Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1.8] Wymiana uszkodzonej - nieszczelnej chłodnicy.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

[80 B3 1.8] Wymiana uszkodzonej - nieszczelnej chłodnicy.

Post autor: Patrique » 28 paź 2009, 12:50

Witam wszystkich serdecznie. Dopiero się zarejestrowałem w klubie. To jest mój pierwszy post.
Posiadam 80-tkę z 1989 z silnikiem benzynowym 1.8 (typ: PM).
Jedynym mankamentem tego samochodu jest nieszczelna chłodnica. Do tego stopnia iż po przejechaniu około 20KM
w zbiorniku wyrównawczym mam płynu chłodzącego na samym dnie. Niestety kontrolka poziomu płynu nie działa.
Planuję zakup nowego zamiennika za 100zl. Nie robię dużych przebiegów. Moje pytanie jest następujące:
Czy wymiana chłodnicy jest trudna? Mam na myśli czy trzeba demontować zderzak?
Proszę mi wybaczyć jeśli powieliłem temat. Ale jeszcze nie mogę się za bardzo połapać na stronce.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 28 paź 2009, 13:09

Wymiana nie jest trudna.
Wystarczy wkrętak płaski klucze 10 i checi.
Spuszczas płyn, zdejmujesz przewody gumowe z chł♣odnicy dwa grube jeden cienki, odłączasz wentylator i czujnik, odkręcasz śruby na których trrzyma sie chłodnica te od góry i odchylając całość w kierunku silnika wyciągasz do góry.

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

[80 B3 1.8] Wymiana uszkodzonej - nieszczelnej chłodnicy.

Post autor: Patrique » 28 paź 2009, 13:19

Czyli trzeba się szybko za to wsiąść bo zima nadchodzi. Dzięki za odpowiedź.

Awatar użytkownika
Easyrider
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 240
Rejestracja: 12 mar 2007, 23:10
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Easyrider » 28 paź 2009, 13:42

Patrique, robiłem coś takiego w B3 - dokładnie to wyjmowałem chłodnicę do przeczyszczenia, bo szczelna to akurat była.

To prosta sprawa, tak jak napisał Kokolino. Mi to zajęło może z 10 minut. Od swojej strony tylko mogę dodać żebyś:
- zalał układ jakimś sensownym płynem (Petrygo, Borygo, Glixol)
- dokładnie odpowietrzył układ. Jest o tym cały temat - jak to robić.

Powodzenia.

PS. Jestes pewien, że to chłodnica cieknie? Bo dużo częsciej zdarzają się nieszczelności na łączeniach węzy gumowych.

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

[80 B3 1.8] Wymiana uszkodzonej - nieszczelnej chłodnicy.

Post autor: Patrique » 28 paź 2009, 14:00

Masz rację to też może być przyczyną. Tym bardziej że chłodnica nie była mechanicznie uszkodzona.
A płyn może po prostu spływać na dół i tam kapać. Sam już nie wiem. Trochę szkoda by mi było wymieniać
oryginalną chłodnicę. Tańszy zamiennik nigdy nie jest taki sam. A oryginalny troszkę kosztuje.
Muszę jeszcze zaznaczyć, że płyn chłodzący kapie także kiedy silnik jest wyłączony i zimny.
Nie ukrywam, że temat "chłodzenie silnika" czy "ogrzewanie i wentylacja" zawsze wzbudzał we mnie dreszcze.
Wystarczy moment żeby przegrzać silnik. Wtedy jest pozamiatane. Mój silniczek może i stary ale chodzi idealnie
i szkoda by było. Wracając do rzeczy. Jak sprawdzić te węże? Rozgrzać silnik i prze gazować?

Awatar użytkownika
Easyrider
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 240
Rejestracja: 12 mar 2007, 23:10
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Easyrider » 28 paź 2009, 19:16

Ja dochodziłem do tego po prostu dokładnie oglądając SKĄD leci płyn. Można to poznać po białych, wyschniętych śladach. Poza tym jeśli cieknie z łączki na wężu - często wąż jest mokry od dołu. Po nitce trafisz do kłębka.

W bloku silnika masz dwa krućce - jeden z boku (w stronę lewego koła) z dwoma czujnikami. Drugi z tyłu, wystający w stronę akumulatora. U mnie oba były popękane i puszczały płyn!

Jeśli nie masz 100% pewności, że to chłodnica to wstrzymaj się z wymianą. Albo wymontuj i sprawdź szczelność. Najprościej jak można, czyli zatkaj z jednej strony, z drugiej zalej woda.

Jeśli masz instalację gazową to często się zdarza, że pękają trójniki wstawione w przewody do nagrzewnicy.

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 28 paź 2009, 20:23

Króciec od bloku silnika jest w porządku. Autko nie ma instalacji LPG. Wszędzie suchutko, oprócz spodu chłodnicy.
Kiedyś miałem taką sytuację, że walnął mi czujnik od oleju i olej zaczął wypływać w czasie jazdy.
Wtedy też oprócz świecącej się kontrolki od oleju
podskoczyła wskazówka od temperatury płynu na ponad ~100`C i zastanawiam się czy nie poszło
coś od wysokiego ciśnienia w obwodzie choć teoretycznie zakrętka od zbiorniczka wyrównawczego daje "upust" ciśnieniu.
W każdym bądź razie zrobię tak jak piszesz. Odłączę chłodnice od silnika i podepnę szlauf :)
Anyway. Dziękuje bardzo za tak duże zainteresowanie moim problemem.

Dodano: 2009-11-01, 19:17
Dzisiaj próbowałem sprawdzić skąd się pojawia ten wyciek. Jedynie jest wilgotny króciec od węża na dole chłodnicy,
czyli od strony pompy wody. Uruchomiłem silnik na kwadrans. Paradoksalnie "kapie" tylko wtedy kiedy płyn jest zimny :-o .
Jak temperatura podskoczy do około 80`C to zaczyna się robić suchutko. Natomiast wydobywa się skądś para i dziwny dźwięk
bulgotania. Zbiorniczek wyrównawczy jest zimny :shock: .

Dodano: 2009-11-09, 09:50
Okazało się że pęknięta jest chłodnica. Pozostał więc zakup nowej. W zawiązku z tym że rocznie robię około 10000KM
zdecydowałem się na zamiennik. Co nowe to nowe. Znalazłem coś takiego:
http://moto.allegro.pl/item804096647_au ... dnica.html
Co o tym sądzicie? Muszę się tylko dowiedzieć czy to jest na pewno do 1.8 PM.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl