy to załączony układ pobiera prąc czy może coś innego
tylko chodzi mi o to czy nawet jeśli mam załączony to pobiera on aż tyle prądu żeby w 5 dni aku rozładować ?
poza tym tak jak pisałem wyżej, że po wyjęciu kluczyka szyby nadal działają możliwe jest, że mam na stałe załączony układ zapłonowy..tak jak napisałeś..jak go odłączyć żeby dokonać pomiaru ? i sprawdzić czy to załączony układ pobiera prąc czy może coś innego
Ostatnio zmieniony 12 maja 2013, 12:46 przez P_F, łącznie zmieniany 1 raz.
:shock: a tego nie wiem. W dieslu u siebie bym ściagnął kabel od grzania świec <ok>P_F pisze:wiem wiem, że mam robić pomiar bez załączonego zapłonu
tylko chodzi mi o to czy nawet jeśli mam załączony to pobiera on aż tyle prądu żeby w 5 dni aku rozładować ?
poza tym tak jak pisałem wyżej, że po wyjęciu kluczyka szyby nadal działają możliwe jest, że mam na stałe załączony układ zapłonowy..tak jak napisałeś..jak go odłączyć żeby dokonać pomiaru ? i sprawdzić czy to załączony układ pobiera prąc czy może coś innego
hM..czyli jak mam załączony zapłon to szkoda robić pomiar, bo mi się schrzani miernik tak?
w takim razie jak sprawdzić czy mam załączony zapłon czy też nie ? bo jeśli nie mam to robię pomiar, a jeśli mam to nie wiem
w takim razie jak sprawdzić czy mam załączony zapłon czy też nie ? bo jeśli nie mam to robię pomiar, a jeśli mam to nie wiem
Ostatnio zmieniony 12 maja 2013, 12:46 przez P_F, łącznie zmieniany 1 raz.
Zrób tak jak radzili koledzy wcześniej wepnij się w obwód amperomierzem i wyciągaj po kolei bezpieczniki i patrz na pobór prądu, wtedy dowiesz się co masz włączone i pobiera prąd lub na którym obwodzie szukać.U mnie w ciągu 4 dni pożerało akumulator źle podłączone radio i wtedy pobór prądu wynosił 0,70A.