[1.9Tdi 1z] uszkodzony nastawnik?
[1.9Tdi 1z] uszkodzony nastawnik?
Hej koledzy.
Mam taki maly problem wystepuja u mnie delikatne szarpania na 4 a szczegolnie na 5 biegu w zakresie 2100-2200 obr/min) jak bardzo powili przyspieszam lub gdy wpadam wzakrec na 4 na po puszczonym gazie a jak wylatuje z zakretu wciskam gaz to szarpie ;(.
nastawnik czyscilem 2 razy to znaczy raz serwis boscha a dzis ja. I nic sie nie zmienilo syfu bylo nie wiele( jestem pewniem ze zrobilem to dobrze w 1001%). Wtrysk terujacy wymieanialem, wiec odpada.
Jak odlanczam wtyczke od impulsatora to objaw nie wystepuje wiec cos nie halo jest z nastawnikiem.
Po mojemu to wyglada na jakies uszkodzenie nastawnika tylko jakie to nie mam pojecia;(
Mam taki maly problem wystepuja u mnie delikatne szarpania na 4 a szczegolnie na 5 biegu w zakresie 2100-2200 obr/min) jak bardzo powili przyspieszam lub gdy wpadam wzakrec na 4 na po puszczonym gazie a jak wylatuje z zakretu wciskam gaz to szarpie ;(.
nastawnik czyscilem 2 razy to znaczy raz serwis boscha a dzis ja. I nic sie nie zmienilo syfu bylo nie wiele( jestem pewniem ze zrobilem to dobrze w 1001%). Wtrysk terujacy wymieanialem, wiec odpada.
Jak odlanczam wtyczke od impulsatora to objaw nie wystepuje wiec cos nie halo jest z nastawnikiem.
Po mojemu to wyglada na jakies uszkodzenie nastawnika tylko jakie to nie mam pojecia;(
- bieniek1984
- Forum Audi 80
- Posty: 446
- Rejestracja: 07 lip 2007, 14:49
- Lokalizacja: Elbląg
tak dawka 3.4mg.bieniek1984 pisze:Kolego a podłączałeś się pod Vaga ?? Jaką masz dawkę paliwa ??
Dzis jeszcze raz demontowalem nastawnik i jest wszystko cacy luty nie puscily,wirnik nie ociera. Ciekawi mnie jedna sprawa, bo zauwazylem ze ten pierscien w pompie co wchodzi nastawnik w jednym miejscu ma opor wydaje sie mi ze powinien w calym zakresie pracowac plynnie, ale nie wiem bo czytalem na forum i ktos pisal ze jak pierscien sie przycina to vag wywali blad,ale w moim przypadku nic nie wywala.
nastawnik indukcyjny. Napiecie na nastawniku ustawialem na 720 pod czas pracy na biegu jalowym utrzymuje stala wartos. szarpania wystepuja tylko podczas jazdy i to nie zawsze. Nastawnik pracuje plynnie tylko chodzi o ten pierscien co znajduje sie w samej pompie, on sie przycina w polowie tak mnie wiecej, tak jak pisalem jak sie rusza to raz plynie da sie go przesunac a raz sie przytnie, ale nie tak ze calkiem stanie przesunie sie ale z oporem.WOJTEK26 pisze:Na poczatek powiedz jaki masz nastawnik, z wypowiedzi wnioskuje ze indukcyjny skoro był czyszczony. Sprawdź na Vagu jak zmienia sie napiecie na nastawniku podczas tych szarpań, nastawnik powinien w całym zakresie ruchu pracowac płynnie bez zaciec.
filtr nowy z zasilanie paliwa jest ok.karol121 pisze:a filtr paliwa wymieniles :?: sitko w srubie od nadmiaru nie jest przytkane :?:
Dzwonilem do kolegi Adamm ( ktoremu bardzo dzienkuje) i mowilem mu o tym przycinajacym sie pierscieniu w pompie i powiedzial jak najbardziej ze w tym moze polegac moj problem gdyz pierscien powiniem pracowac plynnie w calym zakresie . Wiec narazie bede wrzucac inna pompe. A swoja rozbiore i spoleruje ten walek co porusza sie ten pierscien.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 226
- Rejestracja: 13 lis 2008, 15:53
- Lokalizacja: Świętokrzyskie
Witam.
Miałem kiedyś golfa AHU tdi silniczek pracował pięknie pewnego razu wlutowałem czipy i zauważyłem właśnie takie mikroskopijne ale odczuwalne szarpanie na 4 i 5 biegu wcześniej na serii tego nie było.
Wypiąłem wtyczkę o impulsatora szarpanie ustawało wróciłem do seryjnych kości bez zarzutu.
Taka ciekawostka teraz do rzeczy.
Właśnie jestem po czyszczeniu nastawnika w B4 1Z mam parę pytań i spostrzeżeń.
Napięcie ustawiłem na 740 kolega wyżej na 720 jakie ma być prawidłowe?
Czym i jak lutujecie te druty krew mnie zalewała cyna nie chce się tego zbytnio czepić?
Po jeździe próbnej też odczuwam te szarpania na 4 i 5 biegu (od razu przypomniał mi się golf) i też ten pierścień u mnie mi się nie podoba.
Dawkę mam na ok 4 mg spróbuję ją zmniejszyć na ok 6 może coś pomoże ?
Myster napisz o rezultatach polerowania tego wałka czy coś pomogło w sprawie tego szarpania i proszę o odpowiedź w sprawie napięcia i tego lutowania.
Pozdrawiam wszystkich
Miałem kiedyś golfa AHU tdi silniczek pracował pięknie pewnego razu wlutowałem czipy i zauważyłem właśnie takie mikroskopijne ale odczuwalne szarpanie na 4 i 5 biegu wcześniej na serii tego nie było.
Wypiąłem wtyczkę o impulsatora szarpanie ustawało wróciłem do seryjnych kości bez zarzutu.
Taka ciekawostka teraz do rzeczy.
Właśnie jestem po czyszczeniu nastawnika w B4 1Z mam parę pytań i spostrzeżeń.
Napięcie ustawiłem na 740 kolega wyżej na 720 jakie ma być prawidłowe?
Czym i jak lutujecie te druty krew mnie zalewała cyna nie chce się tego zbytnio czepić?
Po jeździe próbnej też odczuwam te szarpania na 4 i 5 biegu (od razu przypomniał mi się golf) i też ten pierścień u mnie mi się nie podoba.
Dawkę mam na ok 4 mg spróbuję ją zmniejszyć na ok 6 może coś pomoże ?
Myster napisz o rezultatach polerowania tego wałka czy coś pomogło w sprawie tego szarpania i proszę o odpowiedź w sprawie napięcia i tego lutowania.
Pozdrawiam wszystkich
Hej ja u siebie napiecie ustawilem takie jak bylo czyli 720. U mnie dawka paliwa nic nie miala do szarpania poniewaz zmiana dawki wplywa do 2 tys /odr a powyzej komp juz sam sobie ustala.Wiec moze cos masz z kosciami .
Do lutowania uzylem duzej lutownicy kolbowej i cyny z kalafonia wczesniej delikatnie papierkiem te blaszki przelecialem i druciki , trzyma sie jak ta lala cyna ladnie sie rozplynela (trzeba mocno rozgrzac wtedy cyna bedzie trzymac .)
Co do polerowania to jeszcze nie polerowalem auto mi potrzebne w nastepnym tygodni chyba bede mial pompe, to wtedy bede sie bawil ze swoja i napewno dam znac co z tego wyszlo.
Do lutowania uzylem duzej lutownicy kolbowej i cyny z kalafonia wczesniej delikatnie papierkiem te blaszki przelecialem i druciki , trzyma sie jak ta lala cyna ladnie sie rozplynela (trzeba mocno rozgrzac wtedy cyna bedzie trzymac .)
Co do polerowania to jeszcze nie polerowalem auto mi potrzebne w nastepnym tygodni chyba bede mial pompe, to wtedy bede sie bawil ze swoja i napewno dam znac co z tego wyszlo.
To i ja się podłączę, byłem dziś u mechanika (niby fachowca od dizli w suwałkach) podłączył się pod komputer żadnych błędów nie ma samochód szarpie przy wyższych obrotach i przy większym gazie, czasami wszystko jest ok czasami szarpnie raz np na 2500rpm później na 3500 a czasami tak szarpie że ledwo jedzie... Oczywiście bywa i tak że wszystko jest ok, fachowiec powiedział że to nastawnik pompy czy dobrze gada? i chce 350zł za regenerację tego nastawnika :O moim zdaniem dtorhę drogo... jak myślicie czy to ten nastawnik padł? jak to sprawdzić?
Wznawiam temat.
Dziś z ciekawości zobaczyłem u siebie napięcie na RSW i o dziwo jest 0,840 a autko śmiga aż miło.Może powodem tych szarpań być za niskie napięcie?
2 razy czyściłem w audi b4 nastawnik i za każdym razem poszarpuje w pierwszym przypadku ustawiłem na 0,720 a w drugim na 0,740 RSW.
Spróbuje dać na 0,800 do wartości zbliżonej do mojej pompy.
pytanie do Mystera pokonałeś szarpanie?
Pozdrawiam.
Dziś z ciekawości zobaczyłem u siebie napięcie na RSW i o dziwo jest 0,840 a autko śmiga aż miło.Może powodem tych szarpań być za niskie napięcie?
2 razy czyściłem w audi b4 nastawnik i za każdym razem poszarpuje w pierwszym przypadku ustawiłem na 0,720 a w drugim na 0,740 RSW.
Spróbuje dać na 0,800 do wartości zbliżonej do mojej pompy.
pytanie do Mystera pokonałeś szarpanie?
Pozdrawiam.