Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 PM] Problem z iskrą

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
dexx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 567
Rejestracja: 28 lut 2008, 15:59
Lokalizacja: Jarocin
Kontakt:

[80 B3 PM] Problem z iskrą

Post autor: dexx » 02 lis 2009, 18:00

Witam!

Pewnego razu, za górami za lasami, we Wrocławiu moje auto odmówiło współpracy. Już trochę wcześniej pojawiał się taki problem, że na LPG po wciśnięciu gazu silnik się dusił (instalacja 1 generacji). Ale kilka dni temu po wciśnięciu pedału gazu zgasł i nie chciał już zapalić. Ani na PB ani na LPG. Wymieniłem palec i kopułkę. Dalej nic. Odłączyłem kabel który idzie od cewki do kopułki i przykładałem go do masy w celu sprawdzenia czy jest na niej iskra. Wynik taki, że iskrę było widać dopiero po dotknięciu kablem do masy. Po zbliżeniu kabla do masy na odległość elektrod w świecy iskry nie było. I teraz mam pytanie, co może być uszkodzone: cewka czy moduł zapłonowy?
pzdr ;)

delik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 23 sie 2009, 21:09
Imię: Mateusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.0 ACE
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: delik » 02 lis 2009, 18:04

maielm identyczne objawy i w tamtym tygodniu musialem wymienic modul, ale u mnie wogole iskry nie bylo

Awatar użytkownika
dexx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 567
Rejestracja: 28 lut 2008, 15:59
Lokalizacja: Jarocin
Kontakt:

Post autor: dexx » 02 lis 2009, 22:01

No dzięki za info, u mnie w zasadzie tej iskry też nie ma, a cewka wydaje się dobra bo po zrobieniu zwarcia kablem z cewki do masy mała iskierka się pojawia, więc też obstawiam na ten moduł. Fajnie jak by ktoś jeszcze się wypowiedział żebym miał pewność <ok>

Awatar użytkownika
Satar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 29 paź 2008, 14:00
Lokalizacja: DLW

Post autor: Satar » 03 lis 2009, 09:51

Ja sprawdziłbym styki modułu. Miałem bardzo podobnie. Każdy mechanior orzekał padniętą sondę (czujnik) Halla. Do dziś nazbierałem 3 całe moduły, a dowiedziałem się o co chodzi przy rozbiórce podobnej audiczki. Naszych aut nie nęka rdza, więc robi to śniedź :mrgreen: . Polecam wacik i spirytus albo WD40 albo chociażby kilka razy włożyć i wyciągnąć wtyczkę.

Sprawdź też , czy masa się nie skończyła ;-)

Awatar użytkownika
dexx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 567
Rejestracja: 28 lut 2008, 15:59
Lokalizacja: Jarocin
Kontakt:

Post autor: dexx » 03 lis 2009, 20:29

Witam!

A więc od razu napisze że uszkodzona byla CEWKA. I dodatkowo podam bardzo prosty sposób na sprawdzenie modułu, znam go od kumpla który z elektroniki wie praktycznie wszystko. Trzeba od cewki odłączyć te 2 kable pomiędzy którymi jest kabel WN idący do rozdzielacza i podłączyć do nich zwykłą żarówkę (my mielismy 12V 5W). Jeśli moduł jest sprawny żarówka będzie migać podczas kręcenia rozrusznikiem. U nas migała, więc założyliśmy inną, sprawną cewkę i furmanka zagadała. Teraz trzeba jeszcze tylko zapłon ustawić po wymianie kopułki i palca i będzie gitara mam nadzieje ;)
pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi <ok>

[ Dodano: 2009-11-03, 22:54 ]
Teraz tylko pewnie LPG wciąga kilka wiader na sto, ale mam nadzieje że ustawienie zapłonu i regulacja gazu załatwi sprawe ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl