Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 AAZ] Dziwne zachowanie silnika

ODPOWIEDZ
WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

[B4 AAZ] Dziwne zachowanie silnika

Post autor: WOJTEK26 » 26 paź 2009, 14:55

Koledzy zwracam sie z taka oto prośbą. Problem jest z silnikiem 1,9 TD, problem dotyczy opóźnionej reakcji silnika na gaz ale tylko na zimnym silniku. Wyglada to tak silnik odpala bez problemu i trzyma wolne obroty ale próba jazdy zwykle kończy sie zgaśnieciem silnika lub jego zdławieniem, przy dodaniu lekko gazu przez jakies 1-2 sek nic sie nie dzieje az wkońcu zaczyna nabierac obrotów, bez zmiany połozenia gazu, jak wejdzie na obroty to późniejsze dodawanie gazu skutkuje natychmiastowa reakcja. Auto ma moc nie kopci oprócz tego dziwnego zachowania brak jakich kolwiek innych obajwów. Pytanie czy podkrecenie dawki na wolnych obrotach moze pomóc, w przewodzie paliwowym sa bąble powietrza ale paliwo sie nie cofa i nie wpływa to na moc silnika.

grinch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1400
Rejestracja: 16 maja 2007, 14:50

Re: [B4 AAZ] Dziwne zachowanie silnika

Post autor: grinch » 26 paź 2009, 15:10

WOJTEK26 pisze:Koledzy zwracam sie z taka oto prośbą. Problem jest z silnikiem 1,9 TD, problem dotyczy opóźnionej reakcji silnika na gaz ale tylko na zimnym silniku. Wyglada to tak silnik odpala bez problemu i trzyma wolne obroty ale próba jazdy zwykle kończy sie zgaśnieciem silnika lub jego zdławieniem, przy dodaniu lekko gazu przez jakies 1-2 sek nic sie nie dzieje az wkońcu zaczyna nabierac obrotów, bez zmiany połozenia gazu, jak wejdzie na obroty to późniejsze dodawanie gazu skutkuje natychmiastowa reakcja. Auto ma moc nie kopci oprócz tego dziwnego zachowania brak jakich kolwiek innych obajwów. Pytanie czy podkrecenie dawki na wolnych obrotach moze pomóc, w przewodzie paliwowym sa bąble powietrza ale paliwo sie nie cofa i nie wpływa to na moc silnika.
... Ja miałem podobny objaw jak przesadziłem z dawka paliwa, tak dodałem koksu że auto się zamulało nie miało powietrza i musiałem wajchować biegami :!:

... Zobacz czy gdzieś wycieków nie ma :!:

Może link od gazu przestaw na szybsze reagowanie :!:

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 26 paź 2009, 15:25

grinch pisze:... Ja miałem podobny objaw jak przesadziłem z dawka paliwa, tak dodałem koksu że auto się zamulało nie miało powietrza i musiałem wajchować biegami :!:
Ale gdyby dostawał za dużo wachy to momentalnie robiłaby się z tyłu chmura czarnego dymu.

A filterek paliwa sprawdzałeś. Już nie takie cyrki się działy przez jego zapchanie. No i te bąbelki w przewodach też mi się nie podobają. Nie powinno ich tam być.

muniorek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 179
Rejestracja: 02 wrz 2007, 13:18
Lokalizacja: Lublin

Post autor: muniorek » 26 paź 2009, 18:34

WOJTEK26 pisze:Pytanie czy podkrecenie dawki na wolnych obrotach moze pomóc
Podkręć wydatek szczatkowy ,śruba po stronie pompy od silnika ,jezeli nie ruszana wczesniej będzie na niej plastikowa plomba koloru czerwonego .Jak nie bedzie plomby znaczy że ktoś wcześniej grzebał i rozregulował

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 26 paź 2009, 19:34

Auto było sprowadzone z Niemiec miesiąc temu przy okazji wszystkie filtry i rozrzad po wymianie. Dawka napewno nie jest za duza bo auto jak juz zareaguje na gaz to ładnie idzie i nie zostawia chmury, problem jest tylko w tym pierwszym uruchomieniu, jak pochodzi z 2-3 minuty na wolnych obrotach to potem reaguje normlanie na gaz.

grinch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1400
Rejestracja: 16 maja 2007, 14:50

Post autor: grinch » 26 paź 2009, 19:39

WOJTEK26 pisze:Auto było sprowadzone z Niemiec miesiąc temu przy okazji wszystkie filtry i rozrzad po wymianie. Dawka napewno nie jest za duza bo auto jak juz zareaguje na gaz to ładnie idzie i nie zostawia chmury, problem jest tylko w tym pierwszym uruchomieniu, jak pochodzi z 2-3 minuty na wolnych obrotach to potem reaguje normlanie na gaz.
... Obstawiam że coś z paliwem, załóż zaworek zwrotnych jak są bąbelki :!:
Nigdy to nie zaszkodzi a juz nigdy nie cofnie się paliwo itp :!:

... Najprostsza rzecz może okazać się istotna :!:

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 26 paź 2009, 19:42

ja bym dawke podciagnal na srubie o 180stopni, i zobaczyl wtedy co sie dzieje.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 27 paź 2009, 09:23

Gdyby paliwo sie cofało to problem byłby z uruchomieniem silnika, spróbuje podkrecic dawke a moze ktos podrzucic fotke pompy z opisem srub która jest od czego bo dawno nie robiłem i pamiec zawiodła.

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 27 paź 2009, 09:36

WOJTEK26 pisze:Gdyby paliwo sie cofało to problem byłby z uruchomieniem silnika, spróbuje podkrecic dawke a moze ktos podrzucic fotke pompy z opisem srub która jest od czego bo dawno nie robiłem i pamiec zawiodła.
pompa==> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... acja+pompy

lda==> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... skowej+lda

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 27 paź 2009, 12:40

Dzieki kolego i nastała jasnosc <ok> punkcik dla Ciebie. O LDA to wiem co i jak tylko musze dorwac bost pin od SB lub Ducato. :mrgreen:

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 27 paź 2009, 20:18

spoko:) Daj znac co sie bedzie dzialo z autem jak zwiekszysz dawke[po zwiekszeniu dawki automatycznie podnosza sie obroty i caly wydatek pompy na +] <ok>

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 28 paź 2009, 09:41

NA razie szwgier jeździ autkiem jak tylko pojawi sei znowu u mnie to spróbujemy cos podziałac i dam znac jak sie to skończyło ;-)

A wiec tak problem rozwiazany. Dawka paliwa była za mocno podkrecona auto spalało 8,5l na 100km, kont wtrysku lekko musiałem zmodyfikowac, lekko przestawiłem linke na dźwigni gazu zeby wczesniej "łapała", zmniejszyłem obroty bo były i tak za wysokie, po montazu boost pina auto ożyło i zobaczymy jak teraz bedzie paliło. ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl