[B4 All]Oryginalny alarm pomoc
[B4 All]Oryginalny alarm pomoc
Witam klubowiczów!
Czy ktoś wie jak podłączyć oryginalny alarm który znajduje się w Audi B4 do sterownika centralnego zamka na pilota?
Zamykając z kluczyka alarm sie uzbraja potwierdzając sygnałem w lewym błotniku i migającą diodą w przełączniku przeciwmgielnym.
Po zamontowaniu centralki na pilota,zamykając z pilota alarm nie uzbraja się.A chciałbym aby się uzbrajał.
Może wiecie co mam zrobić w tym temacie?
Dodam ze mam alarm bez żadnych czujników,jest tylko odcięcie zapłonu jak też uruchamia się po otwarciu drzwi.
A wstawiłem taki sterownik centr.zamka:
http://www.allegro.pl/item692636703_ste ... _seat.html
Za pomoc bardzo dziękuję!Pozdrawiam!
Czy ktoś wie jak podłączyć oryginalny alarm który znajduje się w Audi B4 do sterownika centralnego zamka na pilota?
Zamykając z kluczyka alarm sie uzbraja potwierdzając sygnałem w lewym błotniku i migającą diodą w przełączniku przeciwmgielnym.
Po zamontowaniu centralki na pilota,zamykając z pilota alarm nie uzbraja się.A chciałbym aby się uzbrajał.
Może wiecie co mam zrobić w tym temacie?
Dodam ze mam alarm bez żadnych czujników,jest tylko odcięcie zapłonu jak też uruchamia się po otwarciu drzwi.
A wstawiłem taki sterownik centr.zamka:
http://www.allegro.pl/item692636703_ste ... _seat.html
Za pomoc bardzo dziękuję!Pozdrawiam!
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Już w twoim ostatnim temacie pisałem że muszą iść inne kable z zamka w drzwiach które uzbrajają alarm. Możliwe że jakbyś zastosował sterowanie dwom minusami i wpiął je do kostki przy pompce w bagażniku alarm mógłby działać.
Kiedyś zakładem sterownik centralnego w bagażniku i szukałem przewodu idącego z drzwi na którym plus zmienia się na minus. Dotykałem wtedy kontrolką z żarówką podłączoną jedynym końcem do masy po kolei po kabli przy pompce. I tak na niektórych jak podałem im masę przez kontrolkę to zamykałem i otwierałem drzwi. Zrób podobnie najlepiej przez małą żaróweczkę aby jak trafisz na plus nie zrobić zwarcia. Gdy trafisz na przewód zasuwający będziesz mógł zobaczyć czy alarm się uzbroił, najlepiej żebyś zatrzasną zamek w klapie bagażnika żeby alarm myślał że klapa jest zamknięta bo inaczej może się nie uzbroić.
Jak nic to nie da i nikt nie napisze jak to rozwiązać pozostaje samemu rozebrać drzwi, rozkminić jak to działa i dorobić sterowanie.
[ Dodano: 2009-10-01, 18:13 ]
Na forum elektrody znalazłem przed chwilą tak jakby odwiedź:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1163432.html
Koleś tam podłączył impulsy masy pod kable wychodzące z bębenka zamka drzwi, czyli tak jak podejrzewałem.
Kiedyś zakładem sterownik centralnego w bagażniku i szukałem przewodu idącego z drzwi na którym plus zmienia się na minus. Dotykałem wtedy kontrolką z żarówką podłączoną jedynym końcem do masy po kolei po kabli przy pompce. I tak na niektórych jak podałem im masę przez kontrolkę to zamykałem i otwierałem drzwi. Zrób podobnie najlepiej przez małą żaróweczkę aby jak trafisz na plus nie zrobić zwarcia. Gdy trafisz na przewód zasuwający będziesz mógł zobaczyć czy alarm się uzbroił, najlepiej żebyś zatrzasną zamek w klapie bagażnika żeby alarm myślał że klapa jest zamknięta bo inaczej może się nie uzbroić.
Jak nic to nie da i nikt nie napisze jak to rozwiązać pozostaje samemu rozebrać drzwi, rozkminić jak to działa i dorobić sterowanie.
[ Dodano: 2009-10-01, 18:13 ]
Na forum elektrody znalazłem przed chwilą tak jakby odwiedź:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1163432.html
Koleś tam podłączył impulsy masy pod kable wychodzące z bębenka zamka drzwi, czyli tak jak podejrzewałem.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Tak. Człowiek z forum elektrody opisał, jakie miał kable: brązowy, brązowo-szary, brązowo-zielony. Wiec ich poszukaj we wiązce wychodzącej z drzwi i sprawdź je wkłuwając się igłą z miernikiem z drugim końcem podłączonym pod plus. I sprawdzaj, na których dwóch pojawi minus się przy zasuwaniu i odsuwaniu z kluczyka. Do nich trzeba będzie się podłączyć.ibizablue pisze:Czyli mam odnalezć kable idące z bębenka drzwi i wpiąć sie impulsami (-) tak?
Musisz inaczej skonfigurować centralkę od pilota. Jeśli kupiłeś popularne na allegro sterowniki uniwersalne i masz podobną instrukcje to tej:ibizablue pisze:Tylko te impulsy muszą być z centralki tak?Wiesz skąd je wziąc?
To wystarczy, że ponownie skonfigurujesz sterownik, zamiast konfigu na zamek pneumatyczny ustawiasz konfigurację na zamek sterowny - (minusem). Jeśli jest on na stałe zaprojektowany jako sterownik do pneumatycznego zamka będzie trochę trudniej. Trzeba będzie przy użyciu paru przekaźników i diod zenera zmienić jego działanie.
Problem rozwiazalem!
Moze komus sie to przyda wiec opisze jak to zrobic.
Trzeba zrobic centralke na pilota tak aby podawala (-)kablami sterujacymi
Zdjac boczek drzwi kierowcy i znalezc tam 3 przewody biegnace od wkladki drzwi
I wpiac sie w zewnetrzne kable czyli lewy i prawy tak aby na nie podawane byly impulsy (-) na zamykanie i otwieranie.Do srodkowego nic nie podlaczamy.
Wtedy nam bedzie zamykac centralny zamek i uzbrajac oryginalny alarm.
Mysle ze komus to sie przyda!Pozdrawiam!
Moze komus sie to przyda wiec opisze jak to zrobic.
Trzeba zrobic centralke na pilota tak aby podawala (-)kablami sterujacymi
Zdjac boczek drzwi kierowcy i znalezc tam 3 przewody biegnace od wkladki drzwi
I wpiac sie w zewnetrzne kable czyli lewy i prawy tak aby na nie podawane byly impulsy (-) na zamykanie i otwieranie.Do srodkowego nic nie podlaczamy.
Wtedy nam bedzie zamykac centralny zamek i uzbrajac oryginalny alarm.
Mysle ze komus to sie przyda!Pozdrawiam!
Oczywiscie!Mam sterownik ktory zakupilem na allegro z kluczami scyzoryk.Standardowo Audi b4 jest sterowane + i - na przemian to jest otwieranie i zamykanie i wpinasz sie w przewod chyba niebieski idacy w slupku kierowcy do drzwi i go przecinasz i z jednej strony podpinasz jeden przewod z centralki(Kabel sterujacy) i z drugiej drugi kabel z centralki (kabel sterujacy) wtedy centralny bedzie sie zamykal i otwieral lecz nie bedzie ci uzbrajal alarmu oryginalnego.
A zeby sie uzbrajal tez alarm:
Musisz wziac instrukcje swojej centralki na pilota i podlaczyc ja tak aby na kable sterujace podawala dwa minusy(w instrukcji bedziesz mial schemat),potem musisz zdjac boczek drzwi kierowcy i te dwa kable sterujace podlaczyc do kabli idacych od wkladki zamka.Na dole drzwi bedzie taka kostka z ktorej wychodza 3 kable(na kostce beda ponumerowane 1,2,3).Musisz sie wpiac w zewnetrzne kable one sa od alarmu.I beda przez nie zamykac,otwierac jak tez uzbrajac alarm.
Jesli bedziesz mial problemy to pisz,sluze pomoca.
Pozdrawiam! <ok>
A zeby sie uzbrajal tez alarm:
Musisz wziac instrukcje swojej centralki na pilota i podlaczyc ja tak aby na kable sterujace podawala dwa minusy(w instrukcji bedziesz mial schemat),potem musisz zdjac boczek drzwi kierowcy i te dwa kable sterujace podlaczyc do kabli idacych od wkladki zamka.Na dole drzwi bedzie taka kostka z ktorej wychodza 3 kable(na kostce beda ponumerowane 1,2,3).Musisz sie wpiac w zewnetrzne kable one sa od alarmu.I beda przez nie zamykac,otwierac jak tez uzbrajac alarm.
Jesli bedziesz mial problemy to pisz,sluze pomoca.
Pozdrawiam! <ok>
Witam wszystkich!!!
Ogólnie mam podobny problem, chodzi o to ze miałem alarm na pilota połączony z centralnym wszystko było dobrze do czasu aż mi pompka centralnego siadła. Zmieniłem pompkę, działa ale tylko z kluczyka, z pilota już nie chce. Zaznaczę ze jak wciskam pilota to alarm się uzbraja a pompka nie reaguje, czy ktoś miał podobną sytuacje??? co może być przyczyną takiego zachowania?
