Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ 1.9TDI 1Z] mała moc na hamowni maha a osiągi przeczą temu

Awatar użytkownika
kostrz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 365
Rejestracja: 06 maja 2009, 09:51
Lokalizacja: Parczew

Post autor: kostrz » 26 paź 2009, 13:36

karol121 pisze:oznaczenie sterownika moje to 8A0 907 401A w tym momencje nie mam jak zrobic logow ale na weekend postaram sie zrobic i porownamy co i jak

[ Dodano: 2009-10-26, 13:29 ]
wersja oprogramowania D06T

[ Dodano: 2009-10-26, 13:34 ]
co do hamowni to blad pomiaru i jeszcze ta krzywa to strasznie dziwne jedz gdzie indziej gdzie zrobia to poprawnie

czyli taki sam sterownik tylko ja mam D06 a ty masz D06T to masz abs na pokładzie

coś wspominałeś ze kto mi robił chipa czyżby coś z nim nie tak.

jak znajdę te info to ci podeśle z tego co pamiętam to na jakimś niemieckim forum audi nie wiem czy nie tyczyło to sie audi c4 2.5aat 115km i wspomniane było że w audi 80 tdi 92 na sterowniku z końcówką 401/a jest inny wskaz wg vaga temp dolotu.

dzięki
Ostatnio zmieniony 26 paź 2009, 13:42 przez kostrz, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
LU_ANGEL
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 182
Rejestracja: 17 maja 2009, 02:09
Lokalizacja: Lublin

Post autor: LU_ANGEL » 26 paź 2009, 13:39

Kostrz... Ja ci odpowiem na twoje główne pytanie...
Tak masz 99KM... Hamownia jest OK, wykres chociarz szatkownica, ale nie mam sie do czego przyczepic z grubsza...
TAAAAAAK.. masz 99KM na kolach, zauwaz ze na wykresie gdzie wartosc pokazuje 99KM, masz ok 25-27KM straty na kolach... Dodaj te dwie wartosci i masz pelna moc silnika... najbidniej twoj zetorek wyplówa 124KM.. taka wartosc mialbys na hamowni silnikowej...a nie na inercji...

Pozdrawiam <ok>

Awatar użytkownika
kostrz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 365
Rejestracja: 06 maja 2009, 09:51
Lokalizacja: Parczew

Post autor: kostrz » 26 paź 2009, 13:55

LU_ANGEL może tak być jak piszesz dziś dokładnie 10 min temu dzwonił ten gościu co mi hamował zetorka i powiedział że będę musiał do nich przyjechać jeszcze raz bo jego szef stwierdził że coś tu było nie tak z tym hamowaniem tylko nie powiedział konkretnie kiedy mam do nich się udać maja jeszcze dzwonić .

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 26 paź 2009, 14:23

LU_ANGEL pisze:Kostrz... Ja ci odpowiem na twoje główne pytanie...
Tak masz 99KM... Hamownia jest OK, wykres chociarz szatkownica, ale nie mam sie do czego przyczepic z grubsza...
TAAAAAAK.. masz 99KM na kolach, zauwaz ze na wykresie gdzie wartosc pokazuje 99KM, masz ok 25-27KM straty na kolach... Dodaj te dwie wartosci i masz pelna moc silnika... najbidniej twoj zetorek wyplówa 124KM.. taka wartosc mialbys na hamowni silnikowej...a nie na inercji...

Pozdrawiam <ok>
i tu chyba kolega dal odp ja nie zwrocilem na to uwagi ale mysle ze ten co hamowal tez o tym powinien wiedziec ale co do wykresu to i tak mi sie ta krzywa nie podoba pozdro

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 26 paź 2009, 17:18

LU_ANGEL pisze:Kostrz... Ja ci odpowiem na twoje główne pytanie...
Tak masz 99KM... Hamownia jest OK, wykres chociarz szatkownica, ale nie mam sie do czego przyczepic z grubsza...
TAAAAAAK.. masz 99KM na kolach, zauwaz ze na wykresie gdzie wartosc pokazuje 99KM, masz ok 25-27KM straty na kolach... Dodaj te dwie wartosci i masz pelna moc silnika... najbidniej twoj zetorek wyplówa 124KM.. taka wartosc mialbys na hamowni silnikowej...a nie na inercji...

Pozdrawiam <ok>
to co napisałeś że moc silnika jest sumą wykresu z tymi stratami to jest prawdą ale że reszta jest OK jest już kompletną bzdurą bo gdyby moc silnika była taka jak na wykresie (falowanie) to podczas przyspieszania można by dostać choroby morskiej i niestrawności żołądka, a zetorek ciągnie ładnie i równo więc wykres jest do niczego, jeśli hamownia była ok to operator nawalił bo wykres nadaje się na podpałkę do pieca albo zrobić z niego samolocik i puszczać po pokoju

Awatar użytkownika
pandamix
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 782
Rejestracja: 16 kwie 2008, 20:01
Lokalizacja: Parczew/Lubelskie

Post autor: pandamix » 26 paź 2009, 18:54

KOstrz gdzieś Ty znalazł tą hamownie :-P trzeba było gościa posadzić zboku i pokazać mu te falowanie...szybko by zdanie zmienił i szybciej by się zczaił że coś źle zmierzył

Awatar użytkownika
kostrz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 365
Rejestracja: 06 maja 2009, 09:51
Lokalizacja: Parczew

