Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.6 TD SB] garrett T2 pompuje tylko do 0,8 bara POMOCY!!

stolpin83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 15 sty 2009, 14:30
Lokalizacja: Białystok

[B3 1.6 TD SB] garrett T2 pompuje tylko do 0,8 bara POMOCY!!

Post autor: stolpin83 » 30 paź 2009, 08:03

Witam wszystkich forowiczów. Panowie mam problemik z moją turbinką. Podkręciłem moją audiczke wstawiłem wskaźnik doładowania, skróciłem dystans maksymalnego wychylenia bostpina i obróciłem go o 180 stopni, w ten sposób zwiększyłem dawkę paliwa, śrubami do zwiększania dawki nie bawiłem się. Potem zacząłem bawi się regulacją turbiny, z tego co się orientuje garrett T2 powinien fabrycznie pompowa 0,7-0,8 bara. Moja pompowała zaledwie 0,5 bara. Podkręciłem ją do 0,8 i na tym się skończyło bo przy tej wartości wszystko działa cacy motorek się odmulił i ma ładne odejście :mrgreen: wszystko jest cacy. Tyle że zostawiam za sobą czarną chmurę nie jest jakaś strasznie wielka i powstaje tylko jak gwałtownie depne. Chciałem ją zniwelować dając więcej powietrza z turbo, co sie okazało jak próbuje ją bardziej podkręci to zaczyna szaleć. To znaczy doładowanie zaczyna skakać od 0,2 do 0,8 jak butuje komedia. Po prostu nie da się da więcej niż 0,8 bara. Panowie co się dzieje ponurzcie czy jest na niej jakieś zabezpieczenie czy co bo juz nie mam pomysłów.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 30 paź 2009, 08:30

t2 to mała turbina, więcej nie napompujesz i tyle. I przestań ją męczyć bo ją zabijesz. Wymień na T3 to się problem skończy.

Awatar użytkownika
Mobilek
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 829
Rejestracja: 12 lis 2007, 13:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Mobilek » 30 paź 2009, 08:38

stolpin83 pisze:Panowie co się dzieje ponurzcie czy jest na niej jakieś zabezpieczenie czy co bo juz nie mam pomysłów.
Problem może leżeć w urządzeniu nr 1 na zdjęciu, jest to zawór regulacyjny nadciśnienia mający na celu zabezpieczenie silnika przed nadmiernym doładowaniem. Jak chcesz kombinować z doładowaniem to trzeba zaślepić kolektor dolotowy eliminując ww zawór lub wstawić zaślepkę przed zawór.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 30 paź 2009, 11:24

Leo pisze:t2 to mała turbina, więcej nie napompujesz i tyle. I przestań ją męczyć bo ją zabijesz. Wymień na T3 to się problem skończy.
takie bajki to dzieciom na dobranoc :mrgreen: jak T2 dobrze podlejesz paliwkiem to i bez problemu 1.6bara wydmucha i nic jej się nie stanie a że mała to znaczy że wariat od niższych obrotów :mrgreen:

podkręć sobie na 1.2bara, do motorowni wysokiej klasy (Motul, Castrol, itp.) 10W-40 a nawet 5W-40 i turbinka jeszcze baaardzo długo posłuży

na początek zób tak jak pisze Mobilek czyli zaślep ten zawór upustowy i dobrze wyreguluj sztangę przy turbinie (zakładam że teraz skręciłeś na max.)

stolpin83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 15 sty 2009, 14:30
Lokalizacja: Białystok

Post autor: stolpin83 » 30 paź 2009, 11:34

UKI_XX właśnie też mi się wydaje że to nie wszystko co z tej turbinki mozna wycisnac wydaje mi się ze jest w dobrym stanie :) nie miałem z nią żadnych problemików motorek też jest w wyśmienitym stanie nie ślini sie spod głowicy ni troszeczke. Nie wiem czy 1,2 bara z niej wyciagac no ale 1.0 to co najmniej chciałem z niej wyciągnąc. Zawór upustowy nie jest skrecony na maxa. Mobilek dzięki za podpowiedz jak najszybciej zaślepie zawór wedłóg twojej rady i dam znac czy podziałało :).

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 30 paź 2009, 11:45

Mobilek, ma 100% racji. Musisz zaślepić ten zawór i wtedy będziesz mógł bawić się lepiej. Ciśnienie ustaw tak jak koledzy mówią na 1,2 bara i będzie gitara. Sam na takim jeździło i T2 świetnie dawała sobie radę.

Gdzieś ktoś kiedyś mi radził jak zaślepić ten zawór. Robisz to w ten sposób. Wykręcasz tą śrubkę która jest na samym wierzchołku zaworu. Pod nią wkładasz inną która będzie klinować klapkę znajdującą się pod spotem. Z powrotem wkręcasz śrubkę i zawór przestaje psuć ci zabawę.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 30 paź 2009, 12:48

@LEO
Dla T2 (lub kkk k14) zabójstwo to 1.8 bar w zwyż. Poziom 1.2 jest jeszcze jak najbardziej akceptowalny :-) Nie wspominając już o 0.8...