Ogólnie mam podobny problem, chodzi o to ze miałem alarm na pilota połączony z centralnym wszystko było dobrze do czasu aż mi pompka centralnego siadła. Zmieniłem pompkę, działa ale tylko z kluczyka, z pilota już nie chce. Zaznaczę ze jak wciskam pilota to alarm się uzbraja a pompka nie reaguje, czy ktoś miał podobną sytuacje??? co może być przyczyną takiego zachowania?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Zależy w jaki sposób masz podłączony ten alarm do centralnego zamka. Gdyby był podłączony na sterowanie pneumatycznym zamkiem, wtedy gdy jeden z dwóch przewodów służących do sterowanie by się przerwał to by nie działał centralny zamek z kluczyka ma którychś drzwiach.
Centralny zasuwa Ci gdy zamykasz od strony kierowcy jaki pasażera :?:
Druga opcja ktoś mógł podłączyć sterowanie dwoma masami i gdy się takie sterownie odłączy wtedy centralny działa dalej normalnie.
Nie widziałeś żadnych dodatkowych podpiętych kabli do przewodów w wiązce idącej do pompki centralnego zamka :?:
Trzecia opcja to może gdzieś przez przypadek jakąś kombinacją przycisków na pilocie wyłączyłeś sterowanie centralnym zamkiem.
Centralny zasuwa Ci gdy zamykasz od strony kierowcy jaki pasażera :?:
Druga opcja ktoś mógł podłączyć sterowanie dwoma masami i gdy się takie sterownie odłączy wtedy centralny działa dalej normalnie.
Nie widziałeś żadnych dodatkowych podpiętych kabli do przewodów w wiązce idącej do pompki centralnego zamka :?:
Trzecia opcja to może gdzieś przez przypadek jakąś kombinacją przycisków na pilocie wyłączyłeś sterowanie centralnym zamkiem.
Aldi ogólnie to centralny zamyka się kluczykiem od kierowcy, pasażera i nawet w bagażniku czyli tak jak powinno być, jeśli chodzi o tą dodatkową wiązkę kabli to z tyłu przy pompce nie występuje ale dzisiaj odkręciłem półkę pod kierownic i tam właśnie chyba jest ten moduł sterowania alarmem, ogólnie kupa kabelków podpiętych i pozwijanych ze nie wiadomo za co się wziąść, były tam dwa bezpieczniki, sprawdzałem ale są dobre, jutro zamierzam zdjąć boczek z drzwi kierowcy i może dojdę o co chodzi w tej nie równej walce... Wcześniej przed zaistniała sytuacją wciskałem guzik w pilocie i się załączał centralny z alarmem do czasu kiedy ładowałem akumulator prostownikiem (od tego się zaczęło) odłączyłem prostownik po czasie przychodzę a samochód zamknięty a był otwarty, wciskam pilot alarm się uzbraja a zamek stoi w miejscu, próbuje otworzyć kluczykiem, oczywiście otwierają się same drzwi kierowcy. Więc jasne było ze pompka do wymiany, kupiłem używaną na allegro zamontowałem i okazuje się ze działa tylko z kluczyka, a pilot tylko załańcza lub rozłańcza alarm a ventralny nie reaguje. I teraz się zastanawiam czy wtedy podczas tego ładowania akumulatora nie doszło do jakiegoś zwarcia i czegoś mi tam nie spaliło :cry:
Miganie kierunków podczas zamykania centralnym zamkiem
Witam
Szukam podpowiedzi o centralnym zamku,otóż kilka dni temu podczas zamykania samochodu z pilota przestały działać kierunki ale tylko podczas zamykania pojazdu to tzw.mrygnięcie ,proszę coś podpowiedzieć bo sam niemam pomysłu B4 mam od niedawna
wogóle chciałbym wiedzieć czy to jest tylko sygnał zamknięcia centralnego czy do alarmu i jak to naprawić
Szukam podpowiedzi o centralnym zamku,otóż kilka dni temu podczas zamykania samochodu z pilota przestały działać kierunki ale tylko podczas zamykania pojazdu to tzw.mrygnięcie ,proszę coś podpowiedzieć bo sam niemam pomysłu B4 mam od niedawna
wogóle chciałbym wiedzieć czy to jest tylko sygnał zamknięcia centralnego czy do alarmu i jak to naprawić
-
- Forum Audi 80
- Posty: 14
- Rejestracja: 26 kwie 2009, 22:17
Re: [B4 All]Oryginalny alarm pomoc
U mnie zazbraja się i z kluczyka i z pilota ale lampka nie miga. Mimo że jak włączę te światła to się świeci, więc żaróweczka powinna być ok. A mam jeszcze pytanie, czy przy zazbrajaniu alarmu powinny błyknąć jakieś światła??ibizablue pisze:Witam klubowiczów!
Czy ktoś wie jak podłączyć oryginalny alarm który znajduje się w Audi B4 do sterownika centralnego zamka na pilota?
Zamykając z kluczyka alarm sie uzbraja potwierdzając sygnałem w lewym błotniku i migającą diodą w przełączniku przeciwmgielnym.