[B4 '95 2.0 ABK] Klimatronik nie pokazuje prędkości
[B4 '95 2.0 ABK] Klimatronik nie pokazuje prędkości
Witam!
Już się gdzieś witałem ale jeszcze raz WITAJCIE wszyscy - moje auto AUDI B4 95r 2.0 ABK
Klimatronik,ABS,2xAIRBAG,pełna elektryka.
Jak w temacie mam problem z "określeniem" prędkości auta. Tzn licznik działa porpawnie-sprawdzane z A6 ale po wejściu w kodowanie klimatronika nie wyświetla mi prędkości auta. Po wejściu w odpowiedni kanał ciągle pokazuje mi wartość "OOo". Dodam,że cała reszta jak obroty silnika,temperatura z czujników jest wyświetlana jak najbardziej OK.
Wiem,że sygnał prędkości mogę wziąść z jednego z pinów od komputera. Tylko pytanie gdzie powinien być podpięty,i jak, do klimatronika - a może jest jakiś inny czujnik prędkości.
Jest też inny problem z samą klimą...nie grzeje jak powinna. A mianowicie 7*C OUT na panelu 22*C,dogrzewa fajnie,a jak osiągnie temperature zaczyna chłodzić - z kratek leci zimne powietrze. Nagrzewnica wymieniona,klapy sterujące pooklejane na nowo,wszystkie silniczki sterujące działają - klima nie daje żadnych błędów. Macie pomysł co to może być?
Zimą trzeba grzać na "HI" żeby było ciepło,inaczej nagrzeje i chłodzi. Latem wszystko fajnie chłodzi i trzyma zadaną temperaturę.
Dokładnie to samo mam w AUDI A6 '98r 2.5 TDI z klimatronikiem 2 strefowym.
Pozdrawiam
Piotrek
Już się gdzieś witałem ale jeszcze raz WITAJCIE wszyscy - moje auto AUDI B4 95r 2.0 ABK
Klimatronik,ABS,2xAIRBAG,pełna elektryka.
Jak w temacie mam problem z "określeniem" prędkości auta. Tzn licznik działa porpawnie-sprawdzane z A6 ale po wejściu w kodowanie klimatronika nie wyświetla mi prędkości auta. Po wejściu w odpowiedni kanał ciągle pokazuje mi wartość "OOo". Dodam,że cała reszta jak obroty silnika,temperatura z czujników jest wyświetlana jak najbardziej OK.
Wiem,że sygnał prędkości mogę wziąść z jednego z pinów od komputera. Tylko pytanie gdzie powinien być podpięty,i jak, do klimatronika - a może jest jakiś inny czujnik prędkości.
Jest też inny problem z samą klimą...nie grzeje jak powinna. A mianowicie 7*C OUT na panelu 22*C,dogrzewa fajnie,a jak osiągnie temperature zaczyna chłodzić - z kratek leci zimne powietrze. Nagrzewnica wymieniona,klapy sterujące pooklejane na nowo,wszystkie silniczki sterujące działają - klima nie daje żadnych błędów. Macie pomysł co to może być?
Zimą trzeba grzać na "HI" żeby było ciepło,inaczej nagrzeje i chłodzi. Latem wszystko fajnie chłodzi i trzyma zadaną temperaturę.
Dokładnie to samo mam w AUDI A6 '98r 2.5 TDI z klimatronikiem 2 strefowym.
Pozdrawiam
Piotrek
Klima na 100% się nie załącza - w B4 nie mam paska na kompresorze-uszkodzony. Klimatronik nie schładza powietrza tylko wpusza za zimne z zewnątrz - daje taką temperaturę jak na dworzu - a chodzi żeby utrzymywał te przykładowe 22*C.
Prędkość sprawdzałem na kanale 17 (zgodnie z kodami klimatronika tego forum) i niestety OOo czy stoje,czy jadę...
Prędkość sprawdzałem na kanale 17 (zgodnie z kodami klimatronika tego forum) i niestety OOo czy stoje,czy jadę...
Kolego,na jakie pytanie sobie odpowiedziałem?
Czy to,że pasek od kompresora jest zdjęty to fakt,że panel klimatronika nie pokazuje mi pedkości???A może brak paska powoduje,że klimatronik najpierw ładnie nagrzewa a później zamiast utrzymywać temperaturę zaczyna chłodzić?
Nie widzę sensu w żadnej Twojej odpowiedzi,chociaż i tak dzięki za zainteresowanie.
Czy to,że pasek od kompresora jest zdjęty to fakt,że panel klimatronika nie pokazuje mi pedkości???A może brak paska powoduje,że klimatronik najpierw ładnie nagrzewa a później zamiast utrzymywać temperaturę zaczyna chłodzić?
Nie widzę sensu w żadnej Twojej odpowiedzi,chociaż i tak dzięki za zainteresowanie.
- Audi Sport
- Forum Audi 80
- Posty: 1819
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.
- shellah
- Forum Audi 80
- Posty: 3081
- Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
- Imię: Artur
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe
- Silnik: 2.8 AAH+lpg
- Lokalizacja: Reading UK
Skoro nagrzewnica wymieniona i wszystko git to problemu nie powinno byćpiter-eg pisze:że klimatronik najpierw ładnie nagrzewa a później zamiast utrzymywać temperaturę zaczyna chłodzić?
raczej to wykluczam ponieważ panel sterowania jest prosty jak konstrukcja cepa i skoro pokazuje max to daje sygnał do nagrzewnicy aby ta dała taką siłe.Audi Sport pisze:że masz coś walnięte w panelu sterowania climatronickiem
Napisałeś że ją wymieniłeś a nie jest tak że przypadkiem przy składaniu jakaś wtyczka nie jest przełamana lub kabel za luźny :?:
Od razu wykluczyleś najistotniejsze rzeczy
Nie kwestionuje Twojej wiedzy ale powiedz mi jakim cudem obroty silnika są tym samym co prędkość samochodu?Z mojej wiedzy wynika,że prędkość liczona jest z czunika w skrzyni biegów, ewentualnie można zczytać z prędkośći obrotowej koła - czujnik ABS.Audi Sport pisze:Kolego po prostu prędkość jest liczona za obrotów na sprężarce a jak masz pasek zdjęty to jak ma się prędkość pokazywać ??? Według mnie z tym grzaniem i nagłym chłodzeniem to jest taka sprawa, że masz coś walnięte w panelu sterowania climatronickiem.
To o czym Ty napisałeś jest obrotami silnika,a nie o to mi chodzi.Obroty pokazuje idealnie,nie pokazuje prędkości i moje pytanie brzmi JAK I GDZIE TO PODŁĄCZYĆ/SPRAWDZIĆ.
Tak,nagrzewnica wymieniona, wszystie kostki podpięte, czujniki też. Auto nagrzewa się idealnie ale nie utrzymuje tej temperatury. Nie mam już pomysłów, co może być przyczyną - zwłaszcza,że mam też A6 '98 i tam objaw jest dokładnie ten sam. A obie klimy nie wykazują błędów.
- Audi Sport
- Forum Audi 80
- Posty: 1819
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.
Może walnięty czujnik temperatury w co jest na deszcze rozdzielczej ?? Aha Jak się nie mylę to ze sterownika silnika idzie info do sterownika klimy jaki jest bieg i obroty silnika i tak jest liczona prędkość oczywiście nie zapewniam, że tak na prawdę jest ale gdzieś mi to obiło się o uszy. Sprawdź też czy kabel ze skrzyni idący od sterownika klimy nie jest przerwany.
Kolego wszystko jest OK z klimatronikiem, to tylko twoje złudzenie. jak auto sie na grzewa i masz na AUTO to nadmuch idzie na szybe przednia i na nogi, po osiagnieciu temp zadanej (wentylator chodzi na 2-3 kreskach) nadmuch przełacza sie na kratki centralne. Gdyby cały czas grzał to ugotowałbys sie wkońcu, wpuszcza chłodniejsze powietrze aby utrzymac zadana temp, ustaw sobie stale nadmuch na nogi i szybe, zobaczysz ze temp w aucie bedzie odpowiednia.