Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABK] Prośba o ocenę instalacji LPG i poradę

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
krisss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 304
Rejestracja: 17 cze 2009, 20:13
Lokalizacja: Świdnica DSW

[ABK] Prośba o ocenę instalacji LPG i poradę

Post autor: krisss » 29 paź 2009, 11:47

Witam kolegów

Chciałbym aby Ci co znają temat lpg wypowiedzieli się w temacie mojej instalacji. Otóż gdy zrobiło się zimno za oknem zaczęły dziać się jakieś cuda- szarpanie zaraz po przełączeniu na gaz i niekiedy strzelanie z tłumika - latem nic się nie działo-jezdzilem szczesliwie na gazie.

Moja instalacja zalozona była pod koniec czerwca 2009. Zrobiłem jak dotąd 7tys. km. Podaję części jakie widnieją na fakturze:

Zbiornik: Stako
Elektrozawór: elektr. zintegrowany z reduktorem
Wielozawór: BRC Europa
Obudowa wielozaworu: Stako tor.
Reduktor: ESGI
wlew paliwa: BRC
Urządzenie wtrysku gazu: OMVL
system wtrysku lub kontroli lambda: ESGI 2

dodatkowo wrzucę foteczki komory silnika w celu dokłądniejszego rozpoznania i oceny czy to wszystko ma ręce i nogi..

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Tak to wygląda. Z tego co udało mi się dowiedzieć to dysze są tak jak dała fabryka 2mm. Planuję zakup fejsu do ESGI, mam już program i instrukcje jak to obsługiwać..powiedzmy że mam podstawową wiedzę w tym temacie. NA dzien dzisiejszy jednak nei jestem w stanie podać mapy, czasów wtrysku itd. Dodam że spalanie gazu wynosi w cyklu mieszanym od 10,5 do 11,8 litra/100. (jezdze zawsze ta sama trasą szkola i spowrotem 25km w jedna strone, z tego około 8 km po miescie. Do 110km/h bez żadnego pałowania. Tylko raz na trasie udało mi się osiągnąć 9,4 litra/100 przy jezdzie do 120km/h. Co do układu zapłonowego to wszystko nowe-przewody beru(3tys km) świece(8tys km), kopułka palec około 5 tys km przejechane. filtr powietrza wymieniony.

Objawy są takie:

Problem 1:
ruszam rano jade na benzynie, temp za oknem w okolicach zera. Auto łapie 30 stopni (tyle ustawione jest w komputerze) i po przełączeniu na gaz silnik pracuje niestabilnie - szarpie nim, trzesie, listwa wtryskowa okropnie stuka tak ze slysze ja wyraznie w srodku. Proba przyspieszenia konczy się szarpaniem podobnie jak zimny polonez bez ssania, odpuszczam gazu, zaczyna jechac, dodaje znowu ciagnie przez 2 sekundy i przerywa, po chwil ciagnie znowu ale wyraznie czuje ze pracuja tylko 3 cylindry. Objawy ustają po jakimś kilometrze..moze dwóch. silnik gorący już nei szarpie, jednak od czasu do czasu silnik pracuje na 3 cylindry(tego jestem pewien) np. gdy dam na 1 biegu w podloge gaz, wkrece go do 5500rpm wbijam dwójkę, sprzeglo puszczam gaz w podloge i w tym momencie nei ciagnie już-puszcze gaz i dodam ponownie i zaczyna ciagnąć.

pojechalem do gazowników - podwyzszył temp. przelaczenia na 35 stopni - jest troche lepiej ale potrafi zaszarpać rano.

Problem nr 2
- auto rozgrzane, jazda na gazie. Ruszam agresywnie z miejsca, kręce na jedynce do 6000obr. szybko wbijam dwójke gaz w podłoge a auto buuu tak jakbym kluczyk wyjął - odpuszczam gazu i w pewnym momencie potężna detonacja w wydechu i auto zaczyna jechać. Powtarzam sytuacje iii znowu kolejny strzałw identyczny sposób - mogę to robić powtarzalnie cały czas. Gdy jadę z górki np 3 bieg 2500 obr. bez nogi na agzie auto pierdzi jak wrc i postrzeliwuje z rury - ale to tylko czasami. Pojechałęm i z tym do gaziarzy..zwiekszyli cisnienie gazu na parowniku jednak po tej operacji nie podlaczal sie nikt z laptopem.

Problem nr 3:
To zaś występuje zarówna na gazie jak i benzynie. Rano po pierwszym uruchomieniu zimnego silnika rozpoczynam jazdę - silnik reaguje perfekcyjnie, dotknięcie gazu, natychmiastowa reakcja, zadnego szarpnięcia, falowania obrotów, nic a nic. Rozgrzewa się..łapie około 50 stopni (jade caly czas na benzynie) i zaczyna sie..delikatne pyknięcie w gaz powoduje opadanie obrotów i dopiero po chwili wzrastają. przy jezdzie np 2 bieg 2000rpm i nagle podłoga - auto szarpnie pomyśli, pierdnie z wydechu i dopiero pociągnie. I tak jak mówie objawy te występująwylacznie gdy silnik gorący na benzynie jak i gazie więc obwiniałbym tu coś w ukladzie zasilania benzyny. tylko pytanie co? Nie mogę podłączyc sie pod VAG-a - 2 rozne interfejsy i nic:( Czy w ABK jest mozliwosc odczytania kodów migowych? (moje audi jest z 8 sierpnia 1992)

I co ja mam zrobić z tym wszystkim? Podpowiedzcie, bo może poprostu ta listwa wtryskowa się wysypuje? W zimne poranki gaz może przymarza gdzieś? Ale znam ludzi którzy mają po 25 stopni ustawione przelaczanie i jezdzą... a co z tąreakcją na szybkie otwarcie przepustnicy? tak ma być?

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 29 paź 2009, 14:30

Wiec tak jezeli chodzi o LPG to nie jest najlepszy sterownik ale wtryski to jakies nieporozumienie. Co do objawów nr.3 sprawdź zapłon, to dotyczy równiez i punktu 1. Co do punktu nr.1 wyglada to jakby jeden wtryskiwacz nie domagał ( lub listwa) i po przełaczeniu nie dawał dobrej dawki LPG, musiałbys sprawdzic czy nie spadało cisnienie w parowniku przy którym była robiona mapa, przez to mogła sie rozjechac. Co do punktu nr.2 wyglada to na uszkodzenie wtryskiwacza który pomimo wyłaczonych wtryskiwaczy przepuszcza gaz i stad te pierdzenie podczas jazdy na biegu z górki. Musiałbys sprawdzic mape, zobaczec jak wygladaja czasy wtrysku na PB oraz jak zmienia sie czas wtrsyku na LPG. Niestety w fuulgrupie nie ma mozliwosci zeby sprawdzic jak zachowuja sie czasy wtrysku przy właczaniu poszczególnych wtryskiwaczy LPG.

Awatar użytkownika
rsdziadek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 125
Rejestracja: 27 cze 2007, 23:09
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: rsdziadek » 29 paź 2009, 16:39

krisss pisze:pojechalem do gazowników - podwyzszył temp. przelaczenia na 35 stopni - jest troche lepiej ale potrafi zaszarpać rano
Przy 40 st już będzie dobrze.

yumegar1san
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 26 sty 2009, 19:53

Post autor: yumegar1san » 29 paź 2009, 17:33

Porządna regulacja instalacji LPG powinna wyeliminować problem.

Awatar użytkownika
lelum
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 101
Rejestracja: 28 sty 2008, 12:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: lelum » 29 paź 2009, 18:02

a może sonda lambda jest niesprawna, warto byłoby sprawdzić jej odczyty

Awatar użytkownika
krisss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 304
Rejestracja: 17 cze 2009, 20:13
Lokalizacja: Świdnica DSW

Post autor: krisss » 29 paź 2009, 21:38

sonde wymieniałem jakis miesąc temu - poprzednia byłą juz bardzo wolna. Teraz dziala prawidłowo i zabieg ten zmniejszył spalanie o około pol litra na setke :)

[ Dodano: 2009-11-05, 21:23 ]
no szkoda że tak mało pomysłów :( poradzcie chociaz co mam zrobić z tym dlawieniem sie przy rabtownym dodaniu gazu?? problem jest an PB i LPG. Zaczyna sie gdy tylko silnik złapie około 40...50 stopni. Jak zimny to chodzi o niebo lepiej..

[ Dodano: 2009-11-14, 13:12 ]
WOJTEK26 pisze:Wiec tak jezeli chodzi o LPG to nie jest najlepszy sterownik ale wtryski to jakies nieporozumienie.
cała instalka zapewne mogłaby być lepsza ale zostańmy przy tym sterowniku. NAtomiast co do wtryskiwaczy to jakie polecisz zamiast tych REG niebieskich? spotkałem się z opiniami na różnych forach że nie są zbyt szybkie i do fullgrupy się nei nadają.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl