Prekaznik Hella 12V nr 314
Mam problem z tym przekaznikiem, mianowicie po przekreceniu kluczyka brzeczy. Jest ktos w stanie powiedziec mi za co odpowiedzialny jest ten drań !! Ja przypuszczam ze odpowiada za swiece zarowe byc moze za grzanie, badz cos kolo tego. Nie moge przez niego odpalic mojej audiczki. Moze mial juz ktos z tym problem i pomoze.
Prosze o jakies info
Z gory dzieki.
[80 b3] Prekaznik Hella 12V nr 314
To nie od grzania świec. Poczytaj https://audi80.pl/b3-16d-brak-przeka ... %B3o+n%F3g
O dynamicznej kontroli oleju jest na forum. Uzyj opcji szukaj.
Co do braku grzania to trzeba wykręcić wszystkie świece i sprawdzić na krótko czy i jak grzeją. Zanim zaczniesz wykrecać świece sprawdź czy jest napięcie na świecach po przekręceniu kluczyka. Jesli nie ma to również zapraszam do opcji szukaj bo było o tym. Pozdrawiam. <ok>
O dynamicznej kontroli oleju jest na forum. Uzyj opcji szukaj.
Co do braku grzania to trzeba wykręcić wszystkie świece i sprawdzić na krótko czy i jak grzeją. Zanim zaczniesz wykrecać świece sprawdź czy jest napięcie na świecach po przekręceniu kluczyka. Jesli nie ma to również zapraszam do opcji szukaj bo było o tym. Pozdrawiam. <ok>
szukalem w szukajce ale nie udalo mi sie znalezc tak jak tobie... dzieki za post...
To moze ja opisze swoj problem...
Skoro juz wiem ze ten przekaznik jest od cisnienia oleju to ok tylko dlaczego brzeczy od razu po przekreceniu kluczyka w stacyjce nie palac silnika....
A z silnikiem mam taki problem ze nie chce mi palic moj dieselek. Rozrucznik kreci, byl robiony jest napewno ok. Gdy autko odpale ciagnac go linka to pozniej gdy jest cieply pali bez problemu. Wynikalo by ze bendix jest do wymiany no ale rozrucznik zrobiony i problem. Gdzie szukac przyczyny?? czy to moga byc same swiece albo problem z elektronika ???
To moze ja opisze swoj problem...
Skoro juz wiem ze ten przekaznik jest od cisnienia oleju to ok tylko dlaczego brzeczy od razu po przekreceniu kluczyka w stacyjce nie palac silnika....
A z silnikiem mam taki problem ze nie chce mi palic moj dieselek. Rozrucznik kreci, byl robiony jest napewno ok. Gdy autko odpale ciagnac go linka to pozniej gdy jest cieply pali bez problemu. Wynikalo by ze bendix jest do wymiany no ale rozrucznik zrobiony i problem. Gdzie szukac przyczyny?? czy to moga byc same swiece albo problem z elektronika ???
Kolego nie wiem dlaczego brzęczy po przekręceniu kluczyka. Może przekaźnik jest uszkodzony, albo spadł kabel z jednanego z czujników ciśnienia oleju znajdujących się na obudowie filtra oleju lub któryś czujnik jest uszkodzony.
A co do nie palenia auta to nie rozumie. Skoro piszesz ze rozrusznik kręci to czemu bendix ma byc uszkodzony :?:
Jak palisz auto to rozrusznik działa : kreci się wał i koła pasowe z przodu :?:
Sprawdzałeś czy świece śa sprawne :?: Czy dochodzi na nich prad po przekręceniu kluczyka :?:
Diesla nie powinno się palić na zaciąg, bo zerwiesz pasek i uszkodzisz silnik.
A co do nie palenia auta to nie rozumie. Skoro piszesz ze rozrusznik kręci to czemu bendix ma byc uszkodzony :?:
Jak palisz auto to rozrusznik działa : kreci się wał i koła pasowe z przodu :?:
Sprawdzałeś czy świece śa sprawne :?: Czy dochodzi na nich prad po przekręceniu kluczyka :?:
Diesla nie powinno się palić na zaciąg, bo zerwiesz pasek i uszkodzisz silnik.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
dadid_, a masz dobre ładowanie? Kontrolka akumulatora gaśnie zaraz po odpaleniu? Po włączeniu zapłonu (bez odpalania) zawsze świeci się kontrolka od ładowania, płynu chłodniczego i układu hamulcowego?dadid_ pisze: tylko dlaczego brzeczy od razu po przekreceniu kluczyka w stacyjce nie palac silnika....
Jeśli któryś z tych objawów występuje możesz mieć uszkodzony regulator ładowania akumulatora albo kabelek który doprowadza wzbudzenie do alternatora.
Tutaj masz dwa podobne przypadki z tym piszczeniem:
https://audi80.pl/80-b3-16-pp-nie-pali-vt24421.htm
https://audi80.pl/all-wydmuch-iskier ... htm#261505
Bendix to bylo jedno z moich domyslen gdyz autko normalnie pali gdy jest cieple a gdy ziemne co postoi to juz problem jest.
Kontrolki gasna po odpaleniu, akus jest w pelni naladowany,alternator laduje podczas jazdy.
A co do przekaznika to wlasnie mi teraz doszedl do kolejnych objawow bo brzeczy na zimnym silniku gdy sie przekreci kluczyk (bez odpalenia). Jak odpale to cisza i wszystko jest z autkiem wporzatku. Smigam nim zadowolony z jazdy. Problem jest tylko wtedy gdy autko jest zimne, w innym przypadku pali po lekkim przekreceniu kluczyka.
Przypuszczalem przez ten przekaznik ze moze cos z instalacja elektryczna swiec jest nie tak. Wiec szukam pomocy bo moze ktos juz tak mial.
Dzieki za podrzucenie linkow ale jeden juz sprawdzalem i to nic takiego. Pozatym to co mi pokazales to benzyniaki...
Wydaje mi sie ze cos jest nie tak ze swiecami bo czytalem inne posty choc nie z takimi objawami jak u mnie. Przyblizam sie do tej decyzji chocby z tego powodu ze poprzedni wlasciciel od nowosci nie wymienial chyba hamulcow a co dopiero swiec ... No ale moge tylko gdybac...
Probuje wyczaic jak sprawdzic swiece, jak wiecie plis podrzuccie cos.
Poki co wiem ze miernikiem sie da przykladajac plusa akumulatora i na swiece ale nie wiem czy trzeba swiece jakos odkrecic czy cos... jestem w tym laikiem ... choc i tak jak juz sie dowiem to duzo zrobie sobie sam.
Prosze jak ktos moze wspomoz ... pozdrawiam
Kontrolki gasna po odpaleniu, akus jest w pelni naladowany,alternator laduje podczas jazdy.
A co do przekaznika to wlasnie mi teraz doszedl do kolejnych objawow bo brzeczy na zimnym silniku gdy sie przekreci kluczyk (bez odpalenia). Jak odpale to cisza i wszystko jest z autkiem wporzatku. Smigam nim zadowolony z jazdy. Problem jest tylko wtedy gdy autko jest zimne, w innym przypadku pali po lekkim przekreceniu kluczyka.
Przypuszczalem przez ten przekaznik ze moze cos z instalacja elektryczna swiec jest nie tak. Wiec szukam pomocy bo moze ktos juz tak mial.
Dzieki za podrzucenie linkow ale jeden juz sprawdzalem i to nic takiego. Pozatym to co mi pokazales to benzyniaki...
Wydaje mi sie ze cos jest nie tak ze swiecami bo czytalem inne posty choc nie z takimi objawami jak u mnie. Przyblizam sie do tej decyzji chocby z tego powodu ze poprzedni wlasciciel od nowosci nie wymienial chyba hamulcow a co dopiero swiec ... No ale moge tylko gdybac...
Probuje wyczaic jak sprawdzic swiece, jak wiecie plis podrzuccie cos.
Poki co wiem ze miernikiem sie da przykladajac plusa akumulatora i na swiece ale nie wiem czy trzeba swiece jakos odkrecic czy cos... jestem w tym laikiem ... choc i tak jak juz sie dowiem to duzo zrobie sobie sam.
Prosze jak ktos moze wspomoz ... pozdrawiam
Jak masz miernik, to warto na początek sprawdzić czy napiecie jest podawane na świece po przekręceniu kluczyka w stacyjce. Bierzesz miernik. ustawiasz na pomiar napiecia 20V stałe. Jena konćowkę kabla z miernika dotykasz do klemy minusowej na aku a drugim kablem do miejsca gdze przychodzi zasilanie na swice (gruby czerowny kabel przykręcony do miedzianej blaszki łączacej świece. Najlepiej robić to w dwie osoby- jedna załącza zapłon (nie pali auta ) a druga mierzy. Napiecie powinno byc z 10 lub więcej sekund przy obecnyxh temp. Jak taki grzanie jest a auto dalej nie odpala, to musisz wykręcić wszystkie swiece i sprawdzic na krótko. Ciężko je wykrecić. A jeszcze gorzej załozyc i skecic. Trzeba małe ręce i duzo cierpliwosci.
Jak bedziesz miał świece na wierzchu (trzeba klucz 8 i chyba 12 lub 13). To sprawdzasz tak:
tylko ten kable plusowy powinien być troszke gbubszy, bo cienki sie będzie grzał.
Swieca w ciągu 10sek powinna się zrobic na tym zwęzeniuz przodu cała czerwon/ rózowa. A i po takim 10sek grzanu świeca stygnie z 10minut wieć uwaga.
Jak bedziesz miał świece na wierzchu (trzeba klucz 8 i chyba 12 lub 13). To sprawdzasz tak:
tylko ten kable plusowy powinien być troszke gbubszy, bo cienki sie będzie grzał.
Swieca w ciągu 10sek powinna się zrobic na tym zwęzeniuz przodu cała czerwon/ rózowa. A i po takim 10sek grzanu świeca stygnie z 10minut wieć uwaga.