Post autor: kostrz » 26 paź 2009, 19:10

ta hamownia jest w białej podlaskiej a firma to zamel podobno i chiptuningiem się zajmują

http://www.zamel.com.pl/hamownia.html

Awatar użytkownika
pandamix
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 782
Rejestracja: 16 kwie 2008, 20:01
Lokalizacja: Parczew/Lubelskie

Post autor: pandamix » 26 paź 2009, 19:16

ale Zonk sam Ci o niej mowiłem,strach się teraz przyznać

Awatar użytkownika
kostrz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 365
Rejestracja: 06 maja 2009, 09:51
Lokalizacja: Parczew

Post autor: kostrz » 26 paź 2009, 20:04

pandamix pisze:ale Zonk sam Ci o niej mowiłem,strach się teraz przyznać
nie ma się czym przejmować ważne że zetorek wymiata jak trzeba gumy pali i na trasie 4.5 on spala.

Awatar użytkownika
pandamix
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 782
Rejestracja: 16 kwie 2008, 20:01
Lokalizacja: Parczew/Lubelskie

Post autor: pandamix » 26 paź 2009, 20:12

to mój golf tyle pali a nie jedzie :-P a twoja audiola jeszcze jakie lacze ciągnie :mrgreen:

Awatar użytkownika
kostrz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 365
Rejestracja: 06 maja 2009, 09:51
Lokalizacja: Parczew

Post autor: kostrz » 26 paź 2009, 20:37

pandamix pisze:to mój golf tyle pali a nie jedzie :-P a twoja audiola jeszcze jakie lacze ciągnie :mrgreen:
tylko 205 50 17 buty i 8 calowe alu myślę że na alu 15 i oponkach 195 65 bym mógł do 4 litrów on bez problemu zejść na trasie.

Awatar użytkownika
LU_ANGEL
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 182
Rejestracja: 17 maja 2009, 02:09
Lokalizacja: Lublin

Post autor: LU_ANGEL » 26 paź 2009, 23:25

Serio panowie wykres dla Mnie jest jak najbardziej OKI.... Jest lekki spadek mocy, ktory moze sam wlasciciel moze nie wyczuc podczas przyspieszania, Ja podobnie mialem w Lancii z silnikiem 2.0 Turbo Pb od Delty Integrale... podobny wykres.. Skok pod Max PS potem dol jak na gieldzie papierow wartosciowych, i momentalnie strzala w gore... sam bylem wpieniony jak cos takiego zobaczylem a wiedzialem ze silnik moj ciagnal od 2100 do 6000 rowno a doladowanie mialem 0.9bara... Wlasciciel wybral sie ze mna na ulice i robilismy proby.. po 4 przejezdzie, dopiero zauwazylem tak jakby na milisekunde sprzeglo mi sie sliznelo przy 130km/h... dla mnie praktycznie nie bylo to zauwazalne, ale na wykresie bylo zas szokujace...
ps. Chcecie miec wykres jak stol o taki /----| proponuje zbaczyc jak wyglada Seicento 900 standardowe... Ja sie usmialem bo wlasnie takie gowienko ma idealny wykres pracy silnika..

Pozdrawiam

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 27 paź 2009, 10:55

LU_ANGEL, przyjrzyj się dokładnie wykresowi i spójrz na legendę a powinieneś zobaczyć że moc na kołach to nie 99KM a ok 75KM przy ok 3400obr i jak dodasz do tego straty na kołach ok 27KM to uzyskasz jakieś 102KM co jest wyraźnie napisane pod wykresem "Moc na silniku 102,2KM/75,1kW" "Maksymalna moc przy 3375 obr/min" a powiem Ci że jak miałem problem z zaworem N75 to u mnie od falowania doładowania razem z mocą szło dostać rozstroju żołądka więc nie mów że takie coś nie byłoby zauważalne

według wykresu moment spada z 246Nm na ok 200Nm czyli tyle co ma seria (chociaż bosch w serii ma niby 182Nm ale ogólnie 1Z powinien mieć 202Nm) więc chyba nie chcesz powiedzieć że nagły spadek momentu do seryjnego silnika nie zostałby zauważony :shock: wykres jest do niczego i nie ma się tu co oszukiwać i wmawiać że niby jest OK

Awatar użytkownika
kostrz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 365
Rejestracja: 06 maja 2009, 09:51
Lokalizacja: Parczew

Post autor: kostrz » 28 paź 2009, 13:07

jak udam się ponownie na hamownie to zobaczymy czy ten wykres jest prawdziwy ale z tego co rozmawiałem z osobami które bawią się profesjonalnie w chipowanie i hamowanie to taki wykres co otrzymałem z tej hamowni to dla sprawnego tdi jest wielką pomyłka hamującego i takie spadki były by mocno odczuwalne.

grinch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1400
Rejestracja: 16 maja 2007, 14:50

Post autor: grinch » 28 paź 2009, 15:03

kostrz pisze:jak udam się ponownie na hamownie to zobaczymy czy ten wykres jest prawdziwy ale z tego co rozmawiałem z osobami które bawią się profesjonalnie w chipowanie i hamowanie to taki wykres co otrzymałem z tej hamowni to dla sprawnego tdi jest wielką pomyłka hamującego i takie spadki były by mocno odczuwalne.
... Kostarz powiem Ci tak daj sobie siana z tym wykresem :P
Jak będziesz miał chwilę czasu i lewą monetę i przez przypadek będzie koło innej renomowanej hamowni to sprawdź :D

A tym czasem ciesz się z jazdy <piwo>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl