Witam kolegów
Chciałbym aby Ci co znają temat lpg wypowiedzieli się w temacie mojej instalacji. Otóż gdy zrobiło się zimno za oknem zaczęły dziać się jakieś cuda- szarpanie zaraz po przełączeniu na gaz i niekiedy strzelanie z tłumika - latem nic się nie działo-jezdzilem szczesliwie na gazie.
Moja instalacja zalozona była pod koniec czerwca 2009. Zrobiłem jak dotąd 7tys. km. Podaję części jakie widnieją na fakturze:
Zbiornik: Stako
Elektrozawór: elektr. zintegrowany z reduktorem
Wielozawór: BRC Europa
Obudowa wielozaworu: Stako tor.
Reduktor: ESGI
wlew paliwa: BRC
Urządzenie wtrysku gazu: OMVL
system wtrysku lub kontroli lambda: ESGI 2
dodatkowo wrzucę foteczki komory silnika w celu dokłądniejszego rozpoznania i oceny czy to wszystko ma ręce i nogi..
Tak to wygląda. Z tego co udało mi się dowiedzieć to dysze są tak jak dała fabryka 2mm. Planuję zakup fejsu do ESGI, mam już program i instrukcje jak to obsługiwać..powiedzmy że mam podstawową wiedzę w tym temacie. NA dzien dzisiejszy jednak nei jestem w stanie podać mapy, czasów wtrysku itd. Dodam że spalanie gazu wynosi w cyklu mieszanym od 10,5 do 11,8 litra/100. (jezdze zawsze ta sama trasą szkola i spowrotem 25km w jedna strone, z tego około 8 km po miescie. Do 110km/h bez żadnego pałowania. Tylko raz na trasie udało mi się osiągnąć 9,4 litra/100 przy jezdzie do 120km/h. Co do układu zapłonowego to wszystko nowe-przewody beru(3tys km) świece(8tys km), kopułka palec około 5 tys km przejechane. filtr powietrza wymieniony.
Objawy są takie:
Problem 1:
ruszam rano jade na benzynie, temp za oknem w okolicach zera. Auto łapie 30 stopni (tyle ustawione jest w komputerze) i po przełączeniu na gaz silnik pracuje niestabilnie - szarpie nim, trzesie, listwa wtryskowa okropnie stuka tak ze slysze ja wyraznie w srodku. Proba przyspieszenia konczy się szarpaniem podobnie jak zimny polonez bez ssania, odpuszczam gazu, zaczyna jechac, dodaje znowu ciagnie przez 2 sekundy i przerywa, po chwil ciagnie znowu ale wyraznie czuje ze pracuja tylko 3 cylindry. Objawy ustają po jakimś kilometrze..moze dwóch. silnik gorący już nei szarpie, jednak od czasu do czasu silnik pracuje na 3 cylindry(tego jestem pewien) np. gdy dam na 1 biegu w podloge gaz, wkrece go do 5500rpm wbijam dwójkę, sprzeglo puszczam gaz w podloge i w tym momencie nei ciagnie już-puszcze gaz i dodam ponownie i zaczyna ciagnąć.
pojechalem do gazowników - podwyzszył temp. przelaczenia na 35 stopni - jest troche lepiej ale potrafi zaszarpać rano.
Problem nr 2
- auto rozgrzane, jazda na gazie. Ruszam agresywnie z miejsca, kręce na jedynce do 6000obr. szybko wbijam dwójke gaz w podłoge a auto buuu tak jakbym kluczyk wyjął - odpuszczam gazu i w pewnym momencie potężna detonacja w wydechu i auto zaczyna jechać. Powtarzam sytuacje iii znowu kolejny strzałw identyczny sposób - mogę to robić powtarzalnie cały czas. Gdy jadę z górki np 3 bieg 2500 obr. bez nogi na agzie auto pierdzi jak wrc i postrzeliwuje z rury - ale to tylko czasami. Pojechałęm i z tym do gaziarzy..zwiekszyli cisnienie gazu na parowniku jednak po tej operacji nie podlaczal sie nikt z laptopem.
Problem nr 3:
To zaś występuje zarówna na gazie jak i benzynie. Rano po pierwszym uruchomieniu zimnego silnika rozpoczynam jazdę - silnik reaguje perfekcyjnie, dotknięcie gazu, natychmiastowa reakcja, zadnego szarpnięcia, falowania obrotów, nic a nic. Rozgrzewa się..łapie około 50 stopni (jade caly czas na benzynie) i zaczyna sie..delikatne pyknięcie w gaz powoduje opadanie obrotów i dopiero po chwili wzrastają. przy jezdzie np 2 bieg 2000rpm i nagle podłoga - auto szarpnie pomyśli, pierdnie z wydechu i dopiero pociągnie. I tak jak mówie objawy te występująwylacznie gdy silnik gorący na benzynie jak i gazie więc obwiniałbym tu coś w ukladzie zasilania benzyny. tylko pytanie co? Nie mogę podłączyc sie pod VAG-a - 2 rozne interfejsy i nic:( Czy w ABK jest mozliwosc odczytania kodów migowych? (moje audi jest z 8 sierpnia 1992)
I co ja mam zrobić z tym wszystkim? Podpowiedzcie, bo może poprostu ta listwa wtryskowa się wysypuje? W zimne poranki gaz może przymarza gdzieś? Ale znam ludzi którzy mają po 25 stopni ustawione przelaczanie i jezdzą... a co z tąreakcją na szybkie otwarcie przepustnicy? tak ma być?
[ABK] Prośba o ocenę instalacji LPG i poradę
Wiec tak jezeli chodzi o LPG to nie jest najlepszy sterownik ale wtryski to jakies nieporozumienie. Co do objawów nr.3 sprawdź zapłon, to dotyczy równiez i punktu 1. Co do punktu nr.1 wyglada to jakby jeden wtryskiwacz nie domagał ( lub listwa) i po przełaczeniu nie dawał dobrej dawki LPG, musiałbys sprawdzic czy nie spadało cisnienie w parowniku przy którym była robiona mapa, przez to mogła sie rozjechac. Co do punktu nr.2 wyglada to na uszkodzenie wtryskiwacza który pomimo wyłaczonych wtryskiwaczy przepuszcza gaz i stad te pierdzenie podczas jazdy na biegu z górki. Musiałbys sprawdzic mape, zobaczec jak wygladaja czasy wtrysku na PB oraz jak zmienia sie czas wtrsyku na LPG. Niestety w fuulgrupie nie ma mozliwosci zeby sprawdzic jak zachowuja sie czasy wtrysku przy właczaniu poszczególnych wtryskiwaczy LPG.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6
- Rejestracja: 26 sty 2009, 19:53
sonde wymieniałem jakis miesąc temu - poprzednia byłą juz bardzo wolna. Teraz dziala prawidłowo i zabieg ten zmniejszył spalanie o około pol litra na setke
[ Dodano: 2009-11-05, 21:23 ]
no szkoda że tak mało pomysłów poradzcie chociaz co mam zrobić z tym dlawieniem sie przy rabtownym dodaniu gazu?? problem jest an PB i LPG. Zaczyna sie gdy tylko silnik złapie około 40...50 stopni. Jak zimny to chodzi o niebo lepiej..
[ Dodano: 2009-11-14, 13:12 ]
[ Dodano: 2009-11-05, 21:23 ]
no szkoda że tak mało pomysłów poradzcie chociaz co mam zrobić z tym dlawieniem sie przy rabtownym dodaniu gazu?? problem jest an PB i LPG. Zaczyna sie gdy tylko silnik złapie około 40...50 stopni. Jak zimny to chodzi o niebo lepiej..
[ Dodano: 2009-11-14, 13:12 ]
cała instalka zapewne mogłaby być lepsza ale zostańmy przy tym sterowniku. NAtomiast co do wtryskiwaczy to jakie polecisz zamiast tych REG niebieskich? spotkałem się z opiniami na różnych forach że nie są zbyt szybkie i do fullgrupy się nei nadają.WOJTEK26 pisze:Wiec tak jezeli chodzi o LPG to nie jest najlepszy sterownik ale wtryski to jakies nieporozumienie.