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 30 paź 2009, 15:52

Labiel pisze:Gdzieś ktoś kiedyś mi radził jak zaślepić ten zawór. Robisz to w ten sposób. Wykręcasz tą śrubkę która jest na samym wierzchołku zaworu. Pod nią wkładasz inną która będzie klinować klapkę znajdującą się pod spotem. Z powrotem wkręcasz śrubkę i zawór przestaje psuć ci zabawę.
;-)
Mobilek pisze:est to zawór regulacyjny nadciśnienia mający na celu zabezpieczenie silnika przed nadmiernym doładowaniem.
tz. bezpieczeństwa

stolpin83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 15 sty 2009, 14:30
Lokalizacja: Białystok

Post autor: stolpin83 » 02 lis 2009, 19:00

Obrazek

Witam panowie w końcu znalazłem troche czasu żeby podłubać przy moim turbo. Oczywiście zrobiłem jak radziliście czyli zablokowałem zawór regulujacy nadciśnienia i zacząłem kręcić turbinką. Nniestety nie dałem jej jak radziliście mi 1,2 bara bo musiał bym ją wtedy odkręcić na maxa. Albo ta moja T2-ka jest juz troche padnieta albo dalej jest coś nie halo. Oczywiście problem z mojego pierwszego opisu znikną i powyżej 0,8 bara turbinka przestała szaleć :mrgreen: czyli główny problem został rozwiązany. Turbinke podkręciłem do 1,05 bara wiecej raczej nie dam bo musiał bym ja na maxa odkręcić zresztą zaczęła i tak głośno świstać wcześniej przy 0,8 nie było jej wogule słychać teraż gwiżdze jak rasowy kibic na meczu :). Na początku umieściłem zdjęcie na którym widać jak mało gwintu do regulacji mi zostało. Panownie może macie jakieś wnioski dotyczące mojej turbinki czy biedactwo zaczyna już powoli umierać czy ktoś ma może inne tezy na jej temat? W kazdym badz razie przy tym doładowaniu autko dymi dużo mniej, jest zrywniejsze i ma nie głupiego kopniaczka. Ogulnie jestem zadowolony z efektów, niepokoi mnie jedynie tylko ten świst. Mam nadzieje, że mi szybko nie umże :mrgreen:

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 03 lis 2009, 00:42

stolpin83 pisze:niepokoi mnie jedynie tylko ten świst
Sprawdź cały układ dolotowy czy czasem nie ma gdzieś jakiejś drobnej nieszczelności. Czasem przez malutką dziurkę potrafi uciekać nieco ciśnienia a przy tym da się słyszeć świst. Warto więc to sprawdzić.

stolpin83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 15 sty 2009, 14:30
Lokalizacja: Białystok

Post autor: stolpin83 » 03 lis 2009, 07:03

Dzisiaj w drodze do pracy zauważyłem że świszcze dużo ciszej. Ale silnik był rozgrzany słąbiej jak zacząłem mu deprac. Wczoraj podczas ustawiania i regulacji był jakieś dwa razy mocniej nagrzany i turbo świstało głosniej.

Awatar użytkownika
kamilek89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 528
Rejestracja: 04 lip 2009, 08:58
Lokalizacja: ŁUBNO/ RZE

Post autor: kamilek89 » 03 lis 2009, 17:32

mam podobny problem jak Ty kolego:( tzn świszcze mi turbo jak silnik jest zimny ale jak zaczyna łapać temperaturę to cichnie. I podobne pytanie sobie stawiam : czy to jakaś nieszczelność czy po prostu coś nie tak z turbiną:(

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 03 lis 2009, 17:38

kamilek89 pisze: jak zaczyna łapać temperaturę to cichnie. I podobne pytanie sobie stawiam : czy to jakaś nieszczelność czy po prostu coś nie tak z turbiną:(
nieszczelność jak się rozgrzeje to uszczelnia i cichnie

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 03 lis 2009, 21:01

W swoim SB na zimnym silniku też minimalnie było słychać turbinkę, ale trzeba było naprawdę się wsłuchać. T2 chodzi generalnie raczej bezgłośnie, chyba że ktoś ma ją zajechaną. Sprawdź te nieszczelności tak jak ci radziłem.

stolpin83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 15 sty 2009, 14:30
Lokalizacja: Białystok

Post autor: stolpin83 » 04 lis 2009, 08:03

Niestety nieszczelności żadnych nie znalazłem wszystkie węże są poodkręcane. Ale do delikatnego świstu juz się przyzwyczaiłem. Jestem na etapie napawania się nową dynamiką jazdy :). Odkryłem moje autko na nowo :mrgreen: . Zresztą lubię trochę głośniej słuchać muzyki w samochodzie więc zazwyczaj zagłuszam wszelkie odgłosy. Modzik został wykonany, założenia zostały osiągnięte. Pozostało mi tylko ładnie podziękować kolegom za pomoc :-) .